Indoor Brabant: Nieuwe directeur met nieuwe impuls

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Indoor Brabant: Nieuwe directeur met nieuwe impuls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 12:58

Indoor Brabant: Nieuwe directeur met nieuwe impulsen

DEN BOSCH (ANP) - Frank Kemperman debuteert de komende maand als directeur van Indoor Brabant. Hij wil het evenement, gehouden van 20 tot en met 23 maart in de Brabanthallen, nog meer impulsen geven. ,,Het moet de beste wedstrijd ter wereld worden."

Kemperman praat dan over indoorwedstrijden. Outdoor is Aken de onbetwiste lijstaanvoerder. Van het Duitse evenement heeft de Nederlander al jaren de leiding. ,,Indoor staat Brabant op een mooie vijfde plek. Ik denk dat het nog beter kan."

Niet alleen het prijzengeld moet daarvoor omhoog. Kemperman: ,,Ruiters letten op meer zaken. Organisatie, stalling, programma. De ambitie om naar het hoogste te streven is aanwezig. Daarom ook ben ik er in gestapt."

Op drie fronten worden in Den Bosch wereldbekerwedstrijden gehouden: springen, dressuur en vierspan. In al de disciplines is de wereldtop aanwezig. Volgens de nieuwe voorzitter Gerrit-Jan Swinkels ligt de organisatie op schema. ,,In deze moeilijke tijden moeten we iets harder werken om alles op niveau te krijgen. Het is ons gelukt. De klappen van de afgelasting van twee jaar geleden (mond- en klauwzeercrisis) zijn inmiddels goed verwerkt."

In het kader van het talentenplan van de KNHS krijgen drie jonge ruiters de kans uit te komen in de internationale rubrieken. Het gaat om de springruiters Willem Greve en Tom Brinkman en de dressuuramazone Joyce Heutink. Het is tevens een poging de vergrijzing in de sport tegen te gaan.


Bron: ANP


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coline28, Connaisseur, flora, Hobbyhorse, Labby1, Lenora_C, miezelke, Nouki_poek, Talindos, winnetou4502 en 82 bezoekers