Bejaardentehuis voor zielige, oude katten!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Bejaardentehuis voor zielige, oude katten!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 03:00

Zoals sommigen misschien nog wel weten had ik op mijn werk een kat, Felix genaamd, die incontinent en oud was en die wegmoest omdat het personeel geen zin meer had om zijn poep en kots op te ruimen. Ze wilden hem in laten slapen, maar ik heb ervoor gezorgd dat dat niet gebeurd is. Ik heb hem namelijk naar een bejaardentehuis voor katten gebracht in Friesland, "het aldekattehus". In dat bejaardentehuis voor katten worden oude, zieke katten opgevangen die nergens meer terecht kunnen (zelfs niet in een asiel). Op die manier worden ze gered van het spuitje en kunnen ze nog jarenlang gelukkig leven op de boerderij.

Vanmiddag heb ik Felixje daar dus afgeleverd en het was zo gaaf daar! Een prachtige boerderij midden in de landerijen met een aantal binnen en buiten verblijven voor de katten. Ik kreeg een rondleiding. Ze hebben iets van 60 katten die allemaal bij elkaar zitten. Ze hebben klimpalen, speelgoed, heerlijk eten en elkaar! Aan alle verwarmingen hangen van die poezenhangmandjes en daar wordt gretig gebruik van gemaakt!

De eigenaren van het bejaardentehuis hadden vroeger een asiel in de Randstad. Daar bleek dat er altijd een aantal katten zijn die niemand wil hebben....meestal omdat ze oud, lelijk en ziekjes zijn. Die mensen hebben toen besloten om het asiel op te geven en met alle overgebleven 'stumpertjes'naar Friesland te verhuizen, waar ze dus nu alweer aan zo'n 60 lieverds een goed leven bieden. Het enige nadeel is dat ze helemaal afhankelijk zijn van giften en donaties.....en dat is geen vetpot. De poezen moeten natuurlijk geregeld naar de dierenarts......dus het is best krap om het hoofd boven water te houden. Daarom.......als jullie nog eens een goed doel iets willen geven.....dit is echt een goed doel!!!! En ze hebben het hard nodig!!! Wat is er nou mooier om al die lieve stumpertjes nog een goeie oude dag te geven???

Zie ook hun website: www.aldekattehus.nl

*LOL*

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 04:09

Ik heb gebeld en het gaat erg goed met Felix!!! Nog even en hij mag los tussen de andere katten!

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:33

Gaaf zeg!! Wist niet dat dit er was.. Maar ja ik had ook nooit gedacht (naiif ik weet het) dat zoiets als dit nodig zou zijn.. Hoe haalt iemand het in zijn/haar hoofd om een kat weg te doen omdat ie oud is.. G**ver we leven echt in een wegwerp cultuur dit slaat gewoon nergens meer op.
Ik heb drie katten.. En die blijven bij mij tot ze op een natuurlijke manier doodgaan.. Al worden ze alledrie incontinent. Spuitje zou alleen een optie zijn als 1 van hun dusdanig ziek wordt en pijn heeft dat dat de beste oplossing is.

Hoe dan ook.. Heel tof dat felix in ieder geval goed terecht is gekomen.