Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 14:24

Ik zei altijd, als ik de kans krijg mijn huidige paard goed te verkopen, naar goeie mensen. En voor een leuke prijs dat ik dat zou doen.
Nu is het zover en begin ik te twijfelen, wat als dit de verkeerde keuze is?
Waarom wil ik haar verkopen? Ik vind zelf dat de combinatie niet optimaal klikt, we voelen elkaar niet echt aan, maar het is niet zo dat het tussen ons helemaal niks is. Ik kan haar verder goed rijden, het is een superbraaf paard en heeft zolang ze onder het zadel is eigenlijk nog geen stap verkeerd gezet (ze is nu net een half jaar beleerd onder het zadel)
Wat mijn zusje zei vond ik eigenlijk ook wel een wijze opmerking, als je echt iets hebt met je paard, als het echt klikt, denk je er niet eens over om je paard uberhaupt te verkopen. Dat vond ik wel een goeie opmerking. Maar waar gaat het om?? Om die klik? Of moet dat groeien?? (ik heb haar ong 3 kwart jaar nu, dus eigenlijk zou er dan iig al iets moeten zijn wat klikte)
Moet ik haar gewoon verkopen aan die mensen die heel erg enthousiast zijn? Die precies zo'n paard zoeken, een echte allemans vriend, want ze rijden met zn 3en (moeder en 2 dochters) Ikzelf heb liever een beetje een eenkenniger paard.
Maar wat als het toch was zou kunnen worden tussen ons, misschien verkoop ik hier wel een supersport paard wat met mij best ver was gekomen, of zal ik met een ander paard verder komen????
Kortom, ik twijfel als een gek en heb jullie meningen en tips nodig!


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:33

mijn situatie was toendertijd iets anders. sjaak was zo'n pestbok Koe in het begin dat ik hem regelmatig naar de slager vervloekt hebt. Boos!
We konden het absoluut niet met elkaar vinden. Waarom ik hem nooit verkocht heb weet ik niet. In de loop der jaren zijn we behoorlijk naar elkaar toe gegroeid en hebben we echt nog wel eens zulke situaties.

Ik denk dat je zusje ergens wel gelijk heeft. Vraag jezelf heel goed af waarom je twijfelt voordat je een besluit neemt.

En waarom vind je dat jullie niet zo goed klikken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:52

Ik denk dat je zusje gelijk heeft; als je er een super gevoel bij zou hebben dan dacht je er niet eens over na. Tenzij je gewoon in een dip zit? Dat kan natuurlijk ook. Maar als jij het gevoel hebt dat het niet echt klikt: verkopen en een paard gaan zoeken dat wel bij je past. Overigens is dat ook nooit een garantie, zoiets moet ook een beetje groeien.

Ik heb er ook tijden tegenaan zitten hikken. Ik had een merrie, een heethoofdje af en toe, het paardje kon best wel wat, maar ik kreeg het er niet uit. Ik kon niet goed met haar nukken omgaan en ging op het laatst met tegenzin naar haar toe. Ik heb na een jaar besloten om haar te verkopen en op zoek te gaan naar een paard wat beter bij me zou passen. Gelukkig heb ik die gevonden (zie de vos in Pipo's profiel; mijn toppertje). Ik ben dus heel blij dat ik de stap wel gewaagd heb. Natuurlijk vraag ik me weleens af hoe het geweest zou zijn als ik wel doorgezet had, maar mijn lol was eraf. En ja, op een gegeven moment moet je toch de knoop doorhakken en beslissen. Toch?? Lachen

dundee007

Berichten: 113
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: sint-genesius-rode (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:13

denkt 2 keer na voor je die stap doet!!!!!
je hebt je paard nog niet zo lang dus er moet nog heel wat groeien!

In het begin dat ik een pony in half pensioen had (en heb ik nog altijd), klikte het ook helemaal niet. Hij was een echte pestkop en had me helemaal niet graag.in het begin heb ik afgezien hoor Party!! .Ik dacht het op te geven (ik was op het punt om hem niet meer in 1/2 pensioen te nemen en een andere pony te zoeken),maar gelukkig heb ik dat niet gedaan.het heeft wel een hele tijd geduurd tot we echt de beste maatjes werden Lovers .en zie nu: hij volgt me overal. ik mag halster en al uitdoen,want weglopen zal hij nu niet meer doen hoor. hij hinnikt elke keer ik langskom,wie had dat toen gedacht!? *LOL*

wat ik je zeker wou zeggen is dat je niet te vlug moet opgeven, de band tussen ruiter en paard blijft maar groeien.
daarbij is je paard nog zeer jong, dus het moet nog heel wat leren!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:09

Wat mijzelf betreft: Voor mij moet de "klik" vanaf het begin aanwezig zijn. Natuurlijk kun je nog naar elkaar toe groeien, maar een goede basis moet er zijn.
Zoals jou zusje het zegt, zie ik het ook. Als het tussen je paard en jou echt goed zat, dan zou je er niet over denken om haar te verkopen. Nu je wel met die gedachte speelt zul je goed bij jezelf moeten nagaan waarom dat zo is.
Waarom heb je het gevoel dat jullie niet bij elkaar passen?

* To Belg, or not to Belg *

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 18:42

Ik heb ook nog een pony, met háár was die klik er wél en zij is zó anders, veel meer een heethoofd. Toen ik mijn paard kocht dacht ik aaahh eindelijk eens niet zo'n heethoofd, maar na een tijdje bleek dat dat voor éven wel leuk was, lekker relaxed, maar het was niet wat ik wilde, ze was té rustig, ik heb echt nog nóóit van mn leven zo'n brave 3 jarige gezien, echt uniek!
Dees, van bokt weet het ook, toen ik haar kocht had ik via pb regelmatig kontact met haar en zij wist dus ook hoe weg ik van dat beestje was toen ik haar kocht. Nu blijkt het toch tegen te vallen en eigenlijk voel ik me er ook een beetje schuldig over dat ik eerst zo enthousiast was en nu niet meer.
Het is voor mij nu gewoon 'een' paard, niet meer en niet minder.
Dees vond het ook zo vreemd dat ik het nu toch niet zo leuk bleek te vinden en ikzelf ook. Ik weet eigenlijk niet waar het door komt dat ik minder enthousiast ben. Ik denk dat het ook wel mee heeft gespeeld dat ik toen al 2 jaar opzoek was en een beetje ongeduldig werd en dit was het eerste paard (we zijn overigens niet 2 jaar lang constant aan het zoeken geweest hoor, er waren ook tijden dat we niet zochten oa toen mijn pony haar veulen bijna kreeg en had dus toen zijn er ook een paar maanden geweest dat ik niet bezig ben geweest met zoeken)
Maar goed dit was het eerste paard dat iig een beetje fatsoenlijk was, ik ben heel wat adressen langsgelopen waar het nergens op leek, een 15 jarige luchtzuiger (hadden ze niet gezegd van te voren, nou ja logisch dat ik geen luchtzuiger wil) of een 10 jarige die al 2 jaar niet meer regelmatig werd bereden en dus zo stijf als een plank was en totaal geen manieren had (was voorheen Z springen geweest, maar was nu niks meer van over) en ga zo maar door. Dit was de eerste waar 'niks' aan mankeerde, ja ze was ook niet beleerd. Maar in de loop dat we haar hadden bleek ze wel een paar kleine gebreken te hebben, oa voernijd en ze is totaal niet sosiaal tegenover andere paarden, zodat ze dus constant onder de plekken zat omdat ze niet uit de weg ging maar gewoon dom bleef staan als een van de anderen haar beet of trapte, en dat was wel het grootste gebrek want ze staat hiet de hele zomer op het land en apart zetten is ook geen optie want de stallen zijn in de zomer alleen in noodgevallen beschikbaar.
Maargoed dat was nog wel een beetje te overzien, maar toen bleek dat het contact tussen ons ook maar zo/zo was. Dus daarom denk ik dat ik haar toch ga verkopen, naar mensen die hier verder geen problemen mee hebben, en wel andere oplossingen hebben en die super enthuosiast zijn over haar braafheid. Zijn niet echt mensen die wat zullen presteren in de sport, waar ik haar eigenlijk wel voor aankocht maar als recreatie paard zal ze ook niet ongelukkig worden.
En dan ga ik gewoon opzoek naar een paardje dat wel mijn droompaard is en waar ik nooit aan zal twijfelen om te verkopen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:16

Ik denk dat je een juiste beslissing neemt. Je bovenstaande uitleg maakt wel duidelijk dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Jij zoekt duidelijk een paard met meer "uitdaging".
In dat geval is het het eerlijkste tegenover je paard om een goede baas te zoeken. Dan kun jij ook opnieuw opzoek naar HET paard voor jou.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, greendragon, herous en 93 bezoekers