Man en paard noemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Man en paard noemen - gewenst of niet

Poll eindigt op

Ja ik vind dat duidelijk moet zijn wie er ergens mee bedoeld wordt, zonder betutteling/ingrijpen van een Moderator, maar wel binnen de grenzen van het toelaatbare.
52 (53%)
Nee ik vind de situatie zoals hij nu is bevredigend en begrijp goed dat je openlijk personen niet kunt schaden. Moderators zijn ervoor om dit af te vangen.
41 (42%)
Ik weet het niet c.q. heb geen mening
4 (4%)

Totaal aantal stemmen: 97


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 23:47

Als "mee-lezer", zoveel breng ik zelf niet in, heb ik gekozen voor optie 2.

Optie 1 zou moeten kunnen, onder de voorwaarden zoals door anderen al gesteld, maar ik denk niet dat iedereen zich daar "braaf" aan zal houden.

Iedereen heeft een andere ervaring/mening. De een is dolgelukkig op stal A, de andere vindt dat stal A dieren mishandeld.

Je kunt daar wel over proberen te disscuseren, maar dat wordt zoals SM zei, waarschijnlijk welles/nietes. En daar heeft niemand baat bij.

Ook ben ik van mening dat iedereen mag zeggen wat hij/zij wil, zolang ze hun "gezicht" laten zien, dus hun naam.
En ik vind het eigenlijk niet eerlijk om het over een stal/trainer te hebben, zonder dat diegene zich kan verdedigen, maar zoals Colinda ook schreef, het gebeurd buiten bokt om ook.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:34

jeddah schreef:
Optie 1 zou moeten kunnen, onder de voorwaarden zoals door anderen al gesteld, maar ik denk niet dat iedereen zich daar "braaf" aan zal houden.


nee... waarschijnlijk niet, maar daar hebben we dan toch de moderators voor?
Zij letten nu ook op, of het allemaal een beetje netjes verloopt...
Zo zou het ook moeten gaan als ''naam & toenaam'' hier vermeld wordt.... en als deze persoon dan ook de keuze heeft te reageren of niet, waarom dan niet?

Houden we het liever onder ''ons''(bijv. vrienden/clubje v. je stal)... en wordt het alsnog wel doorverteld door die of gene... Scheve mond

Trouwens : SM; wat is de bedoeling nu verder, met deze poll?

groetjes

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:22

XoNo schreef:
chrico: maar als jij je mening genuanceerd plaatst, zullen mensen je eerder respecteren voor je mening dan wanneer je het er bot uitgooit. Hiermee zeg ik helemaal niets, maar het hoeft niet altijd zo te gaan als jij beschrijft.

Dat het niet altijd zo gaat dat weet ik wel maar heb jij het wel eens anders gezien zodra het over trainers gaat???
Kritiek blijft kritiek, hoe je het ook gaat omschrijven. Het nadeel van een geschreven woord is dat het woord op dat moment geen emoties laat zien. Het is zoals de lezer het wil lezen.
Stel ik schrijf: ik ben vandaag bij xono geweest en haar rijstijl viel me tegen.
Als jij dat zou lezen dan verschiet je volgens mij meteen Haha! .
Ik kan ook schrijven, ik ben vandaag bij Xono geweest en het was supergezellig. Ik zeg dan niets over het rijden en jij zal reageren van: ik vond het ook heel gezellig Knipoog
Zodra het rijden word aangetipt raak je een gevoelige snaar. Laat staan als je het over de manier van rijden/werken van een trainer begint hihihi.
Mij persoonlijk zal het een worst wezen hoe een ander vind dat ik rij, ik rij en heb het te druk om me zorgen te moeten maken over de gedachtengang van een ander, maar ik ben ook geen trainer Haha!

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 11:46

De bedoeling van deze poll is om te achterhalen wat 'men' wil. Er zijn recentelijk op andere Bokt-forums discussies geweest over de openheid van Bokt, over betuttelen en te starre regels. De 'grote bokt-enquete' is hier een voorbeeld van.
Dus wilde ik puur van WN eens zien welke gedachten er leven en er eventueel iets aan te doen.
Natuurlijk is een Moddie ervoor om de boel in de gaten te houden, maar ik ben ook niet altijd online Slapen en je zult net zien dat er dan net iets geplaatst wordt wat echt niet kan.

