Wat moet ik nou???handelaar van Killian is geweest!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 16:39

Hij neemt hem dus niet terug!!!
Hij zegt dat hij maar op speciaal beslag moet staan en elke 5 a 6 weken opnieuw omdat zn hoeven niet goed zijn!!!?en...zn hals is niks mis mee, zegt hij, maar hij is geen dierenarts en de dierenarts zegt dat er wel wat mis is daar!!! de handelaar zegt dat ik me aanstel en er te snel een dierenarts bijhaal????maar...ik doe wat de dierenarts me heeft aangeraden en ga maandag weer foto's maken, van zn benen en zn hals!!!
ik wacht dat maar af!!!?
ik vind dit echt k*t. Huilen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:44

Niet afwachten maar direct je rechtsbijstandverzekering inschakelen. Het duurt toch zeker nog 3 werkdagen voordat je een advocaat van de verzekering toegewezen krijgt. Daarom adviseren zij altijd bij een dreigend geschil direct te bellen. Het kost je niets en je rechtspositie is dan wel direct duidelijk. Hoe langer je hiermee wacht des te moeilijker wordt de oplossing. Je bent nu al behoorlijk laat voor het inschakelen van je verzekering!!! Snel bellen dus.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:46

Die kerel probeert elke manier om zijn paard niet terug te hoeven nemen, Knoop dat goed in je oren.een paard op ander beslag zetten slaat natuurlijk als een tang op een varken als het in de nek niet deugt.
Ga nu ook niet meer naar hem toe maar ga naar de rechtshulp, ik denk dat je daar eerst maar eens moet gaan praten voor je weer foto's laat maken van 500 piek.
En doe het snel!!!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:50

sorry maar nu vind ik hem dus een KLOOTZAK!!! Ik vind het echt super k lote voor je monique! Killian is zo´n leuk beestje! En jullie staan zo leuk bij elkaar!!!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

eva_oud
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:51

Het is raar dat die handelaar zegt dat er niets met je paard aan de hand is maar dat hij hem toch niet wil terugnemen. Een goed paard zonder gebreken kan hij toch zo weer verkopen en dan had hij jou misschien weer eens als klant terug gezien.
Maar nu ga je inderdaad denken dat het iets is wat hij al had. Erg vreemd allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:04

Jij hebt dat paard gekocht voor normaal gebruik. Als er na het weinige werk dat hij heeft kunnen doen al zulke klachten zijn dat het paard op speciaal beslag moet, dan had hij dat bij verkoop al moeten melden. Daar zit hij dus ook fout. Schakel onmiddellijk je rechtsbijstand in, hopelijk kun je je geld terugkrijgen, en doe met deze man geen zaken meer. Zet hem op hoor, laat je niet klein krijgen!


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 17:26

thanks!! mn pa gaat m zo ook nog even bellen, ik ben benieuwd hoe dat uitloopt!!!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:29

Iedereen weet dat je van killian houdt, en dat jullie perfect bij elkaar staan. Maar als dit zo door gaat, zou ik zeker dat bellen. Je weet hoe vervelend het is, dat zeg je steeds tegen ons, en als volgens de jong niets aan de hand was, zou hij hem wel hebben teruggenomen en door hebben verkocht? toch? Nu ben je alleen VEEL geld kwijt aan de dierenarts, en van die drie (?) maanden dat je hem hebt, heb je misschien drie weken gereden!! Dat is toch niet normaal? Daar heb je toch geen paard voor?? Hij gaat op en neer, dan is ie weer goed, twee dagen rijden, weer kreupel. Monique, ik vind dit echt heel rottig voor je en ik hoop dat het snel voorbij is, want ik weet dat je er echt helemaal gestoord van wordt!! Frusty
heel veel sterkte,

groetjes patricia

ps: voor killian is dit ook heel erg.

AmIgO

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:51

ik zou er direct rb achteraan sturen. die handelaar is VERPLICHT om killian terug te nemen. het is een verborgen gebrek!!!! je kunt ook bureau voor rechsthulp bellen!! als je daar bent geweest gaan zij hem benaderen per brief. mocht hij daa niet op reageren kun je via hun dus ook een advocaat van bechtsbijstand krijgen. meestal na het lezen van zon brief schrikken ze wel en zal hij hem wel terug nemen!!!! ga er wel DIRECT!! achteraan en alles wat je per post opstuurd AANGETEKEND laten versturen!!!!!!!!. succes!!
en als je vader belt... laat hij hem op zijn plicht wijzen om het paard terug te nemen en zeg gerust dat je bij rechsthulp info hebt gewonnen. probeer gesprekken per telefoon ook op te nemen als dat kan (als je een andowoordapparaat hebt zit die functie er meestal wel op) alle bewijs is belangrijk. ook alle gesprekken met veeartsen bijhouden en desnoods een rapport van de veearts zijn conclusie opvragen. en als je toch foto's laat maken.. als hij ongelijk heeft krijg je die vergoed via de rechter!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lonneke op 2001-07-19 18:04 ]</font>

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 18:11

thanks!!!
mn pa gaat vanavond bellen!!!
ik heb nu de rechtsbijstand ingeschakeld, mn verzekering gebeld, de dierenarts gebeld en eeen afspraak gemaakt om foto's te maken....
de dierenarts is er zeker al 10 keer bij geweest in 2.5 maand!!!
ik hoop dat het goed afloopt!!!
en...tuurlijk is t ook rot voor Killian!!!
Weet je wat ik wil!!? dat Joop de Jong alsnog Killian terugneemt en ik gewoon een ander "gezond'paardje krijg waar ik lekker mee dressuur kan rijden en die niet altijd kreupel is!!!
en...tuurlijk kan een paard altijd kreupel worden maar in zón korte periode en zo vaak en als ik hem maar net heb is echt niet leuk!!!
tja, en ik hoop voor Killian ook t beste!!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 18:13

tja, ik hoor nu ook heel veel slechte verhalen over die handelaar maar of je alles moet geloven??? en...waarom hebben ze het me dan niet eerder verteld!!? Lips are sealed

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 18:35

doorzetten joh, neem de rechtsbijstand in de arm, en laat je niet gek maken door die handelaar, die is alleen maar bang en ziet de bui al hangen, zorg wel dat je de termijn niet overschrijd.
succes

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 18:44

tja, alles is nu in gang gezet dus hopenlijk gaat t nu snel en anders zorg ik er wel voor dat t wat sneller gaat!!!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 19:03

hoi,

De meeste handelaren zijn zo en willen hun paard echt niet terug! Hij zegt het waarschijnlijk alleen maar omdat hij het paard niet terug wil. Ik zou naar de dierenarts luisteren!

-xxx- Daphne

(L)

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 20:51

Sjonge, het is wat monique, het zit jou niet mee wat paarden betreft! Scheve mond\

Je kunt altijd nog een afspraak maken met Rodinde als er echt iets met zijn hals is. Zij kan een hoop hoor...maar wel balen dat het zo moet.
Veel sterkte Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:18

Het is een beetje bot misschien, maar je koopt zo'n paard natuurlijk niet om er mee te dokteren.

Het is heel zuur dat het zo moet lopen, want intussen hecht jij je aan dat dier... en dat is precies waar die man op inspeelt. Als ik jullie was zou ik er alles aan doen om het betaalde geld en eventueel da-kosten (weet niet of dat kan, dat moet je de rb vragen) terug te krijgen. Ik zou geen zaken meer doen met deze man, wie weet waar hij straks mee aan komt zetten.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:22

Het paard is niet goed!!!
Als je binnen 6 maanden na aankoop een verborgen gebrek ontdekt dan moet de verkoper het paard terug nemen. Er zijn zelfs gevallen bekend dat de verkoper ook nog de gemaakt onkosten van de dierenarts moet terug betalen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:34

ik vind dat de je handelaar de mond moet snoeren door te zeggen (of dat je vader dat zegt) waarom wil je killian niet terug als ie volgens jouw toch gezond is? dan raak je hem toch zo weer kwijt? ik zou ook meteen bellen enzo hoe sneu het ook is maar hier heb je neit voor gekozen en hopen dat killian het fijn krijgt.. laten we dat maar denken echt rottig wat je meemaakt het zit niet mee he
jonge jonge
veel succes in deze moeilijke perioden!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 22:38

bedankt allemaal voor jullie lieve berichten!!!
nee, t zit echt niet mee!!!
mn pa heeft Joop nog gesproken en hij blijft erbij dat t een gezond paard is???
maar...ik ga maandag foto's laten maken en als het een verborgen gebrek is moet ie m wel terugnemen!!!
en anders hoop ik dat t iets wat makkelijk te genezen is en dat ik straks wel een gezonde Killian heb waar ik lekker mee kan trainen!!!
duimen jullie voor me maandag!!!???
groetjes monique.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 22:40

Ik zal echt heel hard duimen dat het inderdaad meevalt en dat je straks toch nog plezier van hem hebt Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 22:40

Suzanne,
bedankt voor je reactie!!!
heb je alvast t nummer van Rodinde voor me???Kan ik haar gelijk maandag bellen als er wel wat mis is!!!?
alvast bedankt, monique.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 22:42

thanks, jacqueline!!! Knipoog

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 08:46

Ik duim voor je!!!!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:47

Ik ook hoor, als ik mijn eigen handelstal heb ben ik gewoon eerlijk dit is een schande aan het vak!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 16:18

Dat is een verborgen gebrek en elk verborgen gebrek <b> moet gemeld </b> worden. Anders is de handelaar verplicht om het paard terug te nemen.
Een gebrek wat niet verborgen is hoeft niet gemeld te worden daar moet je zelf je ogen open voor doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, anjali, Ann, ComscoreBot, dierenfan, ImkeTarek, Iris_Casper, MarjanB, marjor, nick_en_ik, stal_HD, sunny43, SUSANNEx, Vossy en 124 bezoekers