Knettergek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Knettergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 22:58

Vandaag Mabel gelongeerd. Linksom ging prima er lagen 4 balkjes op de volte en daar draafde en galoppeerde ze met gemak over heen. Het zag er mooi uit ik stond gewoon te genieten.
Toen rechtsom laten lopen..... knitter knetter gek Frusty Daarbij kwam ook nog eens dat de andere paarden naar binnen gehaald werden en ze dus met mij achter bleef en dat vond ze maar niets.
ze ging zo ontzettend hard dat ik er duizelig van werd Scheve mond
Ik snal er niets van maar fa en toe heeft ze dat en ik probeer steeds wat anders om haar weer gekalmeert te krijgen maar de gouden formule heb ik nog niet gevonden.
Dus als iemand tips heeft... Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:05

Ben ik ook erg benieuwd naar Haha!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 01:35

Zweep heel laag houden of achter je, tenminste dat werkt meestal bij Kasje en dan heel erg rustig praten. Zo min mogelijk zware druk en niet geïrriteerd praten enzo, dan wordt het eerder erger.

Succes! Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:28

haha die gekke mabel..
Met Joy heb ik het ook vaak..als ze achtergelaten word (los in de bak)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:35

Die van mij doen het eigenlijk nooit. Als ze maf worden iig je zweep iets naar achteren en omlaag houden. Het kan ook helpen om hem voor het paard te houden(dus voor zijn neus richten, wel omlaag houden!), maar daar kunnen ze ook alleen nog maar harder door gaan rennen.

En zoals mayo ook al zegt rustig blijven praten met haar. Ho maar, braaf, rustig maar, stappen...etc *LOL* En niet naar het paard kijken maar eroverheen, dan wordt je al een stuk minder duizelig Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 22:54

Het is gewoon rottigheid ze stelt zich echt aan dan, vandaag deed ze het weer. Eerder deed ze het nooit. Vandaag heb ik haar terug in stap gekregen door rukjes aan de longeerlijn te geven en HO kort maar krachtig te zeggen. Van hooooo maar stap-pen werd ze niet rustig maar zeg ik het streng dan luisterd ze wel...?snap er niets van maar als het werkt dan werkt het Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bora, criollo_yess, DDDara, DemiSisa, FCSA, Jenn_Mellow, LuckyReining, SannevZ, Schrompeltje en 126 bezoekers