Verder wordt er veel gepraat over clubjes binnen Bokt, sommigen zouden anderen altijd de hand boven het hoofd houden en anderen zouden altijd 'afgezeken' worden. Natuurlijk zullen sommigen het voor anderen opnemen, maar dat gebeurd IRL ook.

Wat ik wil is dat er op Bokt een volwassen discussie mogelijk moet zijn, waarin dingen worden aangekaart, waarin mensen hun meningen moeten kunnen verkondigen, zonder dat daar oeverloze discussie of scheldpartijen uit gaan ontstaan.
Dat mensen dat in meer of mindere mate anoniem willen doen daar kan ik mee leven, aan de manier waarop een boodschap gebracht wordt kun je snel genoeg merken met welke opzet die geplaatst is. Opruierige taal is tenslotte snel te herkennen.

Iedereen die al wat langer in het westernwereldje meeloopt kent veel trainers/ruiters/instructeurs en hun methoden en vooral de verhalen die erover rondgaan. Er zijn hier helaas maar weinig van deze mensen die op Bokt 'bekend' meedoen aan discussies.
Voor mij dus reden om er voorzichtig mee om te gaan.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 11:49

chrico schreef:
[Stel ik schrijf: ik ben vandaag bij xono geweest en haar rijstijl viel me tegen.
Als jij dat zou lezen dan verschiet je volgens mij meteen Haha! .

En hij heeft nog gelijk ook Clown

Maar je hebt gelijk Kriek (leuk dat je weer wat schrijft trouwens Haha! ) met kritiek omgaan is altijd moeilijk, het wordt maar weinig als positief ervaren, laat staan op een positieve manier weerlegt waar nodig.

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:55

Sugarmiss"]
[quote="chrico schreef:
[Stel ik schrijf: ik ben vandaag bij xono geweest en haar rijstijl viel me tegen.
Als jij dat zou lezen dan verschiet je volgens mij meteen Haha! .

En hij heeft nog gelijk ook Clown

Maar je hebt gelijk Kriek (leuk dat je weer wat schrijft trouwens Haha! ) met kritiek omgaan is altijd moeilijk, het wordt maar weinig als positief ervaren, laat staan op een positieve manier weerlegt waar nodig.
[/quote]

Oeps Haha! Sorry Xono, je bent een hem Knipoog je mag me

Dank je SM, ik las wel altijd mee dus ik ben wel op de hoogte gebleven hihihi allen vond ik dat er tijdelijk een vrij negatieve sfeer hing (kan ook mijn eigen gevoel wel zijn geweest) en ik voelde me niet geroepen om daar aan deel te nemen Knipoog Nu er wat meer gepraat gaat worden reageer ik ook weer Pling

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:59

ik heb voor optie 1 gekozen,
bij regel 1 staat dat het wel binnen het toelaatbare moet blijven, dus wanneer het toelaatbaar is zie ik het probleem niet.

optie 2 staat dat het niet de bedoeling is om openlijk mensen te beschadigen, maar namen noemen hoeft niet te betekenen dat je iemand beschadigd.
maar ben het met de meeste voor en tegen wel eens. (je moet toch kiezen he)
en er blijft toch een mod. om het in redelijke banen te leiden
gr.Jacq

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 12:32

Heb buitengewoon goede redenen om optie 2 te kiezen ook al gaat mijn hart uit naar optie 1.

Ik doe dus ook optie 2 kiezen en als iemand iets van mij persoonlijk wil weten dan ben ik per PB altijd bereid daarop te reageren.

