[AR] koetsiersbewijs > verzerkering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

[AR] koetsiersbewijs > verzerkering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 20:30

Hoi,

Ik hoorde laatst dat je je koetsiersbewijs moet hebben om over de weg te mogen klopt dat?
Of heeft het alleen met verzekeringen te maken?

kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:38

Ja heeft alleen met verzekering te maken, bij de meeste verzekeringen ben je niet verzekerd als je geen menbewijs hebt. Maar t mag gewoon zonder hoor!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:36

Ik betwijfel of je niet verzekerd bent zonder koetsiersbewijs. Ik weet het eigenlijk wel zeker dat gewoon verzekerd bent zonder koetysiersbewijs. Wel zal je verzekering het op prijs stellen als ze weten dat je ment.
Het koetsiersbewijs heeft, net als het ruiterbewijs, geen enkele juridische status. Het enige voordeel van het koetsiersbewijs is in mijn ogen dat je er een behoorlijk stukje opleiding voor moet doen, ik heb de indruk dat het een stuk moeilijker, maar wel serieuzer, is dat het ruiterbewijs want dat heeft helemaal geen inhoud.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:00

De verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort dekt in alle gevallen de schade, dus ook als je eigen WA het niet verzekerd.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:55

Tessebes schreef:
De verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort dekt in alle gevallen de schade, dus ook als je eigen WA het niet verzekerd.


Noem eens een geval dan wanneer je eigen WA niet zou betalen?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:07

ikke"]
[quote="Tessebes schreef:
De verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort dekt in alle gevallen de schade, dus ook als je eigen WA het niet verzekerd.


Noem eens een geval dan wanneer je eigen WA niet zou betalen?
[/quote]

Ik kan niet zo een geval noemen, aangezien ik het nog nooit bij de hand heb gehad. Bel de SRR en daar kunnen ze waarschijnlijk zo een voorbeeld noemen.

Een verzekering zal altijd onder een claim uit proberen te komen en dan is het een fijn idee dat je ook nog je extra verzekering van het koetsiersbewijs hebt.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:14

waarom zeggen ze dan altijd bij de SRR dat je pas verzekerd bent met kar/paard als je je bewijs hebt?

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:55

snowdon schreef:
waarom zeggen ze dan altijd bij de SRR dat je pas verzekerd bent met kar/paard als je je bewijs hebt?


Dan ben je via de SRR verzekerd. Het enigste belang van de SRR om zoveel mogelijk bewijzen uit te geven, dan lijken ze belangrijk. Je bent als geleider van rij- en trekdieren namelijk verzekerd via je gewone WA-verzekering. Wel zal je verzekering het op prijs stellen als je ze op de hoogte brengt dat je regelmatig met rij- en trekdieren op stap bent.
Hier vallen ook koeien en ezels onder. Ik wil meemaken dat je je koetsiersbewijs kunt halen met een koe voor de wagen, wie voelt zich uitgedaagd.
Laatst bijgewerkt door ikke op 05-03-03 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:56

snowdon schreef:
waarom zeggen ze dan altijd bij de SRR dat je pas verzekerd bent met kar/paard als je je bewijs hebt?


Ik weet het niet. Bel ze eens op anders: 0485-319160

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 16:18

De verzekering die gekoppeld is aan ruiter- en koetsiersbewijs is een aanvullende verzekering op je eigen WA-verzekering.
Op het moment dat je WA verzekering onvoldoende dekking biedt of als je geen WA verzekering hebt, komt de verzekering van het ruiter- en koetsiersbewijs pas aan de beurt.
Overigens zal het nooit zo zijn dat als je eigen WA verzekering de schade niet dekt die van het ruiter- en koetsiersbewijs dit wel doet. De WA verzekering van deze laatste is namelijk ook gewoon ondergebracht bij een verzekeringsmaatschappij (net zoals een gewone WA dus)


Waarom dan toch die verzekering bij het ruiter- en koetsiersbewijs?
Die is er eigenlijk alleen voor grondeigenaren die hun grondgebied hebben opengesteld voor ruiters en koetsier. Op die manierzijn ze er zeker van dat iemand die met paard ( en wagen) hun grondgebied betreedt, verzekerd is.

Een gewone W.A. verzekering is in Nederland namelijk niet verplicht, alhoewel er niet zo veel gekken rondlopen die hem niet hebben.
Daarom is de verzekering van het ruiter- en koetsiersbewijs een wassen neus.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:17

Tessebes schreef:
De verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort dekt in alle gevallen de schade, dus ook als je eigen WA het niet verzekerd.


De verzekering die bij het koetsiersbewijs hoort dekt alleen schade voor zover die niet gedekt is door je eigen WA verzekering. Ook is er een behoorlijk eigen risico van toepassing niet te vergeten.
Inderdaad is het vooral van belang en ook gedeeltelijk bedoeld in het belang van de grondeigenaren waar gereden wordt. Maar ja... wat voor schade kun je daar aanrichten dat het eigen risico te boven gaat .......

Helemaal een wassen neus zou ik het niet willen noemen, maar het komt aardig in de buurt Haha!
De voorwaarden zijn dusdanig dat ze maar hoogst zelden hoeven uit te keren, niet in de laatste plaats omdat de eigen verzekering altijd voor gaat. Wel een extra zekerheidje voor de grondeigenaren dus. Aan de andere kant is de premie die er tegenoverstaat natuulijk ook maar miniem.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 09:40

ikke schreef:
Ik wil meemaken dat je je koetsiersbewijs kunt halen met een koe voor de wagen, wie voelt zich uitgedaagd.


ik Lachen wie stelt zn kar beschikbaar? Lachen ik mijn kar in elk geval niet whahahaha *een koe valt nog wel te regelen*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:29

snowdon"]
[quote="ikke schreef:
Ik wil meemaken dat je je koetsiersbewijs kunt halen met een koe voor de wagen, wie voelt zich uitgedaagd.


ik Lachen wie stelt zn kar beschikbaar? Lachen ik mijn kar in elk geval niet whahahaha *een koe valt nog wel te regelen*
[/quote]

Hahahaha.... zou je echt op die manier je KOEtsiersbewijs kunnen halen?
Ik kwam wel een keertje iemand op een koe tegen in het bos, toen ik ergens op vakantie was.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:24

snowdon"]
[quote="ikke schreef:
Ik wil meemaken dat je je koetsiersbewijs kunt halen met een koe voor de wagen, wie voelt zich uitgedaagd.


ik Lachen wie stelt zn kar beschikbaar? Lachen ik mijn kar in elk geval niet whahahaha *een koe valt nog wel te regelen*
[/quote]

Die kar valt te regelen, ik denk wel dat ik van iemand een kar mag lenen voor deze stunt. Als jij zorgt voor een beleerde koe, haal ik m'n KOEtsiersbewijs ermee *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:42

Hee hee mensen we gaan oftopic Clown

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:00

Volgensmij ben je dus met het ruiter- en koetsiersbewijs verzekerd. En ik heb via via gehoord dat een ruiterbewijs op de Veluwe verpicht is. Ik denk koetsiersbewijs dan ook maar dat weet ik niet zeker. Party!!

In mijn profiel staan foto's!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers