Mijn supertink :) Voor t eerst met ander bit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Mijn supertink :) Voor t eerst met ander bit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 21:53

Vandaag had ik dressuurles, en heb voor het eerst met een ander bitje gereden. Normaal, en daar rijd ik al mee sins ik hem ingereden heb, rijd ik met een dikke, lichtgewicht (hol dus), bustrens.
Vandaag een dubbelgebroken watertrensje met een platstukje in heb midden....

Tjee...wat een verschil!! Normaal is tiek de eerste 20 min. gigantisch tegen de hand, maar nu...bijna vanaf het begin keurig aan het werk, lekker meegaand. Ook het stellen, en wijken ging stukken beter.
Of hij nou last had van dat andere bit, of dat hij gewoon 'overrompeld' was door een ander bit...ik weet het niet, maar iig het ging super.

Hopelijk blijft hij zo lopen, en is het nie talleen omdat het de eerste keer was. Ook mijn instructrice was behoorlijk ik luv!! ik hoop gauw een keer iemand te strikken voor fotos maken, maar onze digi is nu een beetje stuk. Ik wil dolgraag starten, en ook mijn instructrice denkt dat we geen gek figuur slaan...*voorzover ik en tiek een normaal figuur kunnen slaan dan * maar ik moet ff kijken of ik iets kan regelen (financien, vervoer, tijd...enzovoort..) maar wie weet.......

Hij liep gewoon zo lekker! Lovers

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:42

ah beter joh!!! hopen dat t blijvend is! En als mn camera t nog deed was ik graag met camera komen filmen, maar helaas Boos!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 23:52

Ik hoop het ook! Mag je btw met zo'n bitje wedstrijden starten?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:01

Meen je dat? Wat fijn! Ik rij Gam ook met zo'n bit maar ik merk geen verschil maar dat kan ook aan mij liggen.
Snel een toestel opsnorren hoor! Zien! *LOL*

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:48

Gaaf hoor, dat ie het nou zo goed doet.
hopelijk blijft dat ook zo.
Lasagna ging ook heel anders lopen toen ik met een hackamore ging rijden.
Ze liep stukken beter :d.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:12

Ik wil best een keertje langskomen met mijn digi... Moet Richtje ook komen, kunnen we even bijkleppen Knipoog

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:06

Je mag wedstrijden starten met een dubbelgebroken watertrens. Alleen een stang is niet toegestaan in de lagere klassen dressuur.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:20

snowdon schreef:
ah beter joh!!! hopen dat t blijvend is! En als mn camera t nog deed was ik graag met camera komen filmen, maar helaas Boos!


Dat is toch niet gebeurd nadat je hier was he?

Wat fijn dat het met dit bit zoveel beter gaat, je hebt goede kans dat hij er zo goed op blijft reageren hoewel het effect op den duur misschien iets minder verbluffend zal worden.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:57

Alleen ben ik nou m'n bit kwijt...
Ik reed Regina er namelijk mee, dus zal vandeweek maar ff kijken hoe ze op Tiko's oude bit loopt. En anders even in discussie met Myrthe.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:29

Percy"]
[quote="snowdon schreef:
ah beter joh!!! hopen dat t blijvend is! En als mn camera t nog deed was ik graag met camera komen filmen, maar helaas Boos!
Dat is toch niet gebeurd nadat je hier was he?
[/quote]
nee, vorige week in oenkerk

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:41

Met dat bit rij ik dus ook Haha!

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 01:17

snowdon"]
[quote="Percy"][quote="snowdon schreef:
ah beter joh!!! hopen dat t blijvend is! En als mn camera t nog deed was ik graag met camera komen filmen, maar helaas Boos!
Dat is toch niet gebeurd nadat je hier was he?
[/quote]
nee, vorige week in oenkerk
[/quote]

Gelukkig, ik kreeg al visioenen dat ik hem gesloopt had Haha! Wel balen trouwens want het is een heel leuk ding.

Zo te horen moet Tiko zeer binnenkort even langs de ruitersportwinkel Knipoog

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 13:04

Jaaaaa:) of mijn zus }>

Gister liep ie trouwens in het begin er wel weer een iets langer tijdje tegen het bit, maar toen ie eenmaal weer liep !! ik kon gewoon doodstil zijn met mijn handen, en hij bleef gewoon ontzettend fijn lopen, zelfs in de galop, tewijl dat altijd ons struikel blok is (was??)...

ik rijd m nou een stukje dieper en ronder weer dan op de laatse fotos, omdat ik dat toch eerst echt goed bevestigd wil hebben voor ik ietsje meer opricht. ga trouwens btw waarschijnlijk wel starten!! Dus tiek en ik gaan zo als het er nu uitziet het wedstrijd terrein onveilig maken Lachen

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:21

Wat goed zeg dat hij zo goed reageert op dat bot. En alvast veel succes op het wedstrijdterrein

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:44

Esme_27 schreef:
Met dat bit rij ik dus ook Haha!


ik ook ( Knipoog )


abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:29

De dubbelgebroken bitten met een plat tussenstukje (Dr. Bristolbitten) hebben een grote inwerking (en behoorlijk pittig) op de tong. Ik heb een keer zo'n bit bij Meagan gebruikt en dat werd door mevrouw niet geaccepteerd, ze stond steil overeind. Op haar dubbelgebroken K&K aurigan-watertrens (die hebben een rond tussenstukje) loopt ze als een zonnetje.

Prettig voor jou dat Tiko er wel goed op reageert!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 19:14

Scheelt dat zoveel dan?? Tis namelijk wel de bedoeling dat het allemaal een beetje vriendelijk blijft Lachen Ik wil namelijk liever geen heel scherp bit gebruiken if you get my point.

Hij loopt er wel heerlijk ontspannen op. Ik kan mijn handen doodstil houden en hij blijft heerlijk lopen aan een lekker verbinding..mijn binkie 8)

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:18

Thirza"]
[quote="Esme_27 schreef:
Met dat bit rij ik dus ook Haha!


ik ook ( Knipoog )
[/quote]

whahahaha Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:55

Ik rijd op een rubber D trens maar heb toen ik wat troubles had met rijden een dr. Bristol dubbelgebroken bit met plat tussenstukje gekocht, dat maakt dus helemaal geen verschil. Ze loopt nu sowieso beter dan vroeger dus voor de liefhebber is het nieuwe dr. Bristol bit te koop (13 cm). Ik wil het wel ruilen voor een K&K aurigan watertrens 13,5 cm. Het is gewoon moeilijk om haar aan de teugel te krijgen maar ik ben al blij dat ze het bit niet meer vastpakt en constant met haar hoofd loopt te schudden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:09

Ik rij Gam ook met zo'n Bristol geval maar merk geen verschil met mijn enkel gebroken bitje. Zal hem er weer eens mee rijden, eens zien of ik het dan merk.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: estell__, fleur_yen, Freekieee, majemalo, Mevr_Meeuw, Plus_en_Min, Poekkie, Riviera87, Symke, Umeo en 93 bezoekers