Gezelschap voor ouder paard..even lezen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Gezelschap voor ouder paard..even lezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 09:03

Mijn vriendinnen hadden alletwee een pony. Deze twee merries stonden al 17 jaar samen. Helaas is heel tragisch mijn ene vriendin haar paardje afgelopen zondag overleden. Omdat de andere merie ook al ziek was hebben we mijn paardje daar gestald, zodat ze niet alleen is. En ja hoor, sinds Star er bij staat eet de merie weer (ze is b.t.w. 26 jaar). MAar Star blijft daar natuurlijk niet altijd staan, maar wat kan ze het best doen een shetje kopen voor in de box er tegenover? Ze stonden dus altijd met zijn tweeen zonder andere dieren behalve een stalkat!


someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:48

Ja, ik zou inderdaad een shetje kopen,want zij voelt zich duidelijk niet in haar vel als ze alleen staat.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:50

Waarom kan jouw paard/pony daar niet blijven staan?
Anders idd een shetje erbij, of een andere stalling met andere paarden voor de zieke pony zoeken.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:52

Ik hoorde het inderdaad al via Dick van Esther. Heel sneu voor Sanne, wat zal ze haar vriendinnetje missen. Ik denk dat een shetje (evt. lenen???) idd een goede oplossing zou zijn.
Het gevaar van verdrietige oude pony is dat ze ineens heel snel echt oud kunnen worden, dat ze echt wegkwijnen.....
Sterkte voor Sanne, geef haar maar een knuffel van me vanavond.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:02

Ik denk dat je idd een maatje voor deze oude pony zou moeten aanschaffen. Een pony die heel zijn leven gezelschap heeft gehad kun je niet opeens alleen laten staan. Dan kwijnen ze vaak weg.

* To Belg, or not to Belg *

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:06

Anders moet je die mensen van "de rare advertentie" die op PP staat eens mailen. Gratis Shet die uiteraard wel gecastreerd moet worden maar volgens mij is dat een heel leuk beestje.

Wel heel erg zielig voor die pony dat ze haar vriendin kwijt is geraakt.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:21

Buitenzorg schreef:
Waarom kan jouw paard/pony daar niet blijven staan?
Anders idd een shetje erbij, of een andere stalling met andere paarden voor de zieke pony zoeken.


Ik denk dat áls ze er al zou blijven staan, het misschien toch niet zo heel lang zou zijn.... Het klinkt wat 'luguber', maar haar pony is al 26 jaar, we weten natuurlijk niet in welke conditie maar toch...

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 12:57

angelke"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Waarom kan jouw paard/pony daar niet blijven staan?
Anders idd een shetje erbij, of een andere stalling met andere paarden voor de zieke pony zoeken.


Ik denk dat áls ze er al zou blijven staan, het misschien toch niet zo heel lang zou zijn.... Het klinkt wat 'luguber', maar haar pony is al 26 jaar, we weten natuurlijk niet in welke conditie maar toch...
[/quote]

Nou en? Mijn paard is 29 en duidelijk nog niet van plan om het op te geven. Leeftijd is maar zeer betrekkelijk hoor. De conditie kun je wel inschatten. Ga eens een eind lopen/rijden met die pony en kijk goed hoe ze hierop reageert, ademhaling, hartslag en zo. Een paard moet in principe binnen vijf-tien minuten op de basiswaardes zijn.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 15:48

Het paard heeft een redelijke conditie, maar ik ben er al achter dat dat niets zegt, want de andere pony was in een betere conditie, maar is toch als eerste 'heengegaan'!
Ik blijf daar niet staan, omdat ik stalling op de manege voor mijn paardje makkelijker vind. Hij staat er gewoon voor 'time being' totdat we weten hoe het voor Sanne het beste gaat. Een shetje lijkt me ook een goede oplossing. Zijn er ook shetjes die je van de slacht kan kopen bijvoorbeeld? Beetje rare vraag, maar dan redden we er nog een leven mee....?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers