pony sloom en bibberend op de benen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

pony sloom en bibberend op de benen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 13:39

mijn pony is al een paar weken best sloom, ze staat heel rustig in haar stal en met poetsen en opzadelen slaapt ze gewoon al. en met rijden is ze normaal heel vlug vooral in de draf, en nu met rijden moet ik er echt vooruit schoppen. Wat ze ook doet met rijden is de hele tijd der hoofd naar beneden en naar voren trekken. en als ik stil ga staan gaat ze kuilen graven.
en afgelopen donderdag had ik pony club van half 7 tot kwart over 7 en hebben we eigenlijk de hele tijd gestapt omdat we gingen wijken. En omdat de pony van nathalie kreupel was, en zij mijn pony bijrijd, vroeg ik of ze haar les op mijn pony wilde rijden. Nou in de les ging opzich alles goed. na de les stapte nathalie af om haar jas te pakken, pony was wel heel nat. En toen begon ze heel raar te doen, ik dacht ze wil gaan liggen want et was net of ze achter al door haar benen ging, dus zadel eraf gehaalt en deken opgedaan. maar ze ging niet liggen ze ging schudden, en meteen daarna begon ze helemaal te bibberen en ze liep met haar achterbenen heel stijf en tegen mekaar aan. Na wat rondjes stappen was het wel weer over maar ik vind et toch raar Verward
misschien weet iemand van jullie of de DA wat het is/was.
ze eet trouwens wel gewoon normaal en der ontlasting is naar mijn mening ook wel normaal.
alvast bedankt groetjes monica

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:40

Het was inderdaad erg vreemd!! Vooral in haar hals/schouders trilde ze best erg, vond ik..
Ik hoop dat iemand weet wat het kan zijn!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:02

Ik zou voor de zekerheid ff de VA bellen om te vragen wat zij er van denken. Dit lijkt me iig niet goed.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:59

Dit zou ik laten onderzoeken door een DA. Die kan het hele beeld zien. Want gezond lijkt het mij iig niet.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:52

het paard kan spierbevangen zijn laat het maar snel nakiken voor het erger wordt

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:08

Ik zou inderdaad een da ernaar laten kijken. Mijn pony heeft 2 x zo`n soort aanval gehad, toen hij heel erg ziek was. Ik denk niet dat dit hetzelfde is, want mijn pony had daarnaast ook een slechte eetlust, maar als je het laat nakijken, weet je tenminste wat het is.
Succes ermee...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:19

Beetje stomme vraag mischien, maar rijd je met bandages?

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 17:07

hey iig heel bedankt voor alle reacties

en ik rijd heel soms met bandages maar eigenlijk bijna nooit..
groetjes monica

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:26

Okidoki... als je nl van die elastieken werk bandages zonder onderlappen gebruikt kan een paard ook heel snel behoorlijk beroerd worden.

doorntje
Berichten: 19
Geregistreerd: 12-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:20

Lijkt wel verdacht veel op maandagziekte of koliek.

Dienrenarts bellen lijkt me erg verstandig...