Hoelang kun je doorrijden met een drachtige pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Hoelang kun je doorrijden met een drachtige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 20:23

Hallo,
Mijn pensionpony is drachtig, en over ongeveer 4 weken uitgerekend,
van de eigenaar mag ik gewoon doorrijden mits ik het rustig aandoe..
Maar ik weet niet of dat nou goed is of dat ik beter eerder kan stoppen Verward
Groetjes


Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:00

Ik zou niet meer teveel van haar vragen, maar een beetje beweging kan natuurlijk geen kwaad. Dus een beetje stappen en draven moet toch wel kunnen?
Wel spannend trouwens. Leuk hoor een veulentje...

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:26

Je moet kijken of je paardje nog erg veel energie heeft, gaat ze nog makkelijk voorwaarts? Als dat zo is zou ik gewoon rustige buitenritjes met d'r gaan maken, en anders veel wandelen.

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

jasmine

Berichten: 84
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 21:34

Ja ik rij zowiezo alleen buiten, en ze barst echt van de energie..er is nog een pony op stal drachtig en die is opdezelfde dag uitgerekend maar als je daar een halfuurtje mee stapt is ze echt uitgeput, freedom is echt superdruk nogsteeds..

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:38

Dan zou ik gewoon doorrijden, en paard op de manege waar is eerst reed (ze wisten niet dat ze drachtig was) heeft de 's middags nog een manegeles meegelopen en 's avonds een veulen gekregen. In principe kan je dus blijven rijden, maar dat is ook per paard verschillend

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 11:51

He kikke jas rij je nou al op die van van dorp?? Wat voor beesje?
Ik zou wel uitkijken hoor met rijden, volgens mij is t niet goed als je te lang doorrijd. Van delden gaf lizzy toen ook de schuld dat t veulen van pananja dood was geboren doordat ze te lang had doorgereden... En die was toen iets van 6 weken van tevoren gestopt met rijden. Maar ja wie is van delden he! Kweet t ook niet echt, maar wel voorzichtig doen!


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:12

Lees het BIT van deze maand even. Daar staan allerlei goede en bruikbare tips, truuks en ideeen in.

Succes!

Op zoek naar de zon!!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:53

Ik zou helemaal naar het paard zelf kijken, wat ze aankan.Ik heb een paard gehad, die heb ik tot de dag voor de bevalling doorgereden, en ik heb er een gehad, die heel duidelijk liet merken dat ze er geen zin meer in had. Nou, die laatste ben ik dus op dat moment ook mee gestopt!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:16

Lekker doorrijden zolang de merrie er nog zin in heeft. Er zijn dagen dat ze gewoon bijna geen puf hebben, dan doe je echt rustig aan. Heeft ze wel zin ga je wat fanatieker aan de gang.
Gister dacht ik bij Tamaartje(duidelijk drachtig maar we weten niet waneer ze uitgerekend is, kan nu zijn maar het kan ook nog 2 maanden duren) ook rustig aan te doen toen ze als hand-paard(ik op Den en zij d'r naast) van het land gehaalt werd. Maar ze wou zo graag dat we zelfs nog een sprintje getrokken hebben in de berm.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirre1415 en 32 bezoekers