Ja of nee Donor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wel of geen donor?!

Ja
53 (60%)
Nee
19 (21%)
Ik weet het nog niet!
15 (17%)

Totaal aantal stemmen: 87


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Ja of nee Donor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 22:16

Ik moet een verslag maken over donor


Willen jullie wel of geen donor worden

+ waarom willen jullie het wel of niet!!


xx Lachen


vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:19

Ben al jaren donor, heb alles vrijgegeven wat ze kunnen gebruiken. Waarom? Vindt het zonde dat bruikbare onderdelen verbrand of in de grond gestopt worden.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:20

Tataaa:

[AM] Wat vinden jullie van orgaandonatie?

't begint wel een beetje onoverzichtelijk te worden met al die polls Haha!

[edit]
Wel donor trouwens. Ik ben tegen die tijd toch dood dus wat mij betreft mogen ze dan doen wat ze willen met mijn 'stoffelijk overschot'. Nou ja, binnen bepaalde grenzen dan Haha! Mensen hoeven hun fetish niet op me uit te leveren Haha! Maar wetenschappelijk/medisch spul heb ik geen problemen mee. Graag zelfs.
[/edit]

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:27

Ik vind dus ook dat als je dood bent je toch niks maar aan je organen enzo, dus waarom niet?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 22:28

er is 1 NEE stem..
Wie en waarom nee?
Ik heb ook tegen argumenten nodig!!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:38

nou als ik dood ben, heb ik toch niks meer aan die organen enzo, dus waarom zouden ze die niet mogen gebruiken als ze daar mensen mee kunnen helpen?
je bent dan toch al dood, en als je iemand een groot plezier mee kan doen.. waarom niet
stel dat jij iets nodig hebt van een donor, en er haast geen donoren zijn, dat is toch ook niet prettig?
dus ik zou wel alles afstaan wat ze kunnen gebruiken.. Lachen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:42

Ik heb ook 'ja' gestemd.
Ik heb zelf niks meer aan die organen, maar iemand anders kan er misschien nog jaren, gelukkig mee doorleven.
Dat ik wat minder fraai het vuur of de bodem in ga, maakt mij ook niet echt uit.
dood = dood.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:47

Ik ben ook al jaren donor, mijn vader is zelf hartpatient, dus ik weet hoe het voelt als je familielid in groot gevaar is. Gelukkig heeft hij nooit een transplantatie hoeven ondergaan.
Maar ik heb er toch niks meer aan als ik dood ben, dus mij mogen ze hebben Haha!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 22:57

Ik was donor, ze mogen alles van me hebben. Echter ik ben nu bij de nederlands donorregistratie uitgeschreven omdat ze niet kunnen registreren op een postbus adres Bij de Duitse registratie heb ik nog niet geinformeerd.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:21

Ik niet, ik ben de 2e nee. Klinkt misschien cru maar mensen mogen tegenwoordig niet meer doodgaan. Tuurlijk is er bladiebladie het zal maar in je familie nodig zijn maar zo denk ik er nu over.

Ik steun ook geen collectes als reuma, kanker o.i.d. (mijn oma zit vol met reuma, schoonmoe overleden aan kanker) maar ik kan niet én doneren aan proefdiervrij én menselijke ziektes want voor die onderzoeken gebruiken ze de diertjes weer... maar dat is een ander verhaal Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:41

Aan de ene kant vind ik dat ik wel donor zou moeten zijn, want als ik wat nodig heb wil ik dat natuurlijk ook graag. Maar mijn gevoel zegt heel erg van nee niet doen. Ik ben niet echt gelovig (op mijn manier) maar het idee dat ik niet compleet ben.. dat er iets uit me is... Ik weet niet dat vind ik een heel eng gevoel. Ik denk dat ik het overlaat aan mijn nabestaanden... Ik kan zelf niet kiezen, misschien dat ik er ooit nog uit kom.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:53

Ik ben dus wel donor, muv de hoornvliezen. Laat mijn broertje dus een ongeluk krijgen waarbij zijn hoornvliezen beschadigd waren! (en ik vroeg me meteen af waarom ik die eigenlijk wilde 'bewaren'. Haha!) Maar goed, na mijn overlijden heb ik er zelf niets meer aan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:04

Tuurlijk, na mijn dood heb ik er in elk geval niets meer aan. En als een van mijn kids wat zou gebeuren zou ik ook graag willen dat er donormateriaal beschikbaar is.

En laten we nou eerlijk zijn, hoe kan het heel in de kist liggen, voor ZEER korte periode, nou opwegen tegen een leven redden.


manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 00:09

Ik ben echt al jaren donor en heb ook altijd een pas bij me gedragen. In Ierland deed ik de website mbt tot de donor kaart Knipoog

Met dit soort dingen heb ik altijd zoiets van "Ik hoop dat andere mensen dat ook doen voor mij, mocht ik het nodig hebben"

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 01:56

Hier nog een nee.

Ik vind het een overdraaglijk idee dat ze me kunstmatig in leven gaan houden en daarna in me gaan snijden. Is dat reeel? Waarschijnlijk niet maar ik vind het een verschrikkelijk iets.

Dat terwijl ik wel mijn pony met de Rendac heb meegegeven terwijl anderen dat weer een rotidee vinden en hun paard liever laten cremeren. Als het over een dier gaat vind ik het niet meer zo belangrijk wat er na hun dood gebeurt maar als het over mezelf gaat denk ik daar opeens heel anders over.

Mijn man heeft wel een donorcodicil en daar zal ik dan ook respect voor hebben en toestemming geven.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 02:27

Ik heb Ja gestemd, ik ben zelf nog geen donor, want dat moet ik nog gaan regelen, maar ik wil het zeker wel. Ik vind het ook niet nodig dat 'oude' mensen zo rond de 80 en alles kunstmatig in leven worden gehouden, maar stel je voor.

Je bent 20, hebt een fijn leven, lieve vriend en genoeg andere vrienden, op een avond krijg je een ongeluk, totaal buiten jou schuld om. Je kan alleen in leven blijven met een donor, zou je dat afslaan en zeggen 'laat mij maar dood gaan'?

Daarom wil ik graag donor zijn en ik hoop dat mensen dat ook voor mij willen zijn als ik het nodig heb, van mij mogen ze alles gebruiken anders wordt het toch maar verbrand of in de grond gestopt. Denk hier eens goed overna

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

chris1978

Berichten: 39
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 05:45

Ik heb ook "Nee" gestemd. Dit is niet omdat ik andere mensen niet wil helpen met mijn organen.
Want ik vind juist heel goed dat er donoren zijn.
Maar ik vind het nogal een rot idee voor de nabestaande. Die weten
dat er in die kist iemand ligt die al opengesneden is en de helft van
zijn organen mist.
Maar als mijn familie zou zeggen: snij die Chris maar open, dan mogen ze
dat van mij gerust doen. Dus ik leg de keuze bij mijn familie en ik er
zelf dus niet voor.
Laatst bijgewerkt door chris1978 op 04-03-03 05:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Party!! A Dirty Mind Is A Joy Forever Party!!

Schijnheilig Onderschrift geleend van: Tallie1979 Schijnheilig

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 05:48

Dat lijkt me dan juist weer mooi, iemand is niet helemaal dood, maar er leeft nog iets van. Denk aan het verhaal van die meid van 20, dat zou voor mij zwaarder wegen, dan wat mijn nabestaanden vinden.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:39

Ja,
omdat het zonde is om weg te gooien.

Even leuk voor een goede discussie:
Mensen die geen donor zijn mogen in in de toekomst mocht het nodig zijn ook geen organen ontvangen.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:47

Ja, ik ben donor. Hoewel ik twijfel of men iets aan mijn organen heeft ivm een ziekte.

Fiesta, freiberger, what else?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 08:51

Volgens mij is er altijd wel iets wat ze kunnen gebruiken,
huid of net/hoornvlies(?) oid.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:04

Sjuimpje schreef:
Volgens mij is er altijd wel iets wat ze kunnen gebruiken,
huid of net/hoornvlies(?) oid.

Hoornvlies, nee.
Huid, misschien maar ook dat verouderd sneller dan bij normale leeftijd genoten. ik ben voor de levensverzekering al lichamelijk op een leeftijd van 55 jaar gezet. Ik wordt echt oud. Huilen

Fiesta, freiberger, what else?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:16

Het is zelfs zo erg dat mijn vriend omwille van mij in eerste instantie 'nee' zei, omdat ik niet wil dat hij leeg gehaald wordt na zijn dood. Het voelt niet goed en ik ben een gevoelsmens en daar houdt hij rekening mee.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:26

ik ben er geen ik wil gewoon niet dat iemand straks met ene deel van mij rond loopt in z'n lijf vind ik een raar idee, ook al ben ik er dan niet meer
maar ben wel van plan om m'n hond te laten testen of haