*glunder* Ik heb gewonnen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 08:26

Ik had gisteren de langste adem en heb gewonnen van Isolda! Ben helemaal blij!

Ik wilde gisteren dus met Isolda naar buiten. Udinde stond verankerd aan haar touw, mijn vader stond op wacht bij haar, dus kon ik met Isolda aan de gang.
Heel leuk geprobeerd Jantina, ik lag dus weer twee keer in de sloot. En aangezien het geregend had en de boel nogal glibberig was, ging dat allemaal niet zo fijn.
Ben ik er eerst maar afgestapt en heb het rondje wat ik wilde rijden aan de hand gelopen.
*zweet*hijg*puf* Maar ze ging wel mee!
Toen er weer op, proberen het zelfde rondje te maken. Nee dus Boos!
Ze gooit de rem erop, geen zweep of been die haar voorwaarts kan houden. En dan draait ze zich gewoon om naar het randje van de sloot, waar ze vervolgens niet meer bij weg te slaanis.
Ik was woest, ik kon niets doen, ze luisterde niet, de randjes van de sloot waren snotterglad, dus ik durfde haar ook niet op haar donder te geven. Haar mond was volgens mij al van links naar rechts doorgeflost, maar ik kon er niets aan doen.

Maar nu heb ik het ! Een echte oplossing! Zodra zij de rem erop gooit en de bocht om gaat om om te draaien, stuur ik niet meer tegen. Ik stuur juist mee, ze moet zo snel mogelijk die bocht door, zo krap mogelijk. (bijna een pirouette) en dan trek ik nog even door aan de teugel zodat ze niet weet wat er gebeurd en ze met haar neus weer de goede kant op staat.
Daarna direct teugeldruk eraf en de hemel ingeprijsd.
En waarachtig.... Na 4 x is ze doorgelopen...
Haha! Haha! Haha!

Goed he? Heb ik toch van haar gewonnen! Ik ben toch de slimste! Hoop ik iig, we zullen zien voor hoe lang ik de slimste blijf...

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 08:37

Ik hoop voor je dat het op deze manier goed blijft gaan. Ik ga het maar niet op deze manier proberen. Ik heb ook zo vaak voor het randje van de sloot gestaan, gelukkig is het altijd nog goed gegaan. Haha! ( Op een enkele weg-glijer na........)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 08:53

waaaw goed dat je gewonnen hebt en hopen dat die oplossing blijft werken. goed hoor, jij moet altijd winnen nooit je paard
en das bij jouw ook *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:26

waaaaaaaaaaaaaa goed gedaan jantina!!!!!


nou sorry dat ik dit ga neersetten maar ik reed op mijn 14de een gelderse merrie die dus nooit van huis af wou en dezelfde kunstjes flikte als was isol nu doet.maarja ik was nog jong en woog 50 kilo ofzo dus ik had gewoon niks in te brengen bij dat paard.soms heb ik wel een half uur staan vechten en dan waren we pas 3 meter van stal verwijderd.*zucht*sindsdien heb ik een trauma aan gelderse paarden overgehouden,althans,om erop te gaan zitten!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:35

Jezzzzz lekker voelt dat!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 13:02

Hahaha, arme Sanderijn~!
Kom maar eens langs, dan kun je van je gelderse- trauma af komen!
Die trucjes van Isolda ken ik allemaal van toen ze een jaar of 5 was. Helaas was het bij mij hetzelfde, ik kon niet van haar winnen. En eigelijk nog steeds niet, ze is te sterk, ze duwt gewoon door. Ikweeg ondertussen denk ik wel 70 kilo, maar tegen 600 kan ik niet op!
Maar dit is nu alleen omdat Udinde als een gek staat te hinniken, straks gaat dat allemaal weer weg hoop ik en wordt ze weer de braverd die ze altijd (op een paar puberjaren na) al was.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:33

goed hoor! Way to go Jantina! Nu maar hopen dat Isolda niet wéér nieuwe geintjes gaat verzinnen!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 15:43

voel he-le-maal met je mee!!
je wanhoop lees ik door de brief heen, of lees ik dat verkeerd..?

