de hengst Plakat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loendri
Berichten: 196
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Heist-op-den-Berg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 09:20

Desiree schreef:
Van welke hengst is die kwpn zweetvosmerrie van 1.65m? DAt zou ik wel eens willen weten. Sja, zweetvossen hebben een streepje voor bij mij. Heb er ooit een gehad (zie profiel).
ik weet niet van welke hengst ze komt, zal ik eens vragen xxx eline

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:03

Hallo,

Wij hebben een zoon van "Warandes Pascha" (zoon van Plakat), ik ken deze hengst dus goed. Plakat is inderdaad niet het "nieuwste showtype" dat ze willen zien op de shows van tegenwoordig, maar ik denk wel dat Plakat toch bij de groten kan worden gerekend... Inderdaad de "echte" arabieren van vroeger hebben meestal weinig type in het hoofd maar we mogen niet vergeten dat onze mooie arabiertjes allemaal afstammen van deze "groten".


Help Help Help!!!!! Ik heb nu al een paar keer geprobeerd om foto's op het forum te zetten (van de arabiertjes) en het wil maar niet lukken, ben ik nu echt zo dom of is het gewoon niet makkelijk?? Kan iemand mij a.u.b. eens duidelijke uitleg geven, via "handleiding" lukt het niet.
Party!!
Alvast bedankt, groetjes Janna

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:39

Arabieren zijn vaak overbouwd, dat zit in het ras. Maar nog iets: het is vaak zo bij arabieren dat als je ze op maat wilt fokken, dat het uiterlijk (rastypische) achteruit gaat. Als je ze op uiterlijk wilt fokken gaat mogelijk de kwaliteit er weer niet op vooruit. Plakat is een hele beroemde arabische hengst. Hij zal veel kwaliteit hebben gehad.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:10

jeanneke schreef:
Hallo,

Wij hebben een zoon van "Warandes Pascha" (zoon van Plakat), ik ken deze hengst dus goed. Plakat is inderdaad niet het "nieuwste showtype" dat ze willen zien op de shows van tegenwoordig, maar ik denk wel dat Plakat toch bij de groten kan worden gerekend... Inderdaad de "echte" arabieren van vroeger hebben meestal weinig type in het hoofd maar we mogen niet vergeten dat onze mooie arabiertjes allemaal afstammen van deze "groten".


Ik vind Plakat wel mooi Het klopt inderdaad dat het 'oude type' arabier minder dish heeft dan de moderne arabier.

Mijn Omar stamt af van het oude type en is van vaders kant Crabbet gefokt en heeft niet veel dish maar ik vind het juist mooi. Omar heeft een superuitstraling en zoals veel mensen zeggen vindt hij zichzelf helemaal geweldig *LOL* Lovers

Ik zie het al... Plakat heeft dezelfde bloedlijnen als Omar Haha! Ben even met google gaan zoeken Knipoog Omar stamt ook van Nazeer af.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:14

Plakat mag dan wel niet het type showarabier van deze tijd zijn! Hij was wel de sleutel tot de succescombinatie: Plakat X Barwna, waaruit zoooovele kampioentjes voortgekomen zijn!
Zelf hebben we ook een dochter van Warandes Pascha, en een dochter van Saskia (zelf ook zo'n wereldkampioenmerrie uit Plakat en Barwna)!
Zeker een hengst die niet is weg te denken uit de geschiedenis van het Arabisch paardje!

Knolletje: heb je ondertussen al de paardjes gaan bezichtigen? Zoja, welke is het geworden?

Groetjes, Emxxx

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:56

In mijn Arabische hengstenboek uit 1978 staat ook een foto van Plakat en daarop vind ik het een hele mooie hengst. Persoonlijk hou ik ook veel meer van het type Arabier uit die tijd maar smaken verschillen natuurlijk. Mijn Welsh K's hebben allebei een aantal Arabische voorouders die ook in dat boek staan en die vind ik ook mooi. Rissaz heeft trouwens wel een behoorlijke dish.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 10:26

Welsh K's hebben veel arabisch bloed en dat kun je heel goed zien aan die bloedhoofdjes waarbij die beroemde dish ook vaak aanwezig is. En ze hebben ook vaak het arabische karakter: fel! En niet altijd even geschikt voor kinderen maar wel voor de sport.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:33

Maar juist die kinderen moeten ze uitbrengen in de sport Knipoog

De oudere merrie is een geweldige kinderpony, hoe het kleintje het gaat doen is nog even afwachten maar die heeft erg veel arabisch bloed en ook een echt arabieren karakter. Ik vind hem in elk geval een fantastisch beest.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:03

Plakat is de opa van mijn Mirage.............met als papa Pasch Bianco ox., die dus wel een "goed fokproduct" werd van Plakat, want in 86 was hij wereldkampioen!!!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:43

MirageGidran schreef:
Plakat is de opa van mijn Mirage.............met als papa Pasch Bianco ox., die dus wel een "goed fokproduct" werd van Plakat, want in 86 was hij wereldkampioen!!!


abdullah ook en amahl en van die kinderen hoor je niks meer dus dat wil weinig zeggen behalve dat ze m destijds op dat ,moment het mooist vonden! Scheve mond

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:54

nou meer zeg ik er toch ook niet over????

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:10

MirageGidran schreef:
nou meer zeg ik er toch ook niet over????


owkee nie boos worden is gewoon een feit! Plakat heeft best goed gefokt! Knipoog En als jij maar tevreden bent je paardje daar gaat t toch om?

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 10:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is nou onze Gloire D' Eversam zoon van Warandes Pascha (Plakat).

Eindelijk foto's kunnen uploaden, dank je Emmeke!!!!
vriendelijke groeten Janna

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:28

Jeanneke, je hebt een schitterende Arabier, Plakat heeft ons enkele mooie paarden gegeven...

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:10

Dank je Youko, doet me plezier!
groetjes Janna

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:25

Nakomelingen van Amal doen het wel goed in de sport en op showgebied.Amal vererft vooral type en maat.Mijn eerste hengst (v Amal) was Z dressuur en heeft goed gelopen in de shows.Zo zijn er nog veel meer nakomelingen van Amal die het goed doen in de sport. :

Diamonds
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Ees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:19

Heb zelf ook een Naik-dochter op stal staan. Zij is gefokt op de Christoffelhoeve, maar was toen in eigendom van Verheijen.

Voor foto's: www.studofdiamonds.tk