Groetjes, Gies

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:38

Ik heb gekozen voor optie 1, onder de voorwaarden zoals die er staan genoemd. Zolang mensen hun (rij)technische mening over een bepaalde trainer niet laten bepalen door een eventueel persoonsgerichte ( Verward )mening. Ik denk niet dat je iemand schaadt als je aangeeft dat zijn/haar methode je niet aanstaat al vind ik dat je dan wel moet kunnen onderbouwen waarom dat zo is.
Verder vraag ik me af wat precies het verschil is tussen namen van trainers noemen en die van handelsstallen. In een ander topic gaat het bijv. met naam en toenaam over een bepaalde handelsstal (cobo) en dat kan wel Verward Ook daar worden niet alleen positieve dingen geschreven, schaad je daarmee de naam van die handelaar? Denk het niet het zijn gewoon meningen/ervaringen van mensen die er ooit eens mee te maken hebben gehad en daar is niks mis mee. Waarom zou het schrijven over trainers (bekend, minder bekend of niet bekend) op een dergelijke manier dan niet kunnen?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:45

Sugarmiss schreef:
Natuurlijk is een Moddie ervoor om de boel in de gaten te houden, maar ik ben ook niet altijd online Slapen en je zult net zien dat er dan net iets geplaatst wordt wat echt niet kan.


misschien een idee om er 2 moddie's op te zetten, in ploegendienst Haha! Clown

Overigens; SandraK , je hebt helemaal gelijk.... een ''handelstal'' mag dan wel genoemd worden, terwijl die vaak ook door 1 persoon gerund wordt en daardoor ook persoonlijk aangesproken wordt Scheve mond
Een trainingsstal, waarvan iedereen dan weet wie daar de trainer is, mag dan weer niet... Verward

Misschien moet er gewoon eens ''proef gedraaid'' worden hiermee...?

ben benieuwd...

groetjes

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:14

Tja, zoals eerder al gemeld werd, op bokt wordt ook openlijk gesproken over de methode van anky en van antoine bijvoorbeeld. Dan worden vaak inderdaad de methodes besproken en niet zozeer de persoon in kwestie. Dat zou dan toch ook mogelijk moeten zijn op het western forum?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:22

cornelie schreef:
Tja, zoals eerder al gemeld werd, op bokt wordt ook openlijk gesproken over de methode van anky en van antoine bijvoorbeeld. Dan worden vaak inderdaad de methodes besproken en niet zozeer de persoon in kwestie. Dat zou dan toch ook mogelijk moeten zijn op het western forum?




Nouja blijkbaar heeft SM daar een andere opvatting over.
Als ik Frank Siebens noem (niet negatief en niet positief,maar gewoon informatief) dan moet dat worden verwijderd WAAROM???????

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:28

Hmm, de methodes van antoine en anky staan ook regelmatig in de bladen. Net zoals trainingsmethodes van bekende springruiters etc. Misschien wordt het dan ook eens tijd dat er zoiets in de westernbladen komt? Dan valt er misschien ook beter de discussieren of discuzeuren Lachen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 16:30

nee Rob, dat zou niet moeten eigenlijk,je noemde daar dat je slechte en goede dingen geleerd hebt,wat volgens mij de kern is,het feit dat de genoemde trainer op dat moment geen weerwoord kan geven,en dat er veel pb's onderling worden verstuurd over het onderwerp, ik heb in het verleden discussies gevoerd,en achteraf kreeg ik pb's onder ogen waar de honden geen brood van lusten.en dan wordt die persoon waar het over gaat wel beschadigd,zonder uitleg te kunnen geven,of je nu wel of niet met hem/haar over de feiten eens bent,daarom stemde ik op 2

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 16:49

Blaze schreef:
heb ooit een paard na 2 weken uit training genomen bij Piep (oops naam en toenaam ) ik vond zijn manier van trainen niet ok voor mijn paard.

Lijkt me duidelijk waarom dit is aangepast. Niet omdat ik een vriend ben van die trainer, maar omdat het jouw éénzijdige kijk is, die ook nog eens niet is onderbouwd. Hij kan hier geen toelichting geven waarom hij dit op dat moment zo deed, dus schaad je hem in zijn 'vak'.
Dit even geheel of-topic om eea te verklaren, het is niet de bedoeling om hier dieper op door te gaan Haha! . Niet omdat ik je geen weerwoord gun Haha! , maar om te verklaren hoe snel je vervalt in 'schadelijke' discussies.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 18:58

Ik kies ook voor 2. Voor degenen die het belangrijk vinden kun je uit de berichtgeving toch wel voor jezelf herkennen over wie het gaat. En zo niet......des te beter; iemand moet wel in de gelegenheid zijn om weerwoord te kunnen geven.
Bovendien is ook niet iedereen die hier op bokt 'verschijnt' met naam en toenaam bekend, dus dat zou nogal een scheve situatie worden als we het met z'n allen wel over personen/bedrijven mogen hebben maar diegenen niet kunnen achterhalen door wie ze in het nieuws gebracht worden (al dan niet positief).

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:23

Oke, dus aan de ene kant willen we geen namen melden maar we vinden het wel heel belangrijk dat beginnende westernruiters de goede wegen bewandelen. Weer terug bij af dus imo. Want een beginnende westernruiter kan nog echt niet
Citaat:
voor jezelf herkennen over wie het gaat

Wordt toch echt struisvogelpolitiek op deze manier imo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 20:48

Voor mij ook optie 2. Op het internet geen open discussie over personen en stallen. Dit omdat niet iedereen daarmee om kan gaan, en discussie's nooit objectief gevoerd kunnen worden. We hebben gezien wat het werd op horses.nl, maar ik vrees dat het hier op bokt ook niet kan. Voorbeelden zoals discussie over AdB en Anky genoeg op bokt.

En Cornelie, een beginnend westernruiter hoort - in mijn ogen - niet via het internet uit te vinden welke trainer het beste bij hem past. Dat moet hij uit eigen ervaring ondervinden...en een paar keer misschien zijn neus stoten. Helaas is "de mens" (sorry. ik generaliseer) zo eigenwijs dat hij niet altijd naar adviezen luisterd. En zoals hier al eerder is genoemd: Wat voor de een absoluut niet door de beugel kan, is voor een ander heel gewoon...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:15

Tja vraag me echt af waarom deze poll als onze moddie toch al heeft besloten dat zij beslist wanneer je een naam mag noemen of niet Cool
Dus inderdaad gewoon weer helemaal terug bij af.

2 bekenden van mij werden een tijd geleden openlijk op bokt te kijk gezet
en dat nog niet eens tengevolge van een trainers topic maar alleen omdat ze mijn oude paard hadden gekocht werden ze afgekraakt op hun kunnen.
En dat zeer ten onrechte,want ze gaan super om met hun paarden en ik gun elke beginnende ruiter deze trainers.Jammer dat ik ze niet bij naam mag noemen Cool
Maar weet je wat het is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ken die problemen niet heb ze ook nooit gekend (geen trainer kunnen vinden en telkens er weer achter moeten komen dat ik het weer eens fout leer) nee dat fenomeen ken ik niet.Heb het geluk gehad om meteen de goeie mensen tegen het lijf te lopen.
Ken wel een redelijk aantal *trainers* en hun goede en slechte kanten.helaas mag ik die blijkbaar niet delen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:30

Stel, Blaze, je bent een zelfstandig ondernemer. Je verdient leuk je brood met je beroep en hebt een goed leven en plezier in je werk. Ergens heeft er iemand een klacht over je manier van werken, hij komt echter niet bij jou maar gaat ermee het internet op. Jij zit toevallig niet op dat forum, want je hebt het daar te druk voor, je werkt namelijk erg hard. Achter jouw rug ontstaat er dus een discussie waarin jouw mening niet gevraagd of gecheckt wordt.
Zou je dit waarderen?
Zou het je werk kosten?
Zou je hier nijdig om worden?
Tuurlijk niet, we leven in een land van vrije meningsuiting toch!!!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:53

Carys schreef:
Stel, Blaze, je bent een zelfstandig ondernemer. Je verdient leuk je brood met je beroep en hebt een goed leven en plezier in je werk. Ergens heeft er iemand een klacht over je manier van werken, hij komt echter niet bij jou maar gaat ermee het internet op. Jij zit toevallig niet op dat forum, want je hebt het daar te druk voor, je werkt namelijk erg hard. Achter jouw rug ontstaat er dus een discussie waarin jouw mening niet gevraagd of gecheckt wordt.
Zou je dit waarderen?
*** op de manier zoals jij het schrijft niet,maar dat is ook niet de bedoeling,maar als ik het niet zou waarderen dat heb ik het dus op een of andere manier gehoort en kan ik me als dat moet ook verdedigen.***
Zou het je werk kosten?

**nee**
Zou je hier nijdig om worden?

***ja,maar helaas heb ik nu eenmaal een beroep waar ik met mensen heb te maken en klachten zijn er altijd te verzinnen.***
Tuurlijk niet, we leven in een land van vrije meningsuiting toch!!!


Maar het is niet de bedoeling dat we alleen mensen afkraken,blijkbaar hebben velen die indruk als je namen gaat noemen.
BV de man die bij deze site hoort www.franksiebens.nl
heb er negatieve ervaringen mee ,maar ook zeker positieve.
Heb hem dit ook persoonlijk gezegt en weet zeker dat hij dit ook leest.

Maar hoe zit het met de filmpjes op www.hotton.nl???
Als ik nu een bekend iemand film in een inrijbak en deze doet dingen die volgens velen niet door de beugel kunnen,vervolgens zet ik deze link op bokt??? wat dan??? schaad ik dan iemand???
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 08-03-03 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:55

Blaze schreef:
Tja vraag me echt af waarom deze poll als onze moddie toch al heeft besloten dat zij beslist wanneer je een naam mag noemen of niet Cool
Dus inderdaad gewoon weer helemaal terug bij af.

2 bekenden van mij werden een tijd geleden openlijk op bokt te kijk gezet
en dat nog niet eens tengevolge van een trainers topic maar alleen omdat ze mijn oude paard hadden gekocht werden ze afgekraakt op hun kunnen.
En dat zeer ten onrechte,want ze gaan super om met hun paarden en ik gun elke beginnende ruiter deze trainers.Jammer dat ik ze niet bij naam mag noemen Cool
Maar weet je wat het is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ken die problemen niet heb ze ook nooit gekend (geen trainer kunnen vinden en telkens er weer achter moeten komen dat ik het weer eens fout leer) nee dat fenomeen ken ik niet.Heb het geluk gehad om meteen de goeie mensen tegen het lijf te lopen.
Ken wel een redelijk aantal *trainers* en hun goede en slechte kanten.helaas mag ik die blijkbaar niet delen.


werd niet in dat zelfde topic de vorige eigenaar van dat paard, en mede bokker, flink afgez*ken?
volgens mij is dat persoon , en mede bokker , nooit meer terug gekeerd op bokt. Huilen
ten minste niet onder die naam.

voor de duidelijkheid: ik ken de persoon niet

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 22:59

Citaat:
Maar hoe zit het met de filmpjes op www.hotton.nl???
Als ik nu een bekend iemand film in een inrijbak en deze doet dingen die volgens velen niet door de beugel kunnen,vervolgens zet ik deze link op bokt??? wat dan??? schaad ik dan iemand???

Als het op de wedstrijd voor mensen te zien was dan zal het op Bokt geen probleem zijn, al blijft het nog steeds een momentopname. En bij je filmpje hoef je nog geen namen te noemen Haha!

Maar deze poll gaat in eerste instantie over het al dan niet noemen van namen, mochten er namen genoemd gaan worden, dan kunnen we het altijd nog hebben over de context waarin wel en niet. Maar dat is vooruitlopen op de zaken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:07

Ja Jos, daar zat ik nou ook aan te denken, ongeveer zoiets kon ik me ook herinneren....Blaze die met zijn handen in het haar zat na het rijden van zijn voormalige paard omdat er niets van over was....in zijn ogen dan...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:16

Cassidy schreef:
Ja Jos, daar zat ik nou ook aan te denken, ongeveer zoiets kon ik me ook herinneren....Blaze die met zijn handen in het haar zat na het rijden van zijn voormalige paard omdat er niets van over was....in zijn ogen dan...



handen in het haar???? nouja whatever
in mijn ogen,ja inderdaad en als je het topic nog eens leest niet alleen in mijn ogen.
Maar als je het topic goed leest heb ik nooit een naam genoemd van de toenmalige eigenaar,nog niet eens een verwijzing naar diegene.
Wel heeft iemand anders een naam genoemd en dat was niet mijn bedoeling,ik weet niet wie wat waar heeft gedaan met Blaze nadat ik hem had verkocht.
Maar kortom eerts ff goed lezen voor we weer oude Koe Koe uit de sloot gaan halen.