Ik heb dat ook meegemaakt ( kom ik weer..)met een groot, zwaar rijpaard (Emir, zie plaatjesforum)met het eigenwijze karakter van een fjord..
OOk hij dreigde regelmatig met de sloot, niet alleen dreigen, hij deed t ook..( 1 keer getest, daarna maar niet meer)
idd, zodra ik afstapte deed'ie alles wat ik vroeg en gingen we gewoon daa waar ik heen wilde. Hij leek/was zelfs bang voor me op dat moment, omdat ik erop best boos was geworden.. maar zodra ik erop ging begon t gedonder weer van voren af aan..
Hij kon me dan erg kwaad en tegelijkertijd ook erg wanhopig maken..
je kan gewoon niets betginenn, zoals je beschrijft, ze lijken zich voor alles af te sluiten ( en als 't moet kan ik behoorlijke beenhulpen geven hoor.!!) en als ik dan echt te evr ging in zijn ogen ging 'ie omhoog en als ik er dan nog steeds op zat en niet ogaf ging 'ie de sloot in. Steeds een eindje verder naar beneden (zijwaarts/achetrwaarts dus he, dat je bijna omd*nderd..), tot ik alles maar los liet en alleen passief bleef zitten, zonder me te verroeren, dan ging 'ie meetaal wel wat meer naar boven, eruit..
Boos! werd ik ervan.

mar gpoed dat je dus gewonenn hebt,zie je maar; de aanhouder wint he!
kleorna lijtk er trouwens niet vel om te geven dat ik rijd: ik rijd nog wel gewoon in het land, maar wayorna gaat dan meestal bij Roy staan en gaat niet met mama mee.Ik kan leorna dan wel gewoon bij har vandaan rijden. Wel wil ze vaak naar voren, daar staat Roy meestal met Wayorna, maar daar is ook het hek naar buiten en dat het altijd al een grote aantrekkingskkracht op haar gehad..
Ik durf gewoon nog niet naar buiten zonder wayorna, denk dat ze namelijk achter ons aan komt, door de linten heen..
en ik heb (nog) niet zo'n pin-ding (?) voor in de grond.. bovendien bieden die ook geen garantie, lees ik uit jouw verhalen..
Ik zout kunenn testen door wayorna en roy in de ene wei te laten en ik ga dan bijv. rijden in de andere: kijken wat er gebeurt.
Maar ik vind t zo'n rot gezcht haar door die linten te zien vallen,.. heb ik 1 keer eerder meegemakt, ze maakt een koprol met leleijke smak, gelukkig had ze verder niets. Maar dat maak ik liever niet nog een keer mee.
Als ze vast komt te ziten tussen die draden..
brrrr!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 16:08

nou die gelderse merrie die ik reed was dus ook pas 4 jaar oud.
dus isol was ook zo toen ze zo jong was aha
maarreh ik ben met dat paard eens uitgegleden toen het buiten vroor en de voorbenen gleden naar voren en de achterbenen naar achteren en ik zat erop maar raakte met mijn voeten en stijbeugels de grond echt heel eng ik stapt af en ik die merrie overeind geholpen en ik was zo bang dat ze er wat aan over had gehouden!o wat was ik toen geschrokken.ook een keer was ik op weg naar een 'buitenveldje'en ineens besloot ze dat ze niet meer verder wou dus ik been geven draait ze zich 90 graden om en galoppeert knoerthard over de harde weg naar huis!ikke had echt mijn hart in mijn keel want stel dat er een auto aan kwam?ze was echt op hol geslagen ik kon niks doen ze ging net zolang door tot we thuis waren en toen stond ze pas stil.ehmm willen jullie nog meer horen wat ik nog meer met haar heb meegemaakt?????........................... Scheve mond\

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 19:36

Oh Sanderijn, wat klint dat allemaal bekend. Been there, done that!
Maar goed, ik was een vliegje op die grote rug van Isolda. En soms voel ik me nog steeds een vliegje, terwijl ik toch heel wat weeg!
Ik ben nu alleen niet meer van haar onder de indruk als ze me wat flikt en dan is er voor haar ook niets meer aan. Ik rijd rustig met haar de sloot in als ze dat wil. Een dikke pluk manen in mijn handen en mijn benen aangeklemd. Maar goed, net als alles glibberig is, dan niet natuurlijk, Of als ze echt te driest wordt, dan blijf ik ook gewoon zitten en wacht tot we bij een stukje komen waar ik haar wel aan kan pakken.

Madelein, Isolda geeft er ook niets om om een stukje bij Udinde weg te gaan. Ik kan dus ook rustig in de wei ernaast rijden. Ik kan ook zo het hek uit. Tot ik bij het puntje van de wei kom, waar we dus echt de andere kant op gaan. Dan kan ik haar nog 200 meter vooruit "persen" en dan gaan de remmen erop.
Wanhoop ja, dat is het wel. En moeilijk om je geduld te bewaren. Heel soms verlies ik die en dan word ik direct afgestaft! Verlies ik mijn geduld, verliest zij dat ook en dan gaat het pas echt mis!
Maar echt wanhopig ben ik niet hoor, het komt allemaal wel goed.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:51

jantina ik heb reuze bewondering voor je(nu nog meer dan ik al had)want het feit dat jij dezelfde dingen hebt meegemaakt en toch doorgaat en je angst aangaat,og juist geen angst hebt vind ik echt reuze knap!ik klim er niet meer op hoor,die geldersen.op mijn vorige stal hadden ze er ook twee.die merrie denderde ook overal doorheen ook door je hulpen enzo en die ruin die ging regelmatig rechtop de lucht in!pffffff nee ik durf dat echt niet meer(maarja ik ben ook best wel een schijterd,ik ben té vaak gevallen waardoor ik nu echt mijn zelfvertrouwen kwijt ben als ik rijd)

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:20

Ha... gelukkig ben ik niet de enige met zo'n SLOOT-paard. Ik ben er nl. 3 weken geleden WEL ingekukeld zo'n beetje op de manier die jij beschrijft... helemaal kopje onder [ik]... paard was ook nat maar kon eruit klimmen. Gelukkig kwamen we alletwee met de schrik vrij, ahum.

Pas je wel op met dat meesturen de bocht in? Die van mij gaat dan nl. steigeren.. en dan ben je nog verder van huis.. of je flikkert achterover de sloot in, zoals wij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 20:24

Goed zeg Jantina, YOU GO GIRL Party!!

Wat heb je trouwens een prachtige foto van je Udindekind in je usericon Lovers Mooi hoor, zo tegen die duin (?) op de achtergrond!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:51

heeey Janbtina goed op gelost nou mag Islonda weer een tijdje brainstormen wat ze daaaaaaaaaar aan wil doen.
Heey Sanderijn ik hoor alwel weer dat jij binnekort een keertje op Jane gaat rijden?
Dan zul je je mening over gelderse paarden vast moeten herzien want ze gaat zeker door voor een groninger Lachen
Das zo'n lief paard kun je een kind mee naar buiten sturen!
Die is een stuk veiliger dan Lodewijk haha
ze is alleen blind aan 1 oog dus ze draaid wat heen en weer met dr'oog om rare dingen beter te kunnen bekijken met haar goede oog.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 08:53

haha mooi niet nimmie!alleen lottie of floor of charlot.

me no jane Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 08:58

Oooooocchhhh... Sanderijn! Isolda is zooooo braaf! Nou ja, nu alleen even niet Knipoog
*LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 09:02

ik durf wel met je mee op de wagen jantina maar ik klim er niet op!!!!!!!!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:29

haha mag je wel op lottie hoor ga ik wel op Jane Lottie is lastiger dan jane buiten en die is al zo makkelijk haha.
kunnen we misschien het laatste stukje ruilen Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:17

Hey! Dat is keimooi.
Mijn pony deed dat ook altijd en ik ben dus echt een x in de sloot gebokt. Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:56

is goed kim,ik lot(tarzan)jij jane haha Knipoog