ze wil niet uit de wei???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

ze wil niet uit de wei???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 10:01

hoi,

ik wou gisteren mijn shetje uit de wei halen maar ik kreeg haar niet te pakken.ik had een nieuw halster gekocht en wou die passen maar toen ik de oude af had gedaan en de nieuwe om wou doen peerde ze m er van door.

ik ben anderhalf uur bezig geweest en alles geprobeerd,maar niets hielp ze keerde me haar kont toe en liep telkens weg.

nou heb ik haar nog maar net,en moeten we nog wennen aan elkaar,maar ik zie er wel tegen op om vanmiddag haar proberen te vangen.

wat kan ik doen?
iemand een idee?
met eten lokken werkt niet.
en het andere shetje menemen werkte ook niet.

groetjes marlies

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:41

Gewoon blijven staan en haar lief toespreken.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:07

Geduld, geduld en nog eens geduld. Blijven staan en net doen alsof niet geinteresseerd bent in haar. Meestal komen ze dan wel na een tijdje.

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:12

Net als bovenstaand.....mijn vroegere pony wou ook een keer niet uit de wei.
Noodweer kwam er aan en ik maar proberen, ondertussen hoosde het( midden in de zomer van die heftige zomerbuien).
Ik was drijfnat, Sharif ook en toen de hoosbui over was, kwam hij doodleuk naar me toegelopen....grrrrrr.

;-)

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:25

Gewoon negeren. Iets anders gaan doen wat hij misschien interessant gaat vinden. En wacht tot hij naar je toe komt. Dan even aanhalen en weer verder gaan met hetgeen je mee bezig was. Je moet hem leren dat jij bepaald wanneer hij aandacht krijgt. Zo doe je een paar keer aanhalen en negeren. Op een gegeven moment zal hij snappen dat hij vlug moet zijn om aandacht te krijgen, want anders ben je weg. als je hier consequent in bent zal hij zich binnen een weekje snel laten vangen.

Heb tijd en geduld.
Succes, Wiesje.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 14:19

hoi,

nou dat heb ik dus ook al geprobeerd en telkens als ze dan naar me toekomt en ik denk, nu doen!dan peert ze weer snel. Boos!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:47

Leuk spelletje dus Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:55

Als ze naar je toekomt gewoon laag gaan zitten, en belonen.
Eventueel met een snoepje.
Als ze op haar gemak is dan pas het halster om doen.

Brabantse Fries ;)

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:21

behalve als ze echt gaat dreigen natuurlijk,dan gelijk afstraffen.
die van mij deed dit ook in het begin,en ik heb haar toen zo'n mep verkocht met het halster op haar kont,dat ze zoiets had van oh,ik zal maar even luisteren.
nu komt ze altijd vrolijk op me af gelopen en heb ik geen problemen meer met haar,als een ander het probeert dan dreigt ze gelijk weer en verdomd het om te komen.
tja heb nu eenmaal een raar beest.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 17:00

hoi,

nou ik krijg dus niet eens de kans om het halser om te doen,
dus het zit wat ingewikkelder.als ik een snoepje geef en haar beloon dan neemt ze snel een hap en keert snel haar kont toe,of rent er vandoor.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:37

Probeer dan eens ipv een halster aan te doen een halstertouw rond haar hals vast te maken.
Als ze naar je toe komt dan geef je ze helemaal niets (want dat spelletje heeft ze duidelijk door, als ze ziet dat jij ze niet meteen iets geeft zal ze blijven staan om te kijken wanneer je dan wel in je zak gaat om een koekje te pakken) ondertussen wandel jij gewoon keer op keer weg.
Als ze blijft staan beloon je ze even met een schouderklopje en zorg je dat jij voor haar weg wandelt. Op den duur zou ze niet meer mogen weg lopen, en terwijl je ze een aai geeft doe je rustig dat touw om haar hals heen.
Zo heb je ze al vast zonder dat ze weg kan maar ze heeft niets om haar hoofd zien gaan en is hem dus ook niet weg gepeerd. (en als ze toch het op een lopen moest zetten dan laat je vooral niet los! wees er niet te flauw mee, zo een pony kan heus wel wat hebben)
Als je ze aan een touwtje hebt kan je het halster aan doen. Lachen

en nog een tip, ga wat vaker de wei in om ze gewoon een aai te geven of 1 enkele kleine keer een koekje. Van dat koekjes geven mag je geen gewoonte maken (niet volgens een vast patroon) want dan zal ze zeker laten merken dat ze het er niet mee eens is als je er geen bij hebt (en krijg je dus situaties als deze waar je nu in zit)

Succes, en vooral veel geduld oefenen!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 17:44

bedank voor je reactie maar dit heb ik ook al geprobeerd,ze is niet in handen geweest en vind het erg eng,ze laat het ook echt niet toe om een touw aan haar vast te maken,ze houd het heeeel goed in de gaten.ik had het touw er bijna om maar liet los omdat ze erg hard trekte en ik haar niet banger wou maken.

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.


Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:26

Staat er een andere pony bij haar in de wei waar je op kunt rijden? Ik heb nl wel eens een pony op deze manier "gepakt". Rustig op de andere pony naar de bange pony toerijden. Dat vindt ze waarschijnlijk niet eng, omdat die andere pony haar vriendje is. Voorzichtig naast de bange pony gaan staan en (zittend op de rug van de andere pony) voorzichtig het halster om haar hoofdje doen.

Misschien was het bij mij een gelukstreffer hoor, maar het lukte toen wel. Succes!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:08

M'n vorige pony had een héél zwaar verleden waardoor ze vrijwel niet te vangen viel. Ik heb 'r geleerd te komen door haar op een kaal stuk grond te zetten, en haar te voeren in mijn buurt, na een tijdje bij mij, en nog wat later letterlijk de bak in m'n handen. Ze heeft zo geleerd dat niet alle mensen slecht zijn. Ik heb het eens ze zonder wantrouwen bij ons kwam terug afgebouwd omdat ik wou vermijden dat ze alleen maar voedsel ging verwachten bij me. Toen ging ze terug de wei op met andere paarden, maar ze is tot de dag ze hier weggegaan is steeds zonder ook nog maar één probleem uit zichzelf uit de wei gekomen tot bij me ..... vooral geduld hebben. De eerste maanden was ik gewoon in 'r ruimte aanwezig, da's alles ... tot ze dit gewoon ging vinden, pas dan gaan verder uitbouwen. Ga je te snel zal het paardje vrijwel zeker terugvallen in het oude gedrag.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:10

Hier moet je de tijd voor nemen. Wat vaak ook wel helpt is: Haar keer op keer wegjagen van je. Loop achter haar aan en jaag haar weg, loop zelf weg en loop weer op haar af en jaag haar weg. Je wilt haar niet om je heen hebben, loop op haar af en jaag haar weg en loop weer de andere kant op. Na een aantal keer dit gedaan te hebben komen ze meestal wel naar je toe, instinct ze willen graag aandacht. Dan niet gelijk proberen te pakken, maar jaag haar dan eerst nog een keertje of twee bij je vandaan na een aai en dan kan je haar denk ik wel het halster omdoen.
Probeer idd op den duur regelmatig bij haar te komen in het land zonder dat je echt wat met haar doet dus gewoon een aai een poetsbeurt of gewoon een keertje ( niet te vaak) wat lekkers. Dit zodat ze het leuk vind dat je er bent en niet gelijk denkt dat als je eraan komt dat ze naar stal moet of moet werken.
Veel sterkte ermee en laat de moet niet zakken, het kan best effe duren voordat het werkt.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:03

Ik heb dit ook gehad toen ik mijn paardje pas had, nu komt hij zelfs naar me toe Lachen Je moet gewoon veel geduld hebben. De wei even in gaan en hem alleen even aaien ofzo. Of in de wei gaan zitten, dan vinden ze dit vaak intressant en komen ze vanzelf naar je toe. Niet er achter aan rennen! Dan denkt hij dat dit normaal is en beschouwt hij eht als een spel.. Wat ook ngo wel eens wil helpen is het halster om laten in de wei, als dat mogelijk is. Dan zijn ze over t algemeen makkelijker te vangen. Als t daarna goed gaat kanje het altijd nog af doen. Succes ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 27 bezoekers