verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 22:12

Dit leek me wel eens een interessante topic.

Is je paard/pony te koop of niet? en waarom, wel of niet?

Ik werk zelf op en handelsstal, dus alle paarden die ik rijd zijn te koop. Ook als ik helemaal gek ben van het beestje. Maar thuis, toen ik nog niet voor een baas werkte, was ook al alles te koop. Daar raakte ik dus wel aan gewent. Ik ben dan ook van mening dat je de kost niet kunt verdienen in de paarden, zonder handel te doen.

Hoe is jullie mening hier over?
laat de discussie maar los barsten!!![/code]

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:17

Alles is te koop. Voel me niet verplicht om te houden. Vind mensen die hun paard tot zijn dood willen verzorgen heel goed, tis echter niet aan mij besteed..
Mijn junioren paarden zijn gewoon te koop, maar er staan er 2 op stal waar wel achterlijk op geboden moet worden willen die weggaan..

Dusse: met een goed bod is alles te koop!

Haha!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:52

Ik doe dit niet voor de kost, dus ze is niet te koop. Moet ik weer stad en land afzoeken voordat ik er weer zo eentje vind als haar, nee dank je. Haha!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:54

Het lijkt mij vreselijk om op een stal te werken waar alle paarden die je rijdt worden verkocht. Maar ik denk dat hoe erg ik het ook vind met geld alle dingen te koop zijn...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:14

Yorghos heeft voor mij een hoge emotionele waarde. Hij is dus absoluut niet te koop, of het moet een astronomisch hoog bedrag worden... En dat is hij niet waard, dus dat zal nooit gebeuren.
Nee, Yorghos heb ik met het idee dat hij bij mij oud mag worden. Hij is nu 6 jaar en ik heb hem 4 jaar.

* To Belg, or not to Belg *

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:34

supertygetje schreef:
Het lijkt mij vreselijk om op een stal te werken waar alle paarden die je rijdt worden verkocht. Maar ik denk dat hoe erg ik het ook vind met geld alle dingen te koop zijn...

Dat is inderdaad ontzettend kl*te, en ik spreek helaas uit ervaring.

Eldientje is nu nog wel te koop, althans, voor een echt flink bedrag, waar ik een ander superpaard voor zou kunnen kopen. Maar dat bieden ze toch niet voor zo'n eigenwijze muts, dus ze blijft lekker bij mij! Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:38

Ik rijd op pony's die elk moment verkocht kunnen worden, waarschijnlijk zijn op het einde van de week er twee van weg... Ik denk dat als ik een eigen paard had, dat alleen weg zou doen voor een achterlijk bod, zo hoog dat ze dat nooit zullen bieden Haha!. Maar dat paard moet dan wel naar een goed thuis, echt niet naar iemand die denkt dat ze kan rijden (sleuren in de mond) en waar de pony in een stand staat en 2 keer per week buitenkomt.


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:40

Mijn paarden zijn niet te koop, ik heb ze voor mijn plezier, en ik ben gewoon gehecht aan ze. Mijn man is trouwens ook niet te koop Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:25

promptertje schreef:
Mijn paarden zijn niet te koop, ik heb ze voor mijn plezier, en ik ben gewoon gehecht aan ze. Mijn man is trouwens ook niet te koop Haha!

hahaha!!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:38

Ik heb met Bud wel een goede band, maar voor de juiste prijs houd ik hem niet denk ik. Ach, ik kan nu wel allerlei voorspellingen doen, maar tegen de tijd dat het daadwerkelijk kan gebeuren weet je niet wat je zal doen Haha! Maar ik hoop dat iemand me een klap in mijn gezicht geeft als ik een belachelijk goed bod afsla *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:39

Ik weet dat al mijn verzorgponys in principe bij een goed bod weg kunnen zijn, of als hij een keertje naar de markt gaat...
Mijn eigen paardje is niet te koop, puur omdat ik hem voor de lol heb en iets met hem op wil bouwen, tja of ze moeten met belachelijke bedragen komen, dan moet ik wel van mn ouders, maar dat zal niet gebeuren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:41

Met geld is niet alles te koop hoor. Mijn merrie gaat in ieder geval niet weg, en met mijn eerste zelfgefokte veulen wil ik ook een paar dingen bereiken....

Dus nee...als ik het kan helpen gaan ze NIET weg....

Je suis Charlie.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:48

XoNo schreef:
Ik heb met Bud wel een goede band, maar voor de juiste prijs houd ik hem niet denk ik. Ach, ik kan nu wel allerlei voorspellingen doen, maar tegen de tijd dat het daadwerkelijk kan gebeuren weet je niet wat je zal doen Haha! Maar ik hoop dat iemand me een klap in mijn gezicht geeft als ik een belachelijk goed bod afsla *LOL*


Uh, ik zal het verhaal niet helemaal gaan vertellen. K kan een dign zeggen: als er wordt geboden, en je slaat het af en een week later staat je paard helemaal kapot op stal, reken maar dat je jezelf dan voor je kop slaat.. Dus vanaf toen was bij ons alles te koop.. Haha!

Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 11:04

Bij mij zijn alle paarden te koop,
wel moet er voor 2 paarden erg veel geboden worden...

Voor 3 jaar terug dacht ik er nog niet zo over, maar toen ik echt helemaal vastliep met mijn paard heb ik die uiteindelijk toch verkocht,
en wat denk je?
De wereld verging niet eens!
Dus vanaf toen is alles te koop!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:18

Idd Sjuimpje. Verkopen valt eigenlijk best wel mee *LOL*

Bij mij op stal is alles te koop, als er maar een goed bod op komt Haha! Alleen die jonge merrie moet wel heel veel opbrengen, die hebben we al van veulen af en daar hebben we gewoon nog heel veel plannen mee Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:23

Nee, niet te koop.

Wel voor een miljoen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:24

Ik hecht me weinig aan paarden, daarvoor werk ik al te lang in de paarden. Wel is het zo dat ik voor de ene meer gevoel heb als voor de andere. Niet dat ik ze anders behandel of voortrek of zo maar de een spreekt je gewoon meer aan dan de andere en die hoeft helemaal niet beter te zijn hoor. gewoon qua karakter. Maar alles is dus te koop!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:44

Ik snap dat echt niet... Je verkoopt je eigen paard toch niet als je er veel geld voor geboden krijgt?? Ok als je er echt niet meer voor kan zorgen of je er geen geld meer voor hebt en weet dat ie t ergens anders beter krijgt... maar gewoon weg doen voor een goed bod terwijl je er zelf voor kan zorgen?? Ik heb mn paardje nu 3 maanden en zou al niet meer willen dat ie weg gaat!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:59

ja hoor, voor genoeg geld wel (behalve Trammelant Haha!).

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:04

Tja ik zou zeggen van niet maar als inderdaad iemand komt met een heel groot bod dan moet ik daar wel eens goed over nadenken.......
Maar ik weet echt niet voor hoeveel ik haar weg zou doen.
Ze moeten dan wel erg hoog gaan beiden Hyper! Ik denk dan aan een bedrag met heeeeel veeeeel cijfertjes (voor de comma)......
En ze moet nauurlijk een goed tehuis krijgen .
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 07-03-03 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:04

Leuk, dit is voor mij een zeer actueel topic.

Op de dressuurstal waar Fitz staat zijn de afgelopen dagen al tot 2x toe Amerikanen/Engelsen geweest om paarden te kijken. Mij werd gevraagd of ik Fitz ook voor wilde laten rijden, maar ik heb er toch voor gekozen om het niet te doen.
Dus hoewel ik altijd om het hardst riep dat mijn paard altijd te koop is voor veel geld, heb ik nu ondanks mijn dip gekozen voor 'niet te koop'!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:31

Hoi mensen,

Ik vind het soms echt schandalig hoe mensen met hun dieren omgaan. Als je besluit een dier te houden dan doe je dat toch voor het leven en dan verkoop je 'm toch niet. Ik zat even op dit forum rond te kijken want ik ben hier nog niet zo lang maar heb al wat mensen gezien die hun paard of pony te koop hebben gezet omdat ze het anders niet meer kunnen betalen omdat ze bijvoorbeeld andere luxe dingen willen doen/betalen. Ja hallo mensen waar zijn we nou helemaal mee bezig, je hebt de keuze gemaakt om een paard te houden dan zal je er voor zorgen ook.
Dat is mijn mening. ik wou dat ik een paard had waar ik voor kon zorgen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:34

idd...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:38

lollilli en xxx4ya, wat een onvoorstelbare onzin!

Jij hebt het recht niet om daarover te oordelen! . Er kunnen een heleboel mensen goed voor een paard zorgen, daar ben ik heus niet de enige (of zelfs maar de beste) in. Er zijn heel wat valide redenen om een paard te verkopen, en geldgebrek of geen lol erin hebben horen daar absoluut bij. Als je dan je paard netjes verkoopt is daar absoluut niets mis mee.

PS geloven jullie ook dat je 1e vriendje (m/v) voor eeuwig is? Keep dreaming love.

Ik voel me overigens absoluut niet aangesproken, er is bij ons zelfs een 4e paard op komst.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 07-03-03 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:39

Euuuh, alleen met een heel mooi bod hoor! Mijn (lichte tour) instructrice zei me laatst ineens dat mochten we sam kwijtwillen of we eerst aan haar willen denken, ze is een prof dus ze zal er wat in zien. Maare ik heb haar maar niet gevraagd welk bedrag ze in haar hoofd heeft, het liefste hou ik hem toch zelf!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 99 bezoekers