het verzekeren van je paard? wat kost dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

het verzekeren van je paard? wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 20:02

Wie van de bokkers heeft zijn paard laten verzekeren, en wat kost jullie dat per maand?
en waar hebben jullie hem laten verzekeren?

groetjes maaike


maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:27

mijn verzekering heet amev-hippo.ik betaal 500 GULDEN per jaar en dat is dan met uitgebreide ziekte kosten.
het is heel verschillend wat je betaald aan premie.dat licht aan de polis die je hebt en voor hoeveel je je paard laat verzekeren tegen dood / afkeuring enz.ik raad je aan om gewoon alle maatschappijen op te bellen en te vragen naar de folders.zo kun je alle dingen ff goed op een rijtje zetten en voor jezelf bepalen wat je wilt.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:12

het ligt toch ook nog aan het type paard, afstamming, grootte, leeftijd, keuringsrapport etc etc... het verzekeren moet heel moeilijk zijn...

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:12

Ik heb mijn paard in de uitgebreide verzekering van Interpolis (excl.ziektekosten).
ik heb haar verzekerd voor 4000 euro en ben daarvoor 350 euro per jaar kwijt.
Als je ook nog een ziektekosten verzekering erbij wilt kost het 150 euro extra.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:13

Eenvoudige verzekering, eigenlijk niet veel meer dan dat je geld krijgt op het moment dat het paard onbruikbaar is, dat kan al voor minder dan 100 euro per jaar. Verder kun je het zo duur en zo dol maken als je maar wil, zolang jij maar betaald, kan er zowat alles.
Een tip: kijk uit met de verzekeringen van die club uit het zuiden des lands.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:59

Wij hebben Misty niet verzekerd, we zijn wel "samen" verzekerd voor ongelukken en dergelijke, maar niet voor ziektekosten/overlijden.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:04

EFO komt op plusminus 400 euro per jaar voor een waarde van 3000 euro. Dit is inclusief ziektekosten, ongeschiktheids, etc, diefstal, brand & hemelvuur.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:57

Bij Amev ben ik voor Leo ong. 465 euro kwijt voor 3000,- euro verzekerde waarde (uitgebreid + uitgebreide ziektekn + diefstal + WA + belasting), Leo is alleen niet verzekerd voor schade veroorzaakt door luchtzuigen.

Saphy kost mijn ong. 200,- per jaar, die is verzekerd voor dood en ongeschiktheid bij Interpolis voor on.g 2700,- euro.

Velvet is eveneens verzekerd bij Interpolis, alles uitgebreid ook zk, voor 3500,- euro, ik betaal ong. 400,- per jaar aan premie. Nu is het duurder, want ze hebben een andere ziektekosten verzekering gemaakt. Nu zou ik voor dezelfde verzekering ong. 450,- kwijt zijn.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:31

Naziri is verzekerd bij Amev, kost dus ook 465 euro voor verzekerde waarde 3000 euro. Zelfde verzekeringen als tiffy hierboven.

Shadwan, die dus net een jaar is heb ik verzekerd bij EFO. Cat. A + beperkte ziektekosten. Verzekerde waarde 2000 euro. Kosten ongeveer 284 euro.

Zelf had ik niet zo'n lekker gevoel bij Amev, heb wel drie keer een adres wijziging moeten opsturen en het uitbetalen duurde ook erg lang.

Vandaar het tweede paard bij EFO. Was snel geregeld, kon vast in voorlopige dekking en is ook nog eens goedkoper. Ik heb daar nog geen schade gehad dus ik weet niet hoe ze het afhandelen.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 23:03

tis dus niet echt goedkoop zo als ik lees, maar ja tis ook wel erg duur als je t allemaal moet betalen als er iets erg gebeurd!!! bedankt voor al jullie reacties!!!!


boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:18

Het ligt eraan voor welk bedrag je jouw paard wil laten verzekeren en wat er allemaal onder die verzekering moet vallen.

Mijn paard is bij Fairmount verzekerd. Was naar mijn mening het goedkoopst. Voor een dood en ongevallenverzekering betaal je 4% premie over het te verzekeren bedrag. Verzekering v. diefstal en brand zit daarbij in.
Verder krijg je in beperkte mate een levensreddende operatie vergoedt en beperkte dekking op dierenartskosten in geval van open wonden.

Je hebt daar ook nog een goedkopere variant van 3% premie over het te verzekeren bedrag.

Ziektekostenverzekeringen zijn altijd erg prijzig. Ik had achteraf spijt dat ik het niet gedaan had, want ik had de kosten er nml. echt wel uit gehad. Maar goed dat is achteraf.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:49

Ik heb mijn paard bij Fairmount verzekerd. Ik heb de standaard 1 verzekering. dood door ziekte en/of ongeval, diefstal, beperkt dierenartskosten en levensreddende operatie. dit kost me 432,30 GULDEN
voor een verzekerde waarde van F 13.000,-.

Ik heb ook spijt dat ik geen ziektenkosten verzekering heb genomen. Ik had het er ook makkelijk uit kunnen halen. Ik heb m'n paard nu 1.5 jaar en ik heb tot nu toe zo'n 5000,- gulden aan dierenarts kosten moeten betalen.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:55

Ik heb mijn paard bij Fairmount verzekerd. Ik heb de standaard 1 verzekering. dood door ziekte en/of ongeval, diefstal, beperkt dierenartskosten en levensreddende operatie. dit kost me 432,30 GULDEN
voor een verzekerde waarde van F 13.000,-.

Ik heb ook spijt dat ik geen ziektenkosten verzekering heb genomen. Ik had het er ook makkelijk uit kunnen halen. Ik heb m'n paard nu 1.5 jaar en ik heb tot nu toe zo'n 5000,- gulden aan dierenarts kosten moeten betalen.

Het werd mij afgeraden om ziektekosten erbij te verzekeren omdat vaak de kosten hoger zijn dan de gemaakte dierenarts-kosten.
Bij mij dus niet. Maar ja, dat is allemaal achteraf geklets.
De 1 heeft zelden tot nooit dierenarts-rekeningen en de ander kan z'n muren er mee behangen.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 07:47

Ik kan inderdaad mijn muur behangen met rekeningen van de dierenarts Haha! . Ong. 10.000 gulden aan schade geclaimed bij mijn vorige paarden. Bij Saphy loopt de schade nu op tot ong. 1200,- euro alleen ziektekosten en helaas is zij het enige paard dat niet voor ziektekosten verzekerd is Huilen .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:50

Ik ben verzekerd bij Amev-Hippo en betaalde voorheen zo'n 250 GULDEN per jaar. Nu betaal ik per maand een bedrag van ong. 15 euro.
Ik heb de standaard verzekering, dus dood, schade aan derden (WA verzekering), brand, diefstal. De exacte voorwaarden ken ik niet, dan zou ik mijn polis moeten opzoeken.

* To Belg, or not to Belg *

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:54

Ik ben verzekerd bij Amev/Hippo tegen dood door blijvende ongeschiktheid. Helaas niet voor ziektekosten, dit had me een hoop geld kunnen besparen.
Ik betaal behoorlijk veel, maar ik heb mijn paard dan ook voor een nogal hoog bedrag verzekerd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers