zouden jullie nu al beginnen met rijlessen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

wanneer beginnen?

nu meteen! waarom niet?
19 (63%)
je hebt tijd zat, begin gewoon na de vakantie
11 (36%)

Totaal aantal stemmen: 30



missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

zouden jullie nu al beginnen met rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 16:23

heey, ik wordt 9 maart 18 en ik heb eigenlijk de hele tijd gedacht dat ik na de zomer wel eens zou gaan beginnen met rijlessen. Ik krijg het sowieso niet rond voor de examens en dan zou ik een paar weken geen lessen kunnen hebben en dan weer wel wat, bovendien heb ik tussen nu en de examens nogal wat tentamens.

Zijn jullie meteen met rijlessen begonnen toen je 18 werd? ookal redde je het dan niet voor de examens? Eigenlijk lijkt het me wel heel leuk om nu al te beginnen. Verward Ik weet het niet meer pff Haha!
Laatst bijgewerkt door missy_m op 05-03-03 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't hate me cause you ain't me!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:26

1x in de week een uurtje moet er toch wel af kunnen?
Ik ben gewoon begonnen direct toen ik 18 werd, ook voor m'n examens.

Nulla tenaci invia est via

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:27

Ik heb het pas gedaan toen ik dik 19 was. 19 1/2 al eigenlijk. Ben nu net twintig en binnenkort mag ik afrijden. Heb het eigenlijk nooit nodig gehad en weinig behoefte aan, maar nu wilde ik het toch eens hebben Knipoog

edit: 2de keuze gestemd, dus na de vakantie.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:32

Ik ben in oktober jarig, gelijk begonnen en ik had het in december. Dat was mooi makkelijk. Geen tentamens or whatever.
Maar ik zou idd gewoon beginnen, net als margreet zegt, een uurtje kan er toch wel af?

:evaw:

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:48

Ik ben begonnen toen ik al een half jaar 18 was Lachen dat was meer een beetje door angst om auto te rijden.

Als ik jou was zou ik gewoon beginnen, je kan hem niet vroeg genoeg hebben vind ik.

28-09-2007
Nothing compares too you...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:33

Ik word volgende maand (18 april) 18, maar ik heb en nu de financiele middelen en de tijd niet voor. Ik ga in juni 3 maanden naar Friesland en in maart 2004 naar Amerika. Ik hoop dat het gaat lukken om mijn rijbewijs ergens tussen september dit jaar en maart volgend jaar te gaan halen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 19:39

hmm ik weet het nog niet. Opzich kan het ook wel, maar ik ben een beetje bang dat ik het nog niet voor september zou halen en na september ga ik ergens studeren en dan wordt het moeilijk om af te rijden denk ik.. of zit ik nu gewoon onzin uit te kramen Haha!?

Don't hate me cause you ain't me!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 19:52

Ik zou meteen beginnen, want ik word bijna 19, en ik wil nu dolgraag beginnen, maar kan het niet betalen. Als ik al was begonnen toen ik 18 werd, had ik hem nu al gehad, en nu heb ik juist zo hard nodig... Toen ik 18 was had ik het makkelijk bij elkaar kunnen sparen...

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:04

Ik zou beginnen zodra je de kans hebt. Lessen worden alleen maar duurder. Paar euro per les meer betalen is toch een boel op 30 lessen.
Ik ben zelf begonnen toen ik een paar maanden 18 was, in oktober 2001, in het eerste jaar van mn studie, wat voor mij betekende maximaal 1x in de week lessen. Doordat ik geen groot talent was (3x examen gedaan) en een boel gelazer met de rijschool (ze schoven met examens en vertelden dat je 36 uur van te voren terwijl ik een maand niet gereden had) heb ik uiteindelijk afgelopen december mn rijbewijs gehaald. En ik kan je nu al vertellen, tis toch heel praktisch om zo nu en dan de auto te kunnen pakken op t moment dat t je uitkomt Haha!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:32

Ik ben begonnen met lessen voor m'n 18e (kennis met rijschool) dat vond ik natuurlijk wel stoer!!! Ik ben op m'n eerste examen gezakt (drie dagen na m'n 18e verjaardag, trapte de examinator dus niet in) en toen kon ik twee weken later meteen weer op en... geslaagd!!! ik was dol gelukkig. Het was voormij ook wel handis, want nu had ik voor m'n 19 1/2, m'n rijbewijzen: B. BE, C, CE en chauffersdiploma op zak, aangezien ik dat nodig heb voor m'n werk.
Maar ik zat toen niet met mijn examens, dus je zal goed moeten nagaan of je het kunt kombineren met school. Ik denk dat 1 x per week wel een leuke afwisseling is, en je kunt al mooet op je gemak ervaring opdoen.
Nu meteen, waarom niet! dus...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:37

Ik had mijn rijbewijs binnen drie weken. Dat betekende dus, dagelijks rijden, en meteen dat ik de eerste les had gehad, was mijn examen aangevraagd. Met een keer geslaagd.

Ik denk dat als je dagelijks rijdt, dat het dan beter blijft zitten dan dat je het uitsmeert over een paar maanden. Bij de ANWB zijn er intensieve cursussen te volgen, en het slagingspercentage is er hoog. De kosten liggen wat hoger en je moet het in een keer ophoesten, dat is wat minder. Dus als je een plekje kunt bemachtigen in je vakantie, na je tentamen of zo, dat je je er volledig op kunt storten, dan zou ik dat doen....
Oh, en ik was 18 en drie maanden....

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:20

Ik denk dat je gelijk hebt Cassidy...ik wil het liefst ook elke dag kunnen rijden, dan pik je het beter op (ik weet dat dat bij mij wel het geval is Haha!). En daarna examen doen en hopen dat je slaagt Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 18:30

dat lijkt me wel ideaal eigenlijk, zo'n intensieve cursus van de anwb.. alleen zit ik nog wel met een aantal lesdagen die ik tot het examen moet volgen, maar ik ga eens snel daar informeren Ik denk wel dat je na die 3 weken wel flink moeten blijven rijden, anders denk ik dat ik de helft weer vergeet Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:14

ik ben nu 20 en over een paar maandjes 21...ik heb um nog steeds niet, maar dat is meer geldgebrek.....als ik jou was zou ik het meteen halen als je geld hebt! het is echt makkelijk!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:51

Ik had destijds mijn eerste rijles op mijn 18de verjaardag. Een half jaar later (1ste examen en 38 rijlessen verder) had ik 't papiertje in handen.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:53

ik ben na mn examens pas begonnen. Heb je toch iets meer rust en tijd, waardoor t concentreren makkelijker gaat. Ik was 18 jaar en 2 maanden toen ik begon en heb uiteindelijk in oktober datzelfde jaar (was in mei begonnen) mn rijbewijs gehaald.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:39

lessen kan je toch al veel vroeger nemen of ben ik mis? aan 16 jaar en 9 maand al. zodat je als je 17 bent je rijbewijs kan behalen. zou er dus vroeger mee gestart zijn. optie 1 kwam het dichtst in de buurt Haha!

Enya - Daya :-)

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:54

ponyzotje schreef:
lessen kan je toch al veel vroeger nemen of ben ik mis? aan 16 jaar en 9 maand al. zodat je als je 17 bent je rijbewijs kan behalen. zou er dus vroeger mee gestart zijn. optie 1 kwam het dichtst in de buurt Haha!


Dat is zo in belgie, ja, Maar in nederland mag je echt pas vanaf je 18e lessen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:59

wat dom. zit je idd net in je eindexamens als je nood hebt aan kunnen rijden...

Enya - Daya :-)

Lon
Berichten: 885
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:56

Mijn vriendje heeft de intest voor de ANWB 10daagse cursus in Arnhem gedaan en is goed belazerd. Moest gelijk midden door de stad (daar leert iemand die nog nooit gereden heeft niets van), iemand wegbrengen was ruim de helft van de intest en het geheeld duurde nog geen 50 minuten. Kosten 65 euro en de mededeling dat iemand die nog nooit gereden had in het hoogste aantal lessen terecht kwam (echt puur op basis van nog nooit gereden hebben) waarvoor ze een prijs vroegen die hoger was dan de prijs die de ANWB in zn eigen folder en op de website berekent. Kijk dus goed uit met de ANWB en doe zeker GEEN intest in Arnhem...

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 21:58

schoentje schreef:
Ik ben begonnen met lessen voor m'n 18e (kennis met rijschool) dat vond ik natuurlijk wel stoer!!!


handig hè?! Dat heb ik ook gedaan *LOL*
Helaas heb ik het daarna even heel druk gehad met mijn studie en moest ik erg wennen aan het reizen...Heb dus een paar keer 3,5 maand of een maand niet gereden. Ben nu dus alsnog een half jaar 18, maar 20 maart mag ik voor het eerst afrijden *LOL*
Dat kon al eerder, maar ik had geen tijd om theorieexamen te doen door alle verplichte practice...Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:05

Ik dacht dus dat je paardrijlessen bedoelde, snapte het al niet Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:41

Ik ben 22 en heb nog geen rijbewijs... Heb het nooit nodig gehad, en mensen met paarden hebben over het algemeen ook weinig geld Haha!
Over een paar maandjes ga ik ook beginnen omdat ik vanaf december nachtdiensten moet draaien en dan liever niet op de fiets ga.

* To Belg, or not to Belg *

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:49

Ik ben begonnen met rijles toen ik 2 maanden 18 was. Ik heb hem in 1x gehaald, had hem dus best snel. Dus ik zou zeggen: Meteen rijles nemen als je 18 bent, hoe eerder je hem hebt, hoe beter. Het is waar, de rijlessen kosten veel tijd, maar dat kosten ze over een jaar nog (of na de zomervakantie of....whatever).
Je bent zooooooo blij als je hem hebt!!!

:D

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:00

Mijn zus is ook 18 sinds september en is al gelijk begonnen met lessen en ook zij zit in het eindexamenjaar maar ze kan het heel goed combineren met school. Zij rijdt twee keer per week en mag in april afrijden (examen) en zij heeft het theorie-examen al gehaald. Ik zou het ook gewoon doen, des te eerder heb je het onder de knie en heb je je diploma! Veel succes met je keuze Lachen