voor de eerste keer op Bratt gezeten!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

voor de eerste keer op Bratt gezeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 01:16

Zoals de titel al meld... Ik heb vandaag voor het eerst op Bratt gezeten. vanwege de hengstenkeuring was hij al veel gelongeerd, ook met Passoa teugel en daardoor ook een longeersingel gewend.
Het zadel (wintec) opdoen was dan ook geen enkel probleem. Eerst heb ik hem zoals altijd gelongeerd. Daarna heeft 1 van mijn verzorgsters hem vast gehouden (k had mijn vriend gevraagd, maar die zat achter de compu). Ik heb eerst op hem geleund en toen hij dat erg braaf toestond heb ik mijn been over hem heengezwaaid en ben gaan zitten.
Bratt bleef keurig staan (was hij op de hengstenkeuring maar zo makkelijk geweest....), alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat zo'mens ipv naast je staat, op je zit Knipoog
Voorzichtig wat met hem gestapt, terwijl hij vanaf de grond ook met een longeerlijn werd vastgehouden.
Na een paar halve rondjes door de bak (beide zijden natuurlijk) en een paar keer het halthouden te hebben geoefend, vond ik het wel weer genoeg en wilde ik hem voor de laatste keer stlzetten om af te stijgen.
Op dat moment ging meneer op de longeerlijn staan, die natuurlijk knapte... Frusty
meneer deed twee passen opzij en stond weer stil. dus ik hem beloond en deed mijn beide voeten uit de beugels. Komt op dat moment niet mijn vriend de bak in... zonder dat Bratt of ik hem gezien hadden... Scheve mond
Bratt schoot opeen snaar voren, recht op de bakrand met schrikdraad af... , ik bleef zitten en probeerde hem in de 5 meter weer rustig te krijgen. Wonder boven wonder dacht meneer aan het schrikdraad en kwam op 10cm voor de rand tot stilstand. Ik heb hem beloond, om laten draaien en 3 meter uit de hopefslag laten halthouden, weer beloond en toen afgestegen.
Al met al een bijzonder geslaagde dag denk ik... Morgen maar weer een paar rondjes.. *LOL*

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 04:18

Gaaf! Lijkt mij echt zo heerlijk om de allereerste keer op je paardje te stappen......ik kan niet wachten Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:37

Ik kijk er ook heel erg naar uit om voor het eerst op mijn nu bijna 2 jarige merrie te stappen, nog even 1½/2 jaartjes wachten!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:59

Wat goed dat hij zo braaf was!
Succes verder!

:evaw:

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:01

De eerste keren zijn altijd spannend. Ik vind het altijd wel eng maar als ze dan braaf blijken te zijn stap je de 2e keer wel makkelijker op.

Bonte kanjer Frank (Ed King Hill) Z2 + 5
Zanou (Kingston) Z2 + 4
Darco Z1 + 2


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 19:28

nu dus al twee keer vaker op hem gezeten en het gaat nog steeds goed.
Gisteren los van de longeerlijn... Hij snapt alleen links en rechts niet
halthouden gaat goed en ook weer op lichte beendruk en klakken met mijn tong weer voorwaarts (klakken kenden hij van het longeren). maar het gaat alleen rechtdoor goed. Zolang mijn vriend voor hem loopt en links of rechts afslaat gaat hij ook de bocht om, maar blijft rolf staan, dan loopt Bratt alleen rechtuit...

Ach, met wat geduld.. Hij is nog erg jong, dus we hebben alle tijd

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:06

Gaaf joh dat het zo goed gaat!!!!
Lijkt me erg leuk om voor de eerste keer op een eigen paardje te zitten!
Succes er mee!

Dag lieve mama...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anoukjuuuhh, Fangio, foxytoffee, herous, IASCrawler, IzAw, ladynette_x, Larislaatje, Marcella, Monique1963, santaju, Sourire, tienus63, Wopkebrok, xRaisin, xxx88 en 138 bezoekers