kan ik al starten met mn pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

kan ik al starten met mn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 10:55

Knipoog ik rij nu ook een jonge pony van 3 jaar die nu ongeveer 3 maanden ondre het zadel is, in de les loopt hij super netjes met zn achterhand en ook al keurig aan de teugel, nu zegt de instructeur dat ik al met hem kan starten in de b, hij loopt immers super, ik vindt het eigelijk wel wat vroeg om nu al met hem te starten, Verward maar aan de andere kant ervaring opdoen kan volgens mij ook geen kwaad. Wat denken jullie, startkaart aanvragen en rustig met hem beginnen of toch nog ff wachten met starten.


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 12:24

Als je nu een startkaart aan vraagt kan je nog zeker 3 maanden wachten Boos! dus tijd zat. En je zou het een keer kunnen proberen. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Als je pony er niet klaar voor is, probeer je het na een paar maanden nog een keer Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:33

ik zou het ook wel doen! Is ook nog is leuk en als ie heel mooi loopt kun je misschien ook wel ogerop komen Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:26

je zegt het zelf al, ervaring opdoen kan geen kwaad, dus gewoon gaan starten met je pony *LOL* Je instructeur zegt ook dat jij en je pony er klaar voor zijn!

Veel succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 16:29

'k Zou het doen hoor !
Tussen de tijd dat je een startkaart aanvraagt en hem werkelijk binnen hebt zit ook nog flink wat tijd.
Waarschijnlijk zul je pas de eerste buitenwedstrijden kunnen starten, die beginnen in de meeste regio's eind april.

Het is in elk geval goed om ervaring op te doen !
Wel zou ik vooraf een paar keer op een vreemde plaats gaan rijden (voor zover je dat nog niet gedaan hebt), zo went je pony alvast aan allerlei vreemde indrukken.
Veel succes !

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 17:58

de startkaart gaat via de vereniging, en dat duurt maar een paar weken ofzow, hij is wel kijkerig in een nieuwe omgeving maar als je hem bezig houdt let hij er niet meer op.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:02

Ja, waarom niet. of je nu thuis dressuurt, of op een ander groot grasveld met nog een paarhonderd andere pony's. je pony zal het alleen maar leuk vinden en je kuntveel ervaring opdoen.

gewoon doen!!!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:02

Ja, waarom niet. of je nu thuis dressuurt, of op een ander groot grasveld met nog een paarhonderd andere pony's. je pony zal het alleen maar leuk vinden en je kuntveel ervaring opdoen.

gewoon doen!!!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:51

Idd waarom niet, maar let er wel op dat je hem niet overvraagt, hij is tenslotte erg jong en moet veel nieuwe indrukken verwerken.


Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 17:15

dat doe ik ook niet, ik hou me gewoon bij wat we in de les ook doen en de instructeur weet dat ie nog maar 3 is

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:34

Ik zou het doen hoor.
Tegen de tijd dat je je startkaart en coupos binnen hebt ben je toch weer een tijdje verder.

Door heb al uit te brengen op wedstrijden kan jullie samen wedstrijd ervaring opdoen. Want zo'n wedstrijd op een open veld is natuurlijk anders dan thuis.
Succes!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:10

Die van mij is even oud, en even lang onder het zadel, en mijn startkaart is onderweg. Hij loopt lekker, dus waarom niet?
En het is alleen maar goed voor zijn ervaring!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:02

kan je niet tot de startkaart binnen is alvast een paar keer onderlinge starten? Dan went ie alvast aan nieuwe indrukken. Verder, als het goed gaat, gewoon doen!!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 22:33

das duidelijk duzz, gewoon proberen. ga morgen bij een andere manege een keer rijden met hem zodat hij een beetjuh went aan netjes lopen in een vreemde bak, hij is de laatste weken wat schikkerig om onder werk uit te komen maar de b is niet zow moeilijk voor hem qua oefeningen.

Nimmy

Berichten: 3916
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 20:12

Vingers aflikken hebbie trouwens ook nog tips om hem op een wedstijd rustig te houden, this natuurlijk ook voor een kalm paardjuh best spannend op zo'n terijn. en hoe kan ik hem het beste voorbereiden behalve veel en serieus rijden afgewisseld met buitenritten????????????????



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers