weleens de oren in de nek dreigend naar jou ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

weleens de oren in de nek dreigend naar jou ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:17

Heeft jullie paard weleens met de oren in de nek naar jullie gedreigt??
Hoe kwam dat , en doen jullie paardjes het weleens vaker?

Ik vroeg het me af want,
Lasagna heeft dat nog nooit gedaan naar mij, dat zou ze ook niet durven ook.Knipoog

Ben daar wel blij mee, dat ze zulke dingen niet doet naar mij Haha!
Misschien wel omdat ze zo van me houd Tong uitsteken Haha! Lovers


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:21

Ja hoor, dat gebeurt me iedere dag 3x. Met voeren word ik bijna de stal uitgebonjourd. Maar ik heb er mee leren leven en ik trek me er niets van aan. Imker dreigt wel, maar mij slaan zal hij nooit doen.

Dat heeft overigens niets met houden van te maken, maar het is gewoon een gewoonte. Paarden "houden niet van", paarden zijn gewoontedieren. Da's dus echt onzin.

Toos paardloos


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:27

Ja hoor, als Flair geen zin heeft doet ze dat. Ze dreigt niet echt, doet alleen haar oren wat in haar nek. Bij een ander dreigt ze wel echt Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:28

Nee, eigenlijk nooit. Zolang het bij dreigen blijft zal ik me er niet veel van aantrekken, maar ook geen stap verder Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:32

imker schreef:
Dat heeft overigens niets met houden van te maken, maar het is gewoon een gewoonte. Paarden "houden niet van", paarden zijn gewoontedieren. Da's dus echt onzin.


Imker er staan niet voor niks deze smileys bij : Tong uitsteken Haha! Lovers .
Het was als een grapjes bedoeld.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:48

Ik heb een paard gehad wat vrij sjacherijnig kon zijn, oren plat als je de stal binnenkwam enzo. Vanaf het begin wist hij wel wie de baas was maar het bleef toch uitkijken, zo heeft hij me eens in mijn kraag te pakken gehad omdat ik even iets opraapte Frusty (heeft hij dus maar 1keer gedaan in 8 jaar)
Tijdens het longeren kon hij ook van die fratsen uithalen, dan vond hij er niks aan en dan keek hij je aan met de oren plat en dan sprong hij 2 meter naar het midden, dat bleeft gewoon bij dreigen. 1 woord van mij was voldoende.
Dat was wel een grappig gezicht: je ziet het aankomen, dus ik zei alleen maar "neeee" als hij mij aankeek en dan keek hij snel weer voor zich, zo van: hoe? ik doe toch niets? Zie mij eens braaf zijn!
Schijnheilig

Jola

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:52

Toen ik een tijd geleden een zadel had wat niet helemaal paste keek Rinkja me altijd erg kwaad als ik met het zadel aankwam.
(volgens de zadelmaker pastte het zadel,maar dat was dus niet zo)
Nu ik een ander zadel heb is het over.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:54

Tancreda deed het altijd bij het voeren. Voedernijd. En toen ze in een middelste stal stond waar men steeds langsliep werd ze ook heel shago. Ze kon het niet hebben dat mensen langsliepen zonder een aai of een snoepje te geven. Ze werd dan echt gemeen en beet altijd. Maar toen ze in een achterste stal stond was dat helemaal over!! Mar dat voedernijd is altijd gebleven!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:55

Idd, met voeren geen polonaise in de stal. Alhoewel dat steeds beter gaat. Ik denk dat ze nu wel weet dat ik geen hapje hoef Haha!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:56

Nuala krijgt een beetje singelnijd, maar ja dat zou ik ook hebben met zo'n dikke buik. Ze opent zelfs haar mond maar bijt niet. Verder had ze in het begin echt voedernijd, maar dat is helemaal weg.

doet ze het in een andere situatie, bijvoorbeeld omdat ik in de weg sta ofzo, dan krijg ze gelijk op d'r sodemieter, want ik ben geen paardenvriendje, ik ben de baas.

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:59

Ja, Genderose heeft ook last van 'singelnijd'. Ze bijt altijd gemeen naar me, maar heeft me nog nooit geraakt. Ik geef altijd een boze schreeuw, en dan stopt ze. Maar ze probeert wel in van alles en nog wat te bijten bij het aansingelen. (dit komt omdat ze ooit een singelwond heeft gehad)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 19:17

Nee nooit!!! Moet ik ook niet hebben, hou ik helemaal niet van!

Wel heeft ie zijn oren vaak iets naar achter of aan de zijkant van zijn hoofd, vooral als ie iets niet gelijk kan plaatsen, daarna gaan zijn oren altijd gelijk naar voren

Ik hou helemaal niet van paarden die zo op je af komen, zou voor mij een reden zijn om zo'n paard niet aan te schaffen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:02

Tyrano staat altijd met zijn oren in zijn nek als je voor zijn stal staat. Als je hem niet kent issie heel angstaanjagend, maar ik doen gewoon de box open en stap naar binnen. Bij de eerste stap priemen z'n oortjes dan gelijk naar voren en vind hij het super gezellig.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:17

Jasper heeft regelmatig de oren in de nek vooral naar vreemden. Gewoon onzekerheid en heeft weinig te maken met dreigen.
Hij wordt wel eens benadert door mensen die 'dat niet pikken'. Gevolg: een angstig paard wat zijn territorium gaat verdedigen, dus de oren nog veel verder in de nek!
Bij de mensen die zijn gedrag wel goed interpreteren: die gewoon rustig blijven en hem even de tijd geven om uit zichzelf iemand te benaderen, kalmeert hij ter plekke en dan is het een sociaal paard.

