Ik ben eruit!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Ik ben eruit!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-03 11:39

Jaja mocht ik ooit een paard nemen dan weet ik welk ras ik wil .
Het wordt...................


Een shire!!!! Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 11:43

Hahahaha Haha! , weet je het zeker ?:D ?Als ik de hoeven van een shire moet uitkrabben denk ik dat ik het dagen in mijn rug zal hebben... ik had al moeite met het uitkrabben van een half boerenpaard Verward Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:44

Goeie keus !!! Haha! (Een Clydesdale was een nog betere keus geweest Knipoog )

Ook een Shire kun je gewoon leren om z'n hoeven fatsoenlijk op te tillen en niet op je te leunen hoor !

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:01

gefeliciteerd !!!
ik zelf zou het nooit gekozen hebben maar als jij dr blij mee bent
succes met zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:58

Whahaa ken het!! heb ook heel lang een shire willen hebben,totdat ik hoorde dat ze net als grote honden niet oud worden... dat ze net de 18 kunnen halen.... dat vond ik wel erg jong.... toen vond ik t een stuk minder leuk er 1 te hebben... al vind ik ze nog steeds prachtig!!

Maare mocht je er echt 1 willen zou ik maar alvast gaan sparen waahaha

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:49

pfoe, vind dan maar eens een stal waar je voor de normale stalprijs kan staan (en waar hij in past) Haha! wat denk je wat daar aan voer ingaat Haha!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:43

Wij hebben er ook een stuk of 5 op de manege. Ze zijn echt stoer hoor!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:00

flair schreef:
pfoe, vind dan maar eens een stal waar je voor de normale stalprijs kan staan (en waar hij in past) Haha! wat denk je wat daar aan voer ingaat Haha!


Zolang een Shire overdag weidegang heeft, past hij in bijna elke stal hoor (3 x 4 m. is dan voldoende). Heeft hij geen weidegang, dan is zo'n stal al gauw te klein voor een Shire, eigenlijk voor elk paard ... .

Het is een koudbloed, dus afhankelijk van het werk wat hij doet natuurlijk, zijn het sobere eters !! Mijn paard eet 2 x per dag een halve kilo brok, hoeveel eet jouw warmbloed ?? Ja, hij lust wel graag veel hooi, maar dat kost je de kop niet !

Niet zoveel vooroordelen hebben over grote koudbloeden, ze zijn gemakkelijker te houden als de meeste warmbloeden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:03

Is het zo dat ze minder oud worden dan?
Ik wilde ook ooit nog een shire western berijden, mocht ik ooit nog mijn eigen plekje krijgen Lachen Lijkt mij dat je heeeeel veel bekijks hebt als je met een shire op een wedstrijd komt met Quarters van 1.45m *LOL* Cool

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:18

Craignethan"]
[quote="flair schreef:
pfoe, vind dan maar eens een stal waar je voor de normale stalprijs kan staan (en waar hij in past) Haha! wat denk je wat daar aan voer ingaat Haha!


Zolang een Shire overdag weidegang heeft, past hij in bijna elke stal hoor (3 x 4 m. is dan voldoende). Heeft hij geen weidegang, dan is zo'n stal al gauw te klein voor een Shire, eigenlijk voor elk paard ... .

Het is een koudbloed, dus afhankelijk van het werk wat hij doet natuurlijk, zijn het sobere eters !! Mijn paard eet 2 x per dag een halve kilo brok, hoeveel eet jouw warmbloed ?? Ja, hij lust wel graag veel hooi, maar dat kost je de kop niet !

Niet zoveel vooroordelen hebben over grote koudbloeden, ze zijn gemakkelijker te houden als de meeste warmbloeden.
[/quote]

Je kan ook een shire treffen die niet dik wil worden Knipoog tel op je kilo`s.

Mijn warmbloed? Ze krijgt in totaal 1,5 kg bix en 2 keer per dag een klein beetje kuil Haha! ze is nogal snel te vet.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:37

Je paard wordt niet dik van biks ! Als je een paard hebt wat mager blijft, kun je beter maismeel o.i.d. voeren en meer ruwvoer.

Xono: ik heb zondag mensen gesproken die western rijden met hun Shire ! In Duitsland schijnt er zelfs iemand met z'n Shire behoorlijk in de prijzen te rijden met Western wedstrijden ! Lijkt me gaaf om te zien Kwijl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:58

Het zijn verschrikkelijk gave beesten, iets anders kan ik er niet van zeggen. Maar owee als die een keer op je tenen gaan staan.........

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 19:19

Zozo, wat een vooroordelen Frusty
Een shire kan heel oud worden, dat ligt aan de verzorging. Stalen neuzen zijn een must, en voer.....?
Tja de een eet inderdaad 1 kilo biks per dag, en de ander eet er wel 6. Maar welke warmbloed die moet presteren eet zo veel minder? Mijn warmbloed doet nu niets en eet 4 kilo per dag. Ze kunnen dressuur western, en ja zelfs springen. Natuurlijk zijn het geen mega springers, maar toch, friezen ook niet. Een shire geeft je erg veel liefde terug, en dat is toch ook erg belangrijk.
De prijzen zijn op het moment echt erg hoog, maar als je geen haast hebt is daar iets aan te doen. Ik vind het erg vervelend dat ze nu zo hoog zijn, slaat ook nergens op.
Nee hoor een HELE GOEDE KEUZE!!!!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:04

ik zou er ook best een Shire bij willen, prachtige beesten vind ik het!
Alleen volgens mij kom ik daar nooit van m'n leven op Knipoog
Al vind ik Tinkers nóg leuker, en daar schijnt ook een beetje Shirebloed in te zitten Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:30

Craignethan schreef:
Je paard wordt niet dik van biks ! Als je een paard hebt wat mager blijft, kun je beter maismeel o.i.d. voeren en meer ruwvoer.


Volgens mij staat er ook nergens dat ze dik worden van biks Lachen
En dat ligt trouwens aan de bix die je voert.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:40

Laatst stond er op marktplaats ook een hele gave Shire! 5000 euro maar hij was echt heel gaaf. En hij kon best goed dressuren Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:26

Bij ons op de vereniging loopt er eentje en die is echt heel leuk *LOL* Mag geloof ik L1 lopen nu en springt onderling ook nog weleens een oefenrondje mee Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 15:39

gomir schreef:
Bij ons op de vereniging loopt er eentje en die is echt heel leuk *LOL* Mag geloof ik L1 lopen nu en springt onderling ook nog weleens een oefenrondje mee Haha!


Moet je dan eens een bak op venige ondergrond hebben *LOL* Volgens mij storten alle gebouwen in de omgeving dan direct de grond in Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:19

Valt best mee hoor *LOL* onze bak staat ook op veengrond en die blijft best stabiel staan Tong uitsteken
Zelfs de kantine schudt niet dramatisch als ze langs galoppeert

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 00:12

Als ik bij ons in de buitenbak de drie paarden een beetje aan het plagen ben en ze galopperen met z'n drieen rond is het ongeveer 7 op de schaal van Richter Haha! .