Een lilliputter hoefsmid voor mini's??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Een lilliputter hoefsmid voor mini's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 00:23

Vandaag was de hoefsmid zich weer eens in allerlei bochten aan het wringen om de Shetlander te bekappen. Toen ik een opmerking maakte over zijn lengte in verhouding tot de Shet vertelde hij dat er in regio Eindhoven een lilliputter hoefsmid is die uitsluitend mini's bekapt. Even verscheen de Delta Lloyd reclame op mijn netvlies Knipoog
Mijn hoefsmid heeft een goed gevoel voor humor maar nu was hij toch echt serieus.

Ik vind het eigenlijk ook niet zo gek. Er zijn vast ook lilliputters die hoefsmid willen worden en mini's en Shetlanders zijn een ramp voor hoefsmeden met een normale lengte.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand deze hoefsmid kent of dat dit toch een broodje aap is Verward Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:26

Zou best wel kunnen...maar hoe wil die man dan in hemelsnaam in zijn levensonderhoud voorzien? Of hij moet het erbij doen....
Er zijn best wel veel shetjes in Nederland...maar in de regio Eindhoven kan iemand daar waarschijnlijk niet van leven....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:27

Lijkt me niet dat je daar dan idd van kan leven. Maar misschien bestaat ie wel en reist de heel NL rond.

Ik heb een tijd een vervangende smid gehad voor Ies. Die man was volledig hoefsmid geweest, maar er door meerdere hernia's mee gekapt. Hij doet alleen -incidenteel- shetlanders en mini's omdat ie daarbij kan zitten. Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:15

Buitenzorg schreef:
Hij doet alleen -incidenteel- shetlanders en mini's omdat ie daarbij kan zitten. Haha!

Als ik Dennis z'n hoeven een beetje bijsnij(als dat al nodig is, hij heeft altijd zulke belachelijke mooie rechte hoeven) ga ik er ook altijd bij zitten. Ga niet moelijker doen dan strikt noodzakelijk is natuurlijk.

Maar ik had hier niets over gehoord. Ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig gemaakt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:23

Ik ken de man niet, maar is idd niet zo'n gek verhaal. Maar als het waar is denk ik eerder dat het "bijbeunen" is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:03

Ik heb idd wel eens gehoord dat er hoefsmeden zijn die geen shetlanders doen, omdat ze dan te krom moeten gaan staan waardoor ze last van hun rug krijgen.

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:58

het zou wel leuk zijn.. tegenover mijn pony staan ook shetjes maar die worden nooit bekapt en die ene heeft klomphoefjes... :S

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:12

ow grappig! Zou idd best waar kunnen zijn, een lilliputter die als bijbaantje hoefsmid heeft Haha! Ik ben in elk geval benieuwd!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 14:26

Het schijnt dat hij genoeg werk heeft maar ik vind het zo vreemd dat niemand nog nooit van hem gehoord schijnt te hebben. Het is toch wel iets bijzonders vind ik.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:42

Romkabouters bijbaantje Knipoog.Hmmm die lilliputer kan dan ook paardrijden op die shetjes wel leuk toch Lachen. Tong uitsteken

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:42

Ik zie er het nut wel van in. Maak van de nood een deugd. Hoewel, als je een lilliputter bent zit je niet echt direct in nood. Ik vind het cool! Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 19:59

Ik heb ook nog nooit van hem gehoord! Maar ik houdt mn oren en ogen open!