Wat wil je bereiken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Wat wil je bereiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 20:28

Dat vraag ik mezelf ook wel eens af, dus vraag ik het ook hier maar eens. Wat willen jullie bereiken, wat wil je in de toekomst?

Als je een eigen paard hebt, wil je dan lekker voor je lol verder kunnen rijden: buitenritten enz. Zonder echt iets te willen presteren?

En de wedstrijdruiters: wil je gewoon voor de lol verder of hoop je ooit echt aan de top mee te kunnen draaien?

Of wil je gewoon lekker met paarden bezig zijn en hopen dat die dieren een lekker leven krijgen?

Dus eigenlijk gewoon wat wil je bereiken?



Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:34

Ik wil bereiken dat mijn paardje naar mij gaat hinniken als ik hem roep, dat hij voor altijd zo braaf blijft als hij nu is (zowel buiten als op stal).
Ja eigenlijk dat we nog betere vriendjes worden dan dat we nu al zijn. En qua rijden zou ik wel wat spaanse oefeningen onder de knie willlen krijgen.

Portugal "Here I come"..............

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:42

Ik wil gewoon fanatiek aan wedstrijden blijven doen: voor de gezelligheid maar vooral om meer ervaring te krijgen. De top te bereiken is geen doel voor mij, omdat het gewoon onmogelijk is. Maar ik zou gewoon willen kijken hoever ik kan komen.
Voor de rest natuurlijk ook af en toe een buitenrit om even lekker iets anders te doen. En gewoon genieten van het bezig zijn met het beestje.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:50

ik wil gewoon wedstrijden rijden voor de lol, maar wel wat presteren. Altijd ergens onderaan/lage punten, vind ik niks, dan stop ik er zo mee. Maar ik heb absoluut geen ambities om in de top mee te draaien.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:52

Zoals het er nu voostaat, wil ik gewoon lol hebben met mijn paard. En fokken en shows zijn mijn passie.

Galactica Wadim X Gemini

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:57

Ik wil gewoon plezier beleven aan mijn pardjes. met beide lange buitenritten maken en met Pjelk wat wedstrijden rijden, gewoon om er uit te halen wat er in zit en als extra stu\imulans voor goed trainen. Maar ee doel heb ik niet. Het zou leuk zijn als we de M haalden maar als we in de L1 al stranden is het mij ook goed.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:59

Gewoon plezier hebben en een goede band hebben met mijn huurony. Ik wil met hem alleen verre buitenritten kunnen maken. Ik heb verder geen wedstrijddoel, maar ik wil dressuurmatig wel vooruit gaan.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:08

Wat ik wil, voorlopig, beter les krijgen, meer dingen leren, en dan later, hoop ik dierenarts te worden, Waardoor ik eindelijk mijn eigen paardje kan kopen....

En ik hoop dat mijn aller grootste droom nog eens uitkomt. Dat is namelijk in Amerika een paard kopen, en gewoon lekker als de oude cowboys een paar maandjes door Amerika trekken... Dat lijkt me echt geweldig!!!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:30

Wat ik zou willen berijken is gewoon netjes en eerlijk kunnen paardrijden. En gewoon ECHT kunnen paardrijden.. Dus duurd wle een tijd voor ik dat bereik.

Haha!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:32

Ik zou graag eerst willen weten wat ik ga studeren dan die studie afmaken, een baan vinden en hopelijk dat ik genoeg verdien om eindelijk een eigen pony/paard te kopen. Daar zou ik veel buiten mee willen rijden en een echte band mee opbouwen. Dan zou ik graag nog een paar wedstrijdjes rijden maar meer voor de lol denk ik. Ik ben toch iemand denk ik die liever zonder aan de teugel rijd dan met ookal is het vaak helemaal niet verkeerd.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:40

ik wil met maverick zo hoog mogelijk in de dressuur proberen te komen.voor zo ver als dat mogelijk is met hem.iedereen heeft altijd gezegd dat ie waardeloos was door zijn zijn bouw en zijn karakter.en ik wil aan iedereen laten zien dat je met een iets mindere kwaliteit ook gewoon Z2 of mischien wel ZZ licht kunt rijden. de meeste hadden verwacht dat ik binnen een half jaar verongelukt zou zijn.en als ik hem wel aan de gang kreeg dat ie nooit verder zou komen als de L.maar ik heb al laten zien dat wel degelijk uit de L is gekomen.dus dat opzich vind ik al stoer.Hij loopt nu M2 en kent alle oefeningen voor t Z inclucief de galopswissels.
Afbeelding

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:54

Ik wil bereiken dat ik iedere keer lol heb met mijn paard. Dat mijn paard er lol in heeft en ik zelf nog meer.
En hoe ik dat doe, dat bekijk ik per dag wel Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:57

Ik wil komend seizoen mijn eerste endurancewedstrijd rijden en mijn eerste dressuurwedstrijd, met Tinka.
En als dat bevalt dan kijken we verder Lachen

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:24

ik wil zover mogelijk komen bij de pony's, maar wel zo dat ik er plezier in heb en hou en ik ga genieten van alles wat ik meemaak.
en dan bij de paarden ook goed worden, maar dat duurt nog ff

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:31

Ik zou erg graag in de toekomst nog eens Z-startgerechtigd willen zijn met een van mijn paarden. (dressuur)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:36

Ik wil gewoon erg goed leren paardrijden.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:44

In de hoop dat mijn paard (en ik) gezond blijven hoop ik dit jaar met Ramony door de L2 heen te komen. Daarna zien we wel weer verder. Ook probeer ik met springen de lat steeds hoger te leggen, 40 cm is wel erg laag maar ik schijt bagger.
Met Juul wil ik als het veulen er is eindelijk echt gaan rijden, dit jaar misschien wat onderlinge wedstrijden en volgend jaar mogelijk echt starten.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 23:45

Steef schreef:
Ik wil gewoon erg goed leren paardrijden.


Wat versta jij onder goed? Wanneer vind je dat je zelf kan zeggen: "ja, ik kan wel goed rijden?"
Is dat als je bijv goed met jonge paarden om kan gaan of als je hoog dressuur of spingt? (ik noem maar even wat)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:50

Dat zou ik dus echt nooit van mezelf zeggen.

En wat is goed? Ik denk dat je redelijk kunt sturen als je je paarden eerlijk naar een wat hoger nivo kunt rijden. En dan bedoel ik hoger dan het Z.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:02

Ik hoop allereerst mijn studie afgerond te hebben over een jaar of tien en een leuke baan te hebben in een ziekenhuis *LOL*
Een huis met een stuk land zou leuk zijn, maar ik hoop vooral dat ik dan nog steeds paard kan rijden(tijd, geld en gezondheid...etc) en nog steeds net zo veel plezier met mijn paardje(s) heb Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:14

Voor een deel heb ik het bereikt: mijn paarden staan aan huis!

Verder wil ik mezelf verbeteren en blijven verbeteren. En ik hoop dat ik als ik 80 ben nog kan paardrijden. Of nog beter: samen met mijn kleinkinderen een buitenrit kan maken Haha!

Verder wil ik ooit wel weer een dressuurwedstrijden gaan rijden en hoop ik dat mijn kinderen zo enthousiast blijven en goed leren rijden. Ik zie mezelf al [naam] en Rissaz groomen over een jaartje of 4 Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:59

Dat mijn paard sterk en gezond oud wordt bij mij.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 01:15

Het belangrijkste wat ik op het moment wil bereiken is dat Cheyenne goed ingereden wordt en dat ik heerlijk recreatief op haar kan rijden (bosritjes etc). Maar als ik verder denk dan zou ik het toch ook wel leuk vinden om ooit eens wedstrijdjes met haar te gaan doen......in welke tak ben ik nog niet helemaal uit (dressuur/ western/ springen).....dat hangt helemaal van de talenten van Cheyenne (en mij Tong uitsteken )af.

Wat ik zeker ook zou willen voor de toekomst is een mooi veulentje fokken met Cheyenne.....en zoals sommigen misschien al weten hier op Bokt ga ik ervoor om een zwart veulen te fokken, dus mijn zoektocht naar zwarte arabische dekhengsten sukkelt voort!

Tenslotte zou ik graag met Cheyenne naar shows gaan op den duur........En als allerlaatste......ik wil nog meer arabieren!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:53

Mijn ambitie is in het Z meedraaien en dan wel winstpuntwaardig natuurlijk. Mijn instructrice heeft me verzekerd dat het er wel in zit. Verder gaan mijn ambities niet. Ik moet verdorie eerst nog het L door *LOL* Dus ik wil in ieder geval gewoon lekker mijn wedstrijdjes kunnen dressuren zonder al te veel spanning (want daar ben ik super gevoelig voor). En hoe ver we dan kunnen komen????? Kweenie.....

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:11

aangezien ik toch wedstrijdruiter ben *LOL*
ik wil ooit nog de ruiterster halen (1 wp in Z dressuur springen en SGW in een seizoen met hetzelfde paard, op 5 wp in Z dressuur en springen in een seizoen met hetzelfde paard)

en daarnaast gewoon lol hebben met ze Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-03-03 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliine, Evito_06, Laj1, PeerAppel, Plop1997, StalNollie, Steeph, StonedRomy, Telpeva en 100 bezoekers