Blaasontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-06 06:01

Zucht.... het is nu 5 uur 's morgens en ben al 2,5 uur wakker. Toen ik om een uur of half 3 wakker werd moest ik nodig! Maar het werd niet minder en inmiddels doet het nog pijn ook! Ik heb even gegoogeld en er wordt aangeraden flink vitamine C te nemen. Het teveel aan vitamine C zou je uitplassen en komt dus in je blaas terecht waar het cuur de bacterien doodt. Heeft iemand nog andere tips om er snel vanaf te komen?


Esterdebest
Berichten: 59
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 06:46

Nou, nu ben ik bijna dokter maar hier heb ik nog nooit van gehoord... vitamine C dat bacteriën doodt? Klinkt wel leuk maar ik geloof het niet. Blaasontsteking is hartstikke lastig! Meestal is dit iets wat vaak terugkomt als je het eenmaal hebt gehad. Heb je ook koorts? De adviezen die ik je op dit moment vanaf deze plaats kan geven is veel te drinken, al is het maar water (2 liter of meer per dag) en wanneer je moet plassen dit niet op te houden... wanneer je het niet vertrouwt naar je huisarts, die je urine kan testen op aanwezigheid van bacteriën en je eventueel een antibioticum kuur kan voorschrijven.

Sterkte!

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-06 07:24

Onderstaande passage heb ik gekopieerd van de site van Service Apotheek. In ieder geval kan het volgens mij geen kwaad. Ik volg je raad om veel te drinken op!

Bedankt!

PS. Kan je ook niet slapen?


Behandeling
Een blaasontsteking wordt doorgaans behandeld met een antibioticakuur van drie tot zeven dagen. Soms wordt gekozen voor een éénmalige inname van een hogere dosis antibiotica.
Ook het innemen van een dosis vitamine-C (in combinatie met flink wat water) zou helpen een blaasontsteking te genezen: vitamine-C wordt uitgeplast, komt in de blaas terecht waar het de urine zuur maakt, hetgeen de bacteriën kan doden.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:47

ja vitamine C werkt echt wel!

verder natuurlijk veel drinken, veel fruit en veel je rust nemen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:40

de dokterassistente raadde mij ook vit c aan hoor..

Ik vrees dat ik het ook heb,dus ik moet straks ook even naar de dokter toe Maar lastig is het wel iig.

keep calm, I'm engaged!!! <3

Puera

Berichten: 8079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:25

Ik heb 't ook al een aantal keren gehad. Echt heel erg vervelend.

Na een bezoek aan de HA kreeg ik van een studiegenootje de tip om cranberrycapsules te slikken. Bijvoorbeeld van het merk Cranberola, hier te krijgen in de reformwinkel. 't Helpt ook als je voelt dat er een blaasontsteking aan zit te komen i.c.m. veel drinken. Maar goed, als je er echt last van hebt, kun je het beste wat ochtendurine inleveren bij de HA. Met een antibioticakuurtje ben je er zo weer af.

Hou er rekening mee dat antibiotica wel invloed kan hebben op de werking van de pil. Mijn HA zei daar niets over, maar ik kwam er zelf achter. (niks geen gevolgen qua getrappel van kindervoetjes ofzo hoor )

Grappig, mijn HA en zijn assistente spraken elkaar tegen. Cranberrycapsules en vitamine C zouden volgens mij HA geen invloed hebben op de zuurtegraad van je urine, maar z'n assistente adviseerde het me wel. Maar goed, achterliggende gedachte is natuurlijk dat je bij klachten naar de HA moet gaan.

Afsluitend is dat mijn tip ook: ga naar de HA en neem meteen een potje ochtendurine mee (als je een afspraak op de ochtend hebt). Sterkte en beterschap.

[o] Baard

malije
Berichten: 86
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:28

ik heb ook heel vaak blaasontsteking,minstens 1 a 2 keer in de maand,en kan dan ook niet slapen van de pijn en irritatie
je moet gewoon ffkes met een klein beetje urine heen gaan en laten testen dan schrijven ze je wel antibiotica voor.
veel drinken,lekker warme douche neemen en een warme kruik op je blaas leggen helpt altijd!
sterkte

goodbye me lover,goodbye me friend,you have been the one
Tessa en Nandor jullie blijven altijd een beetje van mij!
!ik was marije86!

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:02

Ik heb 16 jaar lang,dag in dag uit, blaasontstekingen gehad.
Ik raad je aan om naar je huisarts te gaan, dan krijg je antibiotica.
Een warme kruik op je onderbuik leggen help ook en zeker veel drinken zodat jhe je blaas als ware doorspoelt.
Maar dat van die vitamines heb ik nog nooit gehoord.

Hou van Mijn 2 wondertjes Kayley & Bradley

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:57

Cranberrysap.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:04

Ik zweer bij veel water drinken, en vitamine c met cranberry extract....

Echt hoor, ik heb regelmatig een beginnende blaasontsteking, en dan doe ik een vit C kuur en veel drinken, dan is t de volgende dag al weg!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:00

Ik heb het ook gehad laatst, en ik weet hoe wanhopig je ervan kan worden!
véél drinken en even langs de huisarts gaan voor antibiotica, echt dat hielp enorm!

Relax.. Take it Easy

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:16

Wat betreft vitamine C: alhoewel je het weer uitplast en je dus makkelijk een hoge(re) dosis kan slikken, moet je dit niet langdurig doen. Kun je blaas/niergruis van krijgen - ook pijnlijk. Maar is wel waar dat het je urine aanzuurt, net als die Cranberry-stuff. Merk op dat je om veel vitamine C binnen te krijgen ook een sapje kunt nemen - veel plassen - ben je ook wat sneller er vanaf - en goed uitplassen!

Beterschap!

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:11

Ik heb er ook heel vaak last van de laatste tijd.
Nooit last van gehad, maar afgelopen zomer kwam het ineens en daarna heb ik het iedere maand wel 1 a 2 keer.
Je moet igg heel veel water drinken, zodat je vocht binnen krijgt, dan gaat het vast wel beter

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-06 22:37

Vanmiddag ging het ineens een stuk beter. Sinds vanochtend is de continue aandrang ook lange tijd weg en sinds vanmiddag doet het plassen minder zeer. Pfffff.....

Mijn dochtertje heeft vanmiddag een lekker lang middagdutje van 3,5 uur gemaakt en ik dus ook! Ik stond echt te tollen op mijn benen.

Ik hoop dat ik vanacht goed kan slapen en dat het verder minder wordt. Ik ben niet zo kapot van antibiotica. Het is een aanslag op je weerstand. Maar als het morgen niet minder is dan ga ik even langs de huisarts.

Ik drink veel water en vitamine C 1000 (niet de winkel....) tabletten. Ik heb het idee dat het wel helpt. En Ibuprofen als ontstekingsremmer.

Groetjes, Nathalie

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:41

ff een vraagje tussendoor: waarom zitten jullie zo vroeg op bokt??
maa ik heb het nog nooit gehad en ik kan ej dus geen tips geven...

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-06 22:45

Hoi Juulja...

Als je niet meer kan slapen moet je toch wat!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:48

Pas wel op hoor,
vitamine C kan heel goed helpen als je een blaasontsteking voelt aankomen, maar als je er echt al van tolt ondanks de ibuprofen dan gaat het niet de goede kant op. Volgens mij is het zo dat een blaasontsteking ook kan uitmonden in bijv. een nierbekken ontsteking.

Plassen na het sexen kan ook aardig wat narigheid voorkomen.

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-06 22:52

Hoi Sjuimpje,

Dat tollen kwam meer door het slaapgebrek. Heb vanacht maar 3 uur geslapen en was vanmiddag wel op.

Bedankt voor de tip.

zorobri
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-01-06
Woonplaats: bellingwolde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:52

uhm.. ik heb het nu voor de 2e keer ben naar de HA geweest en kuurtje mee gekregen (werkte ong. een half uur na de eerste capsule,, en mijn huisarts zei dat de vitamine de urine verzuurt en daardoor een minder prettige leefomgeving voor de bacterien ontwikkeld en dus samen met veel drinken de kans erop verkleind

Dennis mijn lieve vriendje

Nevermind85
Berichten: 297
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: België

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:53

Inderdaad, Sjuimpje geeft een zeer goede tip! Na de sex, onmiddellijk gaan plassen. Ik heb daardoor heel wat blaasontstekingen gehad, door het niet te doen, welteverstaan .


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:57

Munji schreef:
Dat tollen kwam meer door het slaapgebrek. Heb vanacht maar 3 uur geslapen en was vanmiddag wel op.

Gelukkig! Maar blijf attent, ibuprofen werkt tenslotte ook koortsremmend en zo kan een ontsteking heviger zijn dan je op dat moment door hebt.

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:03

Ga meteen naar de huisarts voor antibiotica. Als je de onsteking al hebt gaat die niet weg door vitamine C, cranberry etc. Die middeltjes kunnen helpen voorkomen dat je blaasonsteking krijgt, maar als je het al hebt ben je al te laat.
Dan is antibiotica het enige wat nog helpt, ook om erger (nierbekkenonsteking) te voorkomen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:04

Ik heb er zelf best vaak last van. Even urine inleveren, ab-kuur slikken en het is weer over. Een ab-kuur is inderdaad niet goed, maar blaasontsteking kan zeer makkelijk leiden tot nierbekkenontsteking en dan ben je pas echt ziek. Op dit moment heeft mijn moeder dat. Zowel HA als moeder hadden niet door dat ze blaasontsteking had, gevolg hevige pijnen (op zondag met spoed naar het ziekenhuis), vandaar liever even een ab-kuur.

Anoniem

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 23:41

Nevermind85 schreef:
Inderdaad, Sjuimpje geeft een zeer goede tip! Na de sex, onmiddellijk gaan plassen. Ik heb daardoor heel wat blaasontstekingen gehad, door het niet te doen, welteverstaan .


condoompje??


Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-06 14:25

Even een update....

Gisterenochtend leek het weg te zijn. Ik heb de hele nacht geslapen en 's morgens deed het geen pijn. Maar in de loop van de ochtend kwam de pijn weer terug en het gevoel continue te moeten....

Heb vanmorgen wat urine naar de huisarts gebracht en het is inderdaad blaasontsteking. Vanmiddag kan ik de antibiotica bij de apotheek halen.

De vitamine C heeft voor mijn gevoel wel wat geholpen maar kon het toch niet genezen. Misschien dat het inderdaad meer preventief werkt.

Ik ga nu even slapen want ik ben op!