Chesron en Tinka zijn hevig verliefd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Chesron en Tinka zijn hevig verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:08

Tinka is zo hengstig als het maar kan. Ze staat de hele dag met de staart omhoog te piesen en te knipperen.
Chesron neemt het er fijn van, hij is de enige ruin in het gezelschap en heeft de tijd van zijn leven. De andere 3 merries zijn namelijk ook allemaal hengstig.
Alleen de meesten gillen nog wat als hij in de buurt komt.
Tinka niet hoor, benen wijd, staart omhoog en hoppa ze laat Ches er zo opklimmen, hij dekt haar ook gewoon echt Verward

Hoop toch maar niet dat het een klophengst is, anders staat er volgend jaar een KWPNxHaflingertje naast Tinka Schijnheilig

Is het normaal dat ruinen echt dekken??


Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:14

Ik ken ook wel een paar ruinen die echt dekken. Gelukkig doet de meerderheid het niet.

Overigens is een klophengst volgens mij niet vruchtbaar, maar heeft hij alleen last van een teveel aan testosteron. Helaas voor jou: dus geen leuk veulentje volgend jaar Lachen

(off-topic: een d-pony van een vriendinnetje heeft afgelopen zomer in de wei gestaan bij een 1 jarige mini-shet hengst. Ze dachten dat het wel goed zou gaan (hij was pas 1 jaar en zo hoog komt ie noooooit). Nu wordt de merrie toch wel wat dikker. Vriendin laat haar toch maar opvoelen door de DA nu.)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:18

Nee klophengsten zijn nooit vruchtbaar? Dacht dat ik ooit zoiets eens gehoord had, maar kan ook een broodje-aap verhaal zijn.

Ze zit hem ook zelf de hele tijd op te jutten trouwens, met buitenrijden brulde ze aan een stuk door en vlakbij stal, toen ze elkaar nog niet eens zagen hoorde ik Ches terugbrullen
En de hele tijd uitdagend voor hem gaan staan...wel een typisch geval van: 'je vraagt er zelf om', maar het gaat niet echt voorzichtig, misschien niet zo handig dat ze nu bij elkaar in de bak staan.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:26

Je krijgt er ook zo'n plakzooi van. Tong uitsteken

Mijn oude pony'tje had er ook een handje van, beestje was destijds 25 en sprong nog boven op elke hengstige merrie. Gelukkig stond hij altijd bij ponymerries in de wei, maar ik zag hem nog toe in staat om op een paardenmerrie te springen...

Klophengsten schijnen trouwens wel vruchtbaar te kunnen zijn, kan me een topic daarover herinneren. Misschien toch een Haftinkje volgend jaar? Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

manic

Berichten: 6982
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:27

Klophengsten dekken wel degelijk hoor, alleen de kans dat het pakt is zover ik me kan herinneren een stuk kleiner.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amazonbot, BlueStocking en 31 bezoekers