waarom niet goed rechtergalop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-01 13:20

mijn nieuwe paardje loopt echt geweldig, maar er is een ding wat ik niet snap. Aangaloperen in de rechtergalop vanuit draf. Vanuit halt en stap springt ze zonder tussenstap aan, een changement vanuit links is ook geen probleem, maar als ik gewoon vanuit draf wil gaan gooit ze haar neus omhoog en gaat ze strekken. Elke dag opnieuw. Als ik haar dan eenmaal rechts in galop heb gehad vanuit draf, kan ze het ineens wel. Rara hoe kan dat. Aanstellerites of zo... Of toch iets anders...

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:26

Mijn paard heeft hetzelfde probleem gehad: ze stond op de manège en ik was aan het oefenen voor de dressuurwedstrijd die ze daar organiseerden, opeens (de maandag voor de zondag van de wedstrijd) wou ze ineens niet meer rechts aangalopperen. Ofwel ging ze, zoals jouw paardje harder draven en dus strekken ofwel ging ze in de linkergalop.
We hebben toen hetvolgende geprobeerd: op een grote cirkel in draf en de cirkel verkleinen, daarna in stap, als ze soepel rond je binnenbeen is, aandraven als ze weer soepel rond je binnenbeen is, aangalopperen en direct de cirkel vergroten.
Bij mij heeft het in ieder geval geholpen tot de dag van de proef, ik was aan het inrijden en ze galoppeerde rechts aan, in de proef ineens niet meer. Daarna heeft ze die "kuren?" volgehouden tot ze terug thuis stond. Ik ging rijden en ineens galoppeerde ze terug rechts aan.
Het zouden dus wel eens iets aanstellerigs kunnen zijn!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:37

je kan ook proberen eerst een volte 10 meter rijden en vauit die volte aangalopperen een pony bij mij in de les had ook moeite metde rechtergalop en ze heeft dat zo opgelost nou is het geen probleem meer....

wat is dat trouwens met de rechtergalop Verward Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:48

Op de volte gaan oefenen. Steeds aangalopperen en weer terugnemen, veel overgangen rijden dus. Houd haar goed bezig. Succes ermee.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:17

op de volte is altijd een oplossing ja.. veel succes ermee he

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:19

Het euvel zit hem dus in de lengtebuiging naar rechts, dat geef je zelf al aan, en andere reacties hierop gaven ook al aan dat zij het op die manier hebben opgelost. Dus je moet werken aan de buiging naar rechts.