Dus ik heb geleerd die 'zich niet laten commanderen door een paard, zijn gedrag niet pikken' en wel meer van dat soort stoere kreten, heel ver weg te houden van Jasper. Levert gepikeerde reacties op, maar dan wel naar mij en niet naar mijn paard.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:22

Michelle heeft vaak d'r oren in d'r nek...niet dat ze wat doet ofzo,maar als je te dicht in de buurt komt zonder dat je wat hebt dan gaan die oren naar achter...

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:32

Saphira haar bijnaam is sjaggo-saphy, dat zegt al genoeg Haha! . Ze staat regelmatig met haar oren naar achter of komt zo op je af.

Saphira is erg op zichzelf, ze zal je niet gauw echt iets aandoen, maar laat goed merken dat je niet gewenst bent. Beslist geen knuffelpaard, maar daarentegen kan ze wel verschrikkelijk genieten van een goeie borstelbeurt.

Hier komt wel bij dat ze bijna dagelijks pijn heeft en het afgelopen jaar diverse keren bij verschillende artsen is geweest en behandeld (niet altijd even zachtzinnig). Als je haar meeneemt naar een andere plek is het overigens een schatje en klit ze heel erg aan je Schijnheilig , maar thuis kan het een draak zijn Extreme duivel . Sinds ze niet meer in de stapmolen hoeft en op de volte hoeft te lopen is ze wel een stuk "aardiger" geworden.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:41

Sher legt nooit der oren helemaal plat in haar nek. Maar als ze bv. eten heeft en je gaat haar stal in, als je haar aansingelt of als je met haar gaat knuffelen terwijl ze daar geen zin in heeft }> gaan die oortjes altijd een stukje naar achteren. Maar goed, ze doet verder niets *zou ze ook niet moeten proberen* dus ik vind het niet zo erg.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:55

Een vroegere bijrijpony van mij deed dit alleen bij het aansingelen. Dit was omdat de singel haar nogal pijn deed omdat ze vroeger altijd ruw aangesingeld was. Ik gaf haar dan geen tik maar stelde haar gerust en singelde rustig aan, zo ging het steeds beter.
Sabientje heeft het eigenlijk nog nooit naar mij gedaan en ze zou het dus ook niet moeten proberen Haha!!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:47

Tammy deed het altijd als je op haar af liep. Maar ze bedoelde er niets mee. Die oortjes(die je toch al bijna niet zag in die manen) verdwenen alleen en daar bleef het ook bij, zodra je bij haar was gingen ze weer naar voor.
Met Den heb ik nooit een probleem, die heeft nog nooit echt naar mij gedregen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:10

Die van mij is geboren met d'r oren plat in haar nek.

Jammer want het is inderdaad onzekerheid en ze doe het bijna nooit naar mij en als ze het wel doet in stal of tijdens het borstelen dan trek ik me er niks van aan en dan is het zo over.

Ja alleen bij vreemden he Huilen Dat blijft lastig. Die denken alleen maar: yak wat een eng paard en worden te dominant of te onzeker tegen haar en dat werkt beiden niet goed. Ik moet ook altijd even een oogje in het zeil houden of het wel goed gaat. Een enkele keer dreigt ze ook met haar achterbeen (ze tilt hem op en houd hem in de aanslag). Dat mag natuurlijk niet.

Leef!!!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:53

Stan nooit Haha!
De andere alleen met voer en dan ook alleen tegen elkaar.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:21

Ja Ewald van Anna-Jelly is soms echt mega-sjago! Die heeft het eens gepresteerd om in mijn hoofd (haar) te happen *!pats!* en dat mag natuurlijk niet! Die staat je ook altijd aan te gapen met de oren in de nek, wit van zijn ogen laat 'ie zien... maar verder is 'ie wel lief hoor. straks krijg ik Anna-Jelly op mijn dak Schijnheilig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 01:48

Die van mij heeft een hekel aan dekens, ook al is het maar een eenvoudige zweetdeken; hij legt zijn oren plat in zijn nek. weet dat hij me niet mag bijten maar anders...Haha!

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:26

Zo vaak, bij het eten, bij dekens, als er vreemden voor de boxdeur staan etc. Ik loop gewoon door naar hem toe en hij doet ze gelijk weer naar voren en kijkt heel lief naar me. Ik ken de achterliggende oorzaak en accepteer het dat hij dit doet. Hij is super lief voor ons en daar gaat het om. Ook als een vreemde de box in gaat is hij gelijk vriendelijk.

Fiesta, freiberger, what else?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:39

Nee ik kan me niet herinneren dat Piep dat ooit bij mij gedaan heeft... hij staat altijd met de oren naar voren als je er bent, is heel attent en heel oplettend Knipoog
Chago is hij eigenlijk nooit, ja naar andere ruinen, dan kan hij aardig zijn oren plat leggen Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers