Welke (goedkopere) waterdichte winterdeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welke (goedkopere) waterdichte winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:31

Ik heb voor Eldientje (nu nog niet maar misschien komen ze nog in de uitverkoop ofzo) een winterdeken nodig. Voorwaarde is dat t ding toch wel aardig waterdicht is. Ik heb geen geld voor een Rambo, ookal is het nog zulke goeie kwaliteit, ik ga dr niet zoveel geld voor neertellen.
Harry's Horse dekens heeft iedereen hier zijn best fijne dekens, en kosten 99 euro.
Wat vinden jullie van de nieuwe pagony dekens (Tiger, Turnout) en de Global's? De globals die in het winterboekje stonden vond ik errug mooi. Maar is de waterafstotende versie 'waterdicht' genoeg voor een uur of 5 in de wei? Wat heb je verder in de prijsklasse tot 100 euro?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:25

klopt die harry`s horse heb ik volgens mij ook, die dekens zijn echt super fijn heb hem in de zomer en winter versie! die moet je kopen daar krijg je echt geen spijt van! 100% waterdicht en 100% scheurvast, heb de mijne nu 2-3 jaar en ziet er nog als nieuw uit.

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:55

ik heb ereen van mister ed. Deze is echt water dicht en lekker warm hij koste toen 100 gulden geloof ik.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:09

die van harry's horse heb ik voor meron ook gehad, echt superheerlijke deken! de hele dag in de wei en geen enkele natte plek onder de deken... ook was hij erg scheurvast, meron was een vechtersbaasje maar kreeg hem echt niet kapot. en bovendien zijn ze niet superduur

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:56

Pagony vind ik niet geweldig. Tenminste, ze zijn niet bestand tegen veelvuldig gebruik. Dat is iig mijn ervaring. Ik ben beter te spreken over Harry's Horse.

* To Belg, or not to Belg *


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:23

Ik heb een gewone canvas deken en die ingespoten met waterafstotend spul. Gaat prima, het moet alleen niet uren achter elkaar echt hard hozen, maar een flinke miezerbui kan ie wel aan.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:27

Je zegt: ik ga er niet veel geld tegenaan gooien. Maar denk je niet dat je met een goedkopere deken niet veel eerder wéér een nieuwe moet aanschaffen??? Verward Bovendien liggen bijvoorbeeld de Pagony dekens echt prut en mochten die volgens mij ook niet als waterdicht verkocht worden. Ik zweer echt bij mijn waterdichte Rambo Ja het is even wat meer geld neer tellen, maar uiteindelijk ben je toch goedkoper uit.

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:29

Ik heb ook Harrie's Horse en ben er heel tevreden mee. Super waterdicht en na 1,5 jaar alleen smerig, maar nog helemaal heel.

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:51

Iedereen vindt altijd dat de Pagony-dekens prut liggen.
Ik heb voor mijn paard zowel winter- als tussen- als zomerdekens van Pagony en die blijven super liggen. Ze kan er mee liggen rollen in de wei en rennen en de deken ligt nog steeds netjes op haar rug.

De regenvaste dekens van Pagony ken ik niet. Ik heb gewoon een winterdeken van Pagony met daarover een regendeken van Global. Het ligt super en blijft super liggen.
En het gaat ook niet kapot door baldadige andere paarden ofzo.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:03

Die harrys horse zijn hartstikke goed. Weet je dat je er drie jaar garantie op hebt? Ik heb twee jaar geleden een regendeken van harrys horse gekocht. Nu begon hij dit jaar een beetje door te lekken. Toen zij de verkoopster dat ze hem wel terug kon sturen. (ik heb hem dus al twee jaar gebruikt) Het duurde een week of drie en toen kreeg ik een spik splinternieuwe deken! Hele goede service dus.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:33

Sorry maar mijn paard kwam dinsdag drijfnat uit de wei. De Harry's horse deken was helemaal doorweekt?
Verward ik snap er ook niks van, hij was tot nog toe wel waterdicht. ik heb de deken niet gereinigd. Zelf vermoed ik dat het is gekomen door het rollen.
Dat zo de "waterdichtheid"is stuk gegaan.
Maar ja dat moet kunnen, ieder paard rolt.
Ik heb ook een weather beta en daar rolt mijn paard ook mee en die is wel waterdicht gebleven.
Ik heb Harry's horse gebeld, ik mag de deken opsturen, ze gaan het onderzoeken. Eventueel krijg ik een nieuwe deken.
Ik vroeg toen ik belde "garanderen jullie dat jullie dekens waterdicht zijn?"
Ja, zei de dame aan de telefoon volmondig. Dus tja. wat mij betreft staat de harry's horse deken even te discussie.

Een galop verdrijft elk kwaad

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:36

Wauw, die service had ik van HH niet verwacht!

Ik heb de Global en ben daar erg tevreden over..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:14

Ik heb zelf een Rambo Turnout (die groene) en een Bucas Smartex Rain. Die Bucas is mischien iets boven jouw budget, maar is wel erg fijn en kun je gewoon over een andere deken heengooien.

Andere mensen bij mij op stal hebben die HH ook en die zijn ook best redelijk en goed waterdicht.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:39

Kitty schreef:
De regenvaste dekens van Pagony ken ik niet. Ik heb gewoon een winterdeken van Pagony met daarover een regendeken van Global. Het ligt super en blijft super liggen.
En het gaat ook niet kapot door baldadige andere paarden ofzo.


Ik heb toevallig dezelfde combi..
Ik heb als winterdeken de pagony ultra en ik ben er super tevreden mee.
Het is jammer dat hij niet waterdicht is. Vandaar de Global. Toen ik hem kocht stond mijn paardje in de winter nog niet buiten vandaar..
Maar ik heb dus ook geen slechte berichten over pagony..
Volgend jaar als er weer centjes zijn dan koop ik waarschijnlijk een rambo.. ik zie wel.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:10

De Typhoon Strombreaker uit Engeland. Ik heb hem alvoor meerdere mensen uit Engeland gehaalt en iedereen is er erg te vreden over. Zelf heb ik voor Dennis Rhino dekens. Een staldeken komt er aan en een regen deken heb ik al. Dat zijn pas echt fijne dekens vind ik maar weer een stukje duurder(maar in Engeland wel goedkoper dan hier, en in maten die je hier niet vind).
Ik heb voor Den ook nog een HH, dat is ook een fijne deken maar duidelijk duurder dan die Typhoon Stormbrekers en je hebt de zelfde kwaliteit, die Thyphoons zijn zelfs nog iets netter afgewerkt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:15

Ik ben zelf heel tevreden over Pagony. Maar mijn paard staat nooit in de regen buiten dus ik kan je niets vertellen voer waterdichtheid.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:33

Ik heb de pagony turnout zonder voering en ben daar best tevreden mee. Daarnaast heb ik de horseware deken met voering en die is NOG fijner, die ligt ook iets beter. Global heb ik slechte ervaringen mee qua pasvorm, en ik ken een paardje dat juist bij dekens van Global enorme schuurplekken had.


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:01

Ik heb ook de dunne Pagony, die is na een jaar nog in goede staat, nog helemaal waterdicht (paard staat hele dagen op het land met een stuk of 10 anderen).
Ik heb een dikke waterdichte van BR, is mooi afgewerkt enzo maar vind ik toch mindere pasvorm hebben.
Voor de kleine merrie heb ik een weather beeta die al z'n vijfde seizoen heeft, ben ik uitermate tevreden mee.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:06

Ik heb zelf super ervaringen met de waterdichte dekens van Harry's Horse, koop nooit meer eentje van een ander merk, of het moet een beter merk zijn whahaha maar eigenlijk heb geen éen klacht over deze dekens.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:57

Van de Bucas Smartex Rain kreeg Fleur schuurplekken, van de Global juist weer niet. Een andere Bucas past weer perfect.

Het hangt denk ik echt per deken, per paard af of ze er schuurplekken van krijgen, en dat is van te voren heel moeilijk te zeggen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 00:43

Ik heb er eentje van Weather Beetha. Ze heeft hem nog nooit opgehad, dus ik weet niet precies hoe goed dit merk is....

boemel

Berichten: 8338
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 13:11

Mijn Harry Horse ligt super en is ook 100% waterdicht. Ik spuit hem nml. schoon terwijl mijn paard de deken omheeft en ze blijft super droog.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dewindhoek, Hoefbekappen en 82 bezoekers