zadelpijn 'van voren', helpt een seatsaver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

zadelpijn 'van voren', helpt een seatsaver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 13:18

Een vriendin van mij heeft last van 'zadelpijn', alleen heeft zij het, nou ja tussen de benen zal ik maar zeggen. Een lastig probleem voor haar, want ze heeft er na een uurtje les al last van, en deze lente / zomer wil ze graag wat langere buitenritten gaan maken. Nu zat ik zo te denken, zou zo'n seatsaver (gelpad voor op het zadel) wat voor haar zijn? Heeft iemand hier ervaring mee? Je hebt natuurlijk ook van die wielrenbroekjes en speciaal ondergoed, maar zelf vind ik dat heel erg oncomfortabel zitten.

Voordat iemand die optie aandraagt, ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kon daarmee eigenlijk niets hierover vinden (alleen mensen die rugproblemen of een zere kont hadden).

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:25

En heb je al gezocht op 'doorrijden'?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:35


Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:38

Ik had dit vroeger ook, ik reed toen op een kunsstofzadel, en met een zadelbontje of seatsaver kan je dit voorkomen.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 13:48

Meer op de kont zitten?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:10

Ja, vind ik al weer zo'n dilemma. Aan de ene kant wordt gezegd, voorin je zadel zitten. Dus dat betekent toch echt dat je met je kruis tegen het zadel knalt. Meer op je kont zitten betekent dat je meer achterin het zadel zit. Verward

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:18

Citaat:
Ja, vind ik al weer zo'n dilemma. Aan de ene kant wordt gezegd, voorin je zadel zitten. Dus dat betekent toch echt dat je met je kruis tegen het zadel knalt. Meer op je kont zitten betekent dat je meer achterin het zadel zit.


Niet per sé hoor, meer op je kont zitten betekent ook gewoon meer je bekken kantelen zodat je echt zit. Je hoort in het diepste punt van je zadel te zitten, dan heb je er geen last van (heb ervaring... Haha! )

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:20

Voorin het zadel? Achterin het zadel? Ik heb het over je bekken kantelen zodat je op je kont komt te zitten en niet op nog gevoeligere delen. In het midden van je zadel hoor je volgens mij te zitten.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 14:25

Ja, ik heb al gezocht op 'doorrijden', dat leverde dus niet veel op. Op het topic wat Lielle voorstelde vond ik inderdaad wel iets, raar dat ik die niet tegen ben gekomen tijdens mijn zoektocht (bedankt!). Op je kont zitten (zitbeenknobbels), tja dat was het eerste wat ik tegen haar zei, maar dat blijkt toch niet voldoende te helpen. letizia80, helpt een zadelbontje ook? Ik bedoel, een gelpad is toch meer een soort kussentje een bontje niet. Of zie ik dat verkeerd?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:26

Je kan ook een ander zadel nemen (da's de goedkoopste oplossing Haha! ). Ik heb er namelijk alleen maar last van bij Kieffers. Maar da's misschien persoonlijk.


JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 14:37

kebie schreef:
Je kan ook een ander zadel nemen (da's de goedkoopste oplossing Haha! ). Ik heb er namelijk alleen maar last van bij Kieffers. Maar da's misschien persoonlijk.



Bedankt voor het advies, maar dat heeft zo weinig zin voor een manegeruiter...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:43

Zit ze veel door? Dan is meer lichtrijden misschien een optie (spreek ook uit ervaring!)

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:28

seatsaver helpt wel. er zijn ook wieleronderbroeken te koop met een zeemleer in het kruis, die helpen ook.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:15

Mischien is het zadel ook wel iets te klein voor haar. Dan kun je nog zo kantelen en op je kont gaan zitten, maar als je een wat hoge kamer heb, dan blijf je het houden. Kijk eens nar de inches en probeer eens een ander zadel, als dat toereikend is.

Succes.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:55

JoT schreef:
letizia80, helpt een zadelbontje ook? Ik bedoel, een gelpad is toch meer een soort kussentje een bontje niet. Of zie ik dat verkeerd?


Bij hielp een bontje prima hoor. Een seatsaver is best een dure uitgaven, dus misschien kan ze het eerst beter met een bontje proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers