Wie gaat er allemaal naar De Treekhoeve?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Wie gaat er allemaal naar De Treekhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:10

Dat is een ruiter/pony/paarden kamp.
Ik ga er ook heen.
En julie?
Kan ik de bokkerzzz zien in RL.
Extreme duivel Haha

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 18:11

Ik ben vroeger naar een ponykamp geweest waar je bij Manege Den Treek reed en op een kamp sliep, het was in Leusden. Is dat hetzelfde?

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 19:14

Ja! Kun je me wat meer info er over geven hoe het daar was en zo met paarden en alles tessebes?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:05

Ik ben er 9 jaar geleden geweest, dus ik neem aan dat er wel het één en ander veranderd is. Je mag zelf je voorkeur voor een bepaalde pony geven en je wordt ingedeeld in 2 groepen, naar gelang je ervaring. Ik vond het erg leuk en gezellig daar. We sliepen in grote tenten en je moest douchen in een gezamelijke douche (wel meisjes en jongens apart natuurlijk). Ik vond dat wel even wennen in het begin. Het eten was wel goed voor zover ik het me kan herinneren. Ik vond het wel jammer dat je niet in de buurt van de paarden sliep. Ik heb daar op Boy gereden, een schimmeltje. Je krijgt allerlei lessen; dressuur, springen, monsteren, voltigeren. Wij hadden aan het eind nog een springwedstrijdje en daar was is 3de geworden, alleen maar omdat Boy zo snel was en zo goed kon springen, want ik bakte er verder weinig van....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:06

O ja, ik heb er ook m'n ruiterbewijs gehaald. Als de mogelijkheid er nog steeds is en je hebt hem nog niet, dan kan ik het je echt aanraden.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:19

Hoi, ik heb daar geredn tot ik Rocco kreeg. En ik heb vorig jaar 3 weken kampen begeleid. Dus ik kan je wel het een en ander vertellen.
Wat je daar kan halen is geen ruiterbewijs maar een ruiterdiploma, daar heb je verder niks aan, alleen een leuk aandenken. Je mag zelf een pony kiezen en als je heel groot (lengte) ook een paard. Het ligt eraan hoeveel mensen er in de groep zitten of je met z'n tweeen een pony habt of alleen. Als je hem met z'n tweeen hebt, rij je natuurlijk op andere tijden. Het eten is er niet geweldig, maar wel te eten. Ze slapen nog steeds in teneten. Je krijgt opzich goed les (als je van Femke les krijgt, die doet meestal de gevorderde groepen, en iemand anders de beginnersgroepen). Femke runde vorig jaar de ponykampen, en had hulp van meiden van 17, 18 ,19 ongeveer (ik dus o.a). Je rijdt twee keer per dag en doet ook andere dingen, zoal NH, longeren, toiletteren, enz.
Er is ook een bonte avond, soort disco iets, en kampvuur. De laatste dag zijn er (spring)wedstrijden die zijn erg leuk.
ls je nog iets wilt weten vraag maar raak!
Laatst bijgewerkt door Rocco op 03-03-03 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:21

Tessebes schreef:
Ik ben er 9 jaar geleden geweest, dus ik neem aan dat er wel het één en ander veranderd is. Je mag zelf je voorkeur voor een bepaalde pony geven en je wordt ingedeeld in 2 groepen, naar gelang je ervaring. Ik vond het erg leuk en gezellig daar. We sliepen in grote tenten en je moest douchen in een gezamelijke douche (wel meisjes en jongens apart natuurlijk). Ik vond dat wel even wennen in het begin. Het eten was wel goed voor zover ik het me kan herinneren. Ik vond het wel jammer dat je niet in de buurt van de paarden sliep. Ik heb daar op Boy gereden, een schimmeltje. Je krijgt allerlei lessen; dressuur, springen, monsteren, voltigeren. Wij hadden aan het eind nog een springwedstrijdje en daar was is 3de geworden, alleen maar omdat Boy zo snel was en zo goed kon springen, want ik bakte er verder weinig van....

Grappig Boy is er nog steeds, maar nu als pensionpony. Hij is met pensioen gegaan, maar hij wordt nog wel gereden door een meisje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:31

O wat leuk dat hij er na al die tijd nog is! Is Bjorn de fjord er ook nog?
Ik heb er in 1994 echt m'n ruiterbewijs gehaald, maar toen was de theorie echt nog een makkie. Nu is dat een stuk moeilijker en daarom zullen ze het wel afgeschaft hebben.

Ik weet ook nog dat er een afscheidslied gemaakt werd, daar stond in dat ik gehuild had wat helemaal niet waar was. Stom hè?!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:19

Jep, Bjorn is gewoon nog manege pony. Hij was altijd mijn lievelingspony. Ik heb een hoop wedstrijden met hem gereden. Ben zelf een paar keer eerset met hem geworden in de L.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:32

Tessebes schreef:
Ik ben er 9 jaar geleden geweest, dus ik neem aan dat er wel het één en ander veranderd is. Je mag zelf je voorkeur voor een bepaalde pony geven en je wordt ingedeeld in 2 groepen, naar gelang je ervaring. Ik vond het erg leuk en gezellig daar. We sliepen in grote tenten en je moest douchen in een gezamelijke douche (wel meisjes en jongens apart natuurlijk). Ik vond dat wel even wennen in het begin. Het eten was wel goed voor zover ik het me kan herinneren. Ik vond het wel jammer dat je niet in de buurt van de paarden sliep. Ik heb daar op Boy gereden, een schimmeltje. Je krijgt allerlei lessen; dressuur, springen, monsteren, voltigeren. Wij hadden aan het eind nog een springwedstrijdje en daar was is 3de geworden, alleen maar omdat Boy zo snel was en zo goed kon springen, want ik bakte er verder weinig van....


Ik ben daar ook 9 jaar geleden op ponykamp geweest (augustus dit jaar 10 jaar geleden) in 1993 dus!!
Ik reed op Jimmy, die 4 jarige vos die alleen stond in het lange gangpad bij de spoelbak. En ook ik heb daar mijn ruiterbewijs gehaald en wel op een fjord (ze waren nl bang dat Jimmy niet wilde springen).
En de voltigeerpony was een Haflinger genaamd chiquita (bijnaam banaan Haha! )
Ik vond het een errug gaaf kamp (ook al was ik de oudste van de groep...)

Ging jij ook iedere dag met de trekker + aanhanger door het bos naar de manege?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:41

Mijn zusje (Ferda) zou er heen,maar ze weet het nog niet zeker.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:46

Boy is er niet meer. Hij is een jaar geleden echt met pensoen gegaan. Hij staat nu ergens in een natuurgebied met andere paardjes. Zeker weten niet meer als pensioenklant op de manege. Hij kan ook naar een gezin zijn gegaan met twee kleine kindjes die er af en toe op rijden of het was een halfje jaar buiten grazen (in dat natuurgebied) en het andere half jaar op stal (bij dat gezin) weet het niet meer.

Djilan op welke fjord heb je gereden? Bram, Bjorn??

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 20:50

Ik ga zeker weten heen!
26 mei is er een open dag en dan ga ik er ook heen te kijken.
Maar kun je er ook voor kiezen als je een paard wilt of pony?
Ik wil namelijk paard, niet om te overdrijfen ofzo maare ik ben totaal geen beginnerling.
En ik ben 14 jaar.
Ik heb zelf 7 jaar rij ervaring.
Maar ik wil echt niet in komen bij de beginnerlingers.
Maargoed.
Wie gaat er allemaal heen?

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:51

Als je zeker weet dat je naar de treekhoeve gaat moet je het hier even zeggen en van wat voor een paardjes je houd. Dan kunnen Tessa(Rocco) en ik zeggen welke pony's dan leuk zijn.
Bram, fjord, is mijn schatje zie foto hiernaast. Wij hebben alle mogelijke prijzen gewonnen met springen, eerste wedstrijd verklaarde ze me voor gek springen met Bram, daarna zelfs gewonnen van de pension paarden:D
Femke, de instuctrice daar is idd erug goed.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 21:04

Ik wil graag een paard dat goed kan springen.
Vooral niet te makkelijk.
Ik ben wel jong maar niet om te overdrijfen, ik ben best vind ik zelf goed in rijden.
Zeg maar wel een paard en niet zo sloom ding als je begrijpt wat ik bedoel.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:10

Hihi (even heel erg off-topic), wij hebben in huize Den Treek onze huwelijksnacht verbracht Bloos ! Super romantisch daar Lachen !!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:13

De treekhoeve is zoooooo gaaf! Ik heb daar mijn allerleukste ponykamp gehad (ben naar 5 kampen geweest)

Er wordt ook een video gemaakt, echt heel erg leuk.
Ik ben 2 keer eerste geworden, want er wordt een springwedstrijd gehouden en een dressuurwedstrijd.

Ik ben zelfs kampioen van de zomer geworden met de springwedstrijd. Ik mocht de hele week op Pepito rijden. Was niet mijn keuze eerst, maar ik was als laatste aan de beurt toen de pony's werden verdeeld. Maar ik heb er wel hardstikke goed mee gereden!

Je slaapt in tenten (als je naar de YMCA gaat?) is echt zo super gaaf.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:39

Djilan"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik ben er 9 jaar geleden geweest, dus ik neem aan dat er wel het één en ander veranderd is. Je mag zelf je voorkeur voor een bepaalde pony geven en je wordt ingedeeld in 2 groepen, naar gelang je ervaring. Ik vond het erg leuk en gezellig daar. We sliepen in grote tenten en je moest douchen in een gezamelijke douche (wel meisjes en jongens apart natuurlijk). Ik vond dat wel even wennen in het begin. Het eten was wel goed voor zover ik het me kan herinneren. Ik vond het wel jammer dat je niet in de buurt van de paarden sliep. Ik heb daar op Boy gereden, een schimmeltje. Je krijgt allerlei lessen; dressuur, springen, monsteren, voltigeren. Wij hadden aan het eind nog een springwedstrijdje en daar was is 3de geworden, alleen maar omdat Boy zo snel was en zo goed kon springen, want ik bakte er verder weinig van....


Ik ben daar ook 9 jaar geleden op ponykamp geweest (augustus dit jaar 10 jaar geleden) in 1993 dus!!
Ik reed op Jimmy, die 4 jarige vos die alleen stond in het lange gangpad bij de spoelbak. En ook ik heb daar mijn ruiterbewijs gehaald en wel op een fjord (ze waren nl bang dat Jimmy niet wilde springen).
En de voltigeerpony was een Haflinger genaamd chiquita (bijnaam banaan Haha! )
Ik vond het een errug gaaf kamp (ook al was ik de oudste van de groep...)

Ging jij ook iedere dag met de trekker + aanhanger door het bos naar de manege?
[/quote]

Ik ging idd ook altijd met die trekker + aanhanger door het bos naar de manege. We moesten vanaf het kamp naar een pad lopen en daar werden we dan opgepikt.

Ik ben er in 1994 geweest. Die Haflinger was er toen niet meer, maar ze hadden het er wel telkens over met voltigeren. Volgens mij geef die iedere keer een bok als het niet naar haar zin was.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:26

Hey, Lie
Ik wist helemaal niet dat Boy weg was. Ik dacht dat Annemart hem nog reed.
On-topic
Ze hebben veel die goed springen, Bram, Bjorn, Pipo, Ginger zijn in elk geval erg goed.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:11

Citaat:
En de voltigeerpony was een Haflinger genaamd chiquita (bijnaam banaan Haha! )
Ging jij ook iedere dag met de trekker + aanhanger door het bos naar de manege?


Op Chiquita (Banaan) heb ik tijdens een kamp daar mijn ruiterbewijs gehaald zo'n 9 jaar geleden, was een superpaardje Lovers Was toen mijn paardje van de week en ik hoefde hem niet eens te delen. Het was toen een half pensionpaardje geloof ik, vandaar.
Ik heb daar in ieder geval toen een geweldige tijd gehad en wij gingen inderdaad ook met trekker en aanhanger naar de manege.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 17:25

Kun je er ook voor kiezen als je een paard deelt of niet?
Want dat wil ik eigenlijkst het liefste niet Knipoog

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:31

nee, je kan niet kiezen om een paardje wel of niet te delen. Eerst worden alle paardjes een keer in gedeelt en daarna als alle paarden iemand hebben nog een keer. Maar je hebt met maximaal 2 mensen een paardje.

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:32

Voor mensen die wat van freestyle willen leren, er zijn ook freestyleweken, ook erg leuk!!