Ligt dit aan mij of heb ik gewoon een rare pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Ligt dit aan mij of heb ik gewoon een rare pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 20:17

Ik heb een probleempje:
Als ik gewoon op straat rijd Kan ik m'n pony mooi laten stellen en ze plooit ook een beetje,en als het rustig is,dus niet te veel auto's,dan komt haar neus vanzelf een beetje naar beneden.Maar vanaf ik in de bak kom,dan heb ik konstant buitenstelling.Ik probeer dan op ze naar binnen te stellen,maar dan loopt ze gewoon naar het midden.Dan druk ik met m'n binnenbeen,maar dan gaat ze sneller lopen,hoewel ik er op let dat ik niet druk met m'n binnenbeen.Op een circel of een volte lukt het me ook niet om haar te plooien.Het is net of ik met een vrachtwagen rijd.Op een diagonaal of middenlijn is ze net dronken,want dan zwalpt ze van de ene naar de andere kant.Als ik aangaloppeer dan stiert ze er soms gelijk vandoor en als ik ook maar probeer om ze aan de teugel te vragen steigert ze... Verward Ik geef toe dat ik niet zo heel goed rijd,maar met een manegepony of de pony van een vriendin ofzo lukt dit allemaal perfect.Ik heb haar zelf opgeleert,zou het kunnen dat ik het verkeerd heb gedaan ofzo?Nogtans zijn er dagen dat alles wat hierboven staat (behalve die buitenstelling en dat niet-plooien) niet zo is.Ik weet dus echt niet wat ik moet doen
Kan IEMAND me helpen of raad geven? (over msn ofzo lizike1@hotmail.com)

xxx-jes
Een hopeloze ik...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:37

Goed les nemen!

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 04:49

dat inderdaad ook, ik weet ook niet hoe oud je pony is. Dat hebben jonge paarden wel vaker dat ze een beetje zwaleken. Die hebben gewoon de goeie balans nog niet.
Ik weet ook niet hoe oud jij bent, maar als je zelf al zegt dat je niet zo super kan rijden, waarom heb je haar dan zelf beleerd?

Ik zou vooral veel geduld hebben, goed je best doen en les nemen.

Ik zou persoonlijk ook nog niet hiermee beginnen, laat de stelling maar verkeerd zijn, laat haar koppie maar lekker omhoog en rijd haar nog even gewoon goed door. Ga oefenen op rechte lijnen en diagonelen. Doe het stap voor stap en vraag niet te veel van je paardje.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 19:45

Ze is 4,5.Ze was opgeleerd door haar vorige eigenaar,maar ze was net drie weken zadelmak,en toen werd ze gedekt.Ze heeft zo'n anderhalfjaar op een weide staan niksen,en toen vroegen ze of ik haar wou berijden,maar ze hebben me nooit gezegt dat ze nog niks kende.Normaal ging de eigenares helpen om te op te leren,maar toen werd ze zelf zwanger en mocht ik het alleen doen.Nu heeft ze de pony aan haar ouders verkocht en doe ik er half pension mee.Die mensen kennen echt niks van paarden,dus ik sta er alleen voor.En wat dat les nemen betreft,doe ik ook,maar als er andere pony's bijzijn begint ze gelijk te showen en doet ze bijna nooit iets fout...

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:18

probeer dan eens les te nemen zonder de andere pony's erbij