Kwalitatief goede rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Kwalitatief goede rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 10:58

Ik ga maandag naar de Equitana met een portemonnaie vol pasjes Knipoog dus dat wordt geld uitgeven.

Ik wil o.a. een nieuwe rijbroek kopen, maar dan een van goede kwaliteit. Ik had 2 Mondoni's vanwege de prijs maar ik vind de kwaliteit om van de Huilen
Welke rijbroeken zitten lekker en gaan ook nog eens lang mee?
Het liefst met kunstlederen zitvlak.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:00

Ik heb een gladde (zonder zijnaad) grijze met kunstlederen zitvlak van Eurostar dacht ik. Die blijft echt veeeeeel en veeeeel beter dan mijn mondoni's.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:04

ik heb een heel fijne Cavallo met leren zitvlak

deze dus (of de chagallino)

MODELL "CHAGALL"
Zoals „OLYMPIA“ maar met ¾ zitvlakstuk van Cavasoft®. Artikel 60 polyamide ook als kinderbroek verkrijgbaar. Als model „CHAGALLINO“ met een smallere snit aan de knie.

Afbeelding

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:23

RTS is een Duits merk rijbroeken. Ik heb er zelf sinds kort een, en die bevalt perfect. In Nederland worden ze eigenlijk niet verkocht, volgens mij maar bij 1 winkel in Engelen.

Ze kosten hier ongeveer 90 euro, met kunstlederen zitvlak.

Je kan ze bekijken op www.rts-sportline.de

Aangezien het een Duits merk is, zullen ze daar zeker wel te koop zijn, en goedkoper denk ik ook haast wel.

Toos paardloos

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:25

ik heb een cavallo en hij zit heerlijk. enige wat ik nu begin te merken is dat het klittebandje bij je enkel aan een kant kapot gaat. Maar verder ben ik er enorm tevreden over.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:29

Eurostar bevalt mij erg goed. Ik heb dezlefde als Sjimmy en bij is hij ook nog mooi en ik heb er ook in in rib met leren kont, is nu 1,5 jaar oud en die draag ik heel veel maar je ziet het er niet vanaf.
Misschien een idee om alvast bij een grote ruitersport zaak wat verschillende merken te passen? Sommige mensne passen niet lekker in een eurostar en anderen juistin andere merken niet .

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:33

Roos schreef:
Golden Dress, met leren achterste...... Ze zitten allen super.


Ze blijven ook heel lang mooi en goed. Het enige wat slijt is de zijkant van je kuit waar het lipje van de ritssluiting zit. En slijten is ook een groot woord, het pluist ietsje (minimaal). Het is wel een mengeling met synthetisch materiaal wat vooral fijn is omdat ze na het wassen super snel weer droog zijn.

*edit: ik rij met chaps*

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 11:37

Katrien schreef:
Misschien een idee om alvast bij een grote ruitersport zaak wat verschillende merken te passen? Sommige mensne passen niet lekker in een eurostar en anderen juistin andere merken niet .


Goede tip, Katrien, maar bij alle ruitersportzaken in de buurt ben ik redelijk bekend Schijnheilig dus dan vind ik het zo banketstaaf als ik alleen kom om te passen

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:42

Broeken van Pikeur vind ik erg fijn, ben alleen minder te spreken over de kwaliteit van de ritsen. Of ik heb iedere keer pech.

De prijs-kwaliteit verhouding ligt bij Eurostar erg goed. Fijne broeken waar je niet gelijk de hoofdprijs voor betaald terwijl ze lang mee gaan. Met Horka heb ik zelf geen ervaring, maar dat schijnt ook wel goed te zijn qua verhouding tussen prijs en kwaliteit.

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:54

Ik heb een aantal Pikeurs en die gaan al jaren mee en zien er nog super uit!
Hier en daar wel een haaltje maar dat komt omdat ik dan weer een kat heb gepest oid. Ook olie en vetvlekken was je er zo uit.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:59

Ik heb een kast vol Eurostars. Van allerlei soorten, rib, met kunst leren knieen en gewone zonder 'luxe'. Ik heb zo veel andere gebrobeerd maar die zitten bij mij niet. Dus ik pak nu automatisch altijd eerst Eurostars om te passen(wat eigenlijk niet eens nodig is).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:10

Ik vind die RTS broeken er erg goed uitzien op hun site. En al die andere dingen trouwens ook Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:05

Ik heb ook 2 RTS broeken. Ga eens op Marktplaats kijken daar wordt geadverteerd voor Euro 25 p/broek. Sommigen zijn 2e hands maar er zijn er ook nieuw met een klein schoonheidsfoutje.
Wel een maatje groter nemen, want ze vallen klein.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:14

Sugarmiss schreef:
Ik heb ook 2 RTS broeken. Ga eens op Marktplaats kijken daar wordt geadverteerd voor Euro 25 p/broek. Sommigen zijn 2e hands maar er zijn er ook nieuw met een klein schoonheidsfoutje.
Wel een maatje groter nemen, want ze vallen klein.


Hee, dat wist ik niet, dat ze ook op Marktplaats stonden. Ik ga snel kijken. Het klopt idd dat je een maat groter nodig hebt.

Toos paardloos

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:18

Ik ben dol op mijn pikeurbroeken, zelf geen probs met ritsen gehad Margreet. Ik rijd zonder (kunst)leer.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:24

Pikeur; prijs-kwaliteit verhouding is prima!!! Ik heb ze zonder lederen zitvlak, omdat ik daar persoonlijk niet van hou. Ook Eurostar heeft wel een aantal goede broekjes hoor.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:41

GEEN Eurostar Carina nemen, die slijten enorm. Vorig jaar hem ik hem gekocht en hij is nu al helemaal doorgesleten. Ze zitten daarentegen wel erg lekker, maar ik ga geen 100 uitgeven voor een broek die na een jaar al naar de voddenboer kan.

Ik heb afgelopen week een Eurostar Diana gekocht, sterkere stof zo te voelen. Ik heb er nog niet mee gereden, maar ik verwacht er dus meer van dan bij de Carina.

PS. De rits van Pikeur begeeft het ook wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:43

Ik heb verschillende Eurostar broeken en die zijn niet duur, maar wel goed.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:46

Ik ga voor eurostar. Ik kijk dan vooral naar prijs en kwaliteits verhoudingen. Ik heb 2 jaar gelden een eurostar rijbroek gekocht voor 200 gulden en rij er 5 dagen per week mee en van slijtage is niets te merken.

Wodan en ik onderweg in de M2

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:51

Manon schreef:
PS. De rits van Pikeur begeeft het ook wel eens.


Dus ik ben gelukkig niet de enige!

Verder zijn het echt superfijne broeken, maar die ritsen... Boos!
Goede kleermaker doet wonderen gelukkig.

Nulla tenaci invia est via

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:52

ik ben ook erg fan van Pikeur,hele fijne rijbroeken en ze gaan lang mee (bij mij dan) Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:53

Cavallo ben ik erg tevreden over, net zoals Horka, al heb ik van die laatste er nog maar weinig.
Harry's Horse zijn flutbroeken, nooit kopen dus!

Toch blijft het persoonlijk.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:56

Ik heb al jaaaaaaaaren mijn eurostar broeken met lederen zitvlak. 1tje daarvan is alleen de bilnaad van het leder doorgegaan en dat is niet te maken tenminste dat het heel blijft echt super jammer want voor de rest was ie nog kei goed!! Maar hij was al ondertussen....ff rekenen ongeveer 5 jaar oud ofzo??? IK heb er nog 2 1tje is iets jonger en eentje even oud, die zijn nou dus al iets van 6 jaar oud.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 18:55

Horka is tegenwoordig mijn merk. Supermooi en goede kwaliteit en de pasvorm is nog beter.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

duikpaardje

Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:04

pikeur,

op dit moment heb ik 3 pikeurs : 1 van 9, 1 van 8 en 1 van 2 jaar oud.
ik wissel ze regelmatig af en ze komen zeer vaak in de wasmachien.
op wat pluisjes na zijn ze nog perfekt.
heb bij 2 van de 3 ooit een nieuwe rits laten inzetten
pim is na jarenlang tobben met diverse merken sinds kort ook maar een pikeur gaan kopen.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, veranadautje en 31 bezoekers