strekken i.p.v. middendraf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

strekken i.p.v. middendraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 09:39

Hum...ik heb een luxe-probleem.
B'elanna heeft sinds een week of vier het strekken echt onder de knie.
Ze vindt het een vreselijk grappig kunstje, dus als ik ook maar iets verruiming vraag, vertrekt ze. Haha!

Probleem is: middendraf lukt nu niet meer...

Iemand enig idee hoe ik die middendraf nu weer voor elkaar kan krijgen zonder het strekken te verpesten?


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:47

gewoon alles uit de kast rijden in de ring, niet proberen minder te tonen.

Thuis moet ze gewoon precies zoveel vertrekken als jij aangeeft, wat ik zelf zou doen is steeds 2 passen verruimen en dan terug naar een arbeidsdraf. Eigenlijk wacht ze nl niet op jouw hulpen maar is te enthousiast en neemt ze eigen initiatief. Niet boos over worden maar leren dat ze wacht op jouw commando's, dus werken aan kleine stukken verruiming en een heel mooie overgang terug (hoe gaat die vanuit de uitgestrekte draf?).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:49

Je moet toch gewoon kunnen schakelen?
Het strekken verpest je echt niet door je versnellingen ertussen beter te ontwikkelen/bevestigen.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 09:56

Lielle schreef:
Niet boos over worden maar leren dat ze wacht op jouw commando's, dus werken aan kleine stukken verruiming en een heel mooie overgang terug (hoe gaat die vanuit de uitgestrekte draf?).


De overgang gaat keurig. Netjes op de achterhand, ze komt ook netjes terug naar een redelijk verzamelde draf. Dus daar zit het probleem niet. Ze loopt ook niet echt weg of zo. Ze tankt niet, ze is superenthousiast. Het is een nieuw speeltje en ik kan de tussenschakeling niet meer vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:00

Dan moet je toch beter werken aan je fine-tuning. Als je middendraf wilt rijden en je voelt de passen te ruim worden, direct terug nemen! Op die manier leert je paard wachten op jou hulpen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:00

schijnovergangen rijden en heel veel schakelen. En dan dus ook je overgang terug naar een echt verzamelde draf maken.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 11:56

Allemaal bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee. Ga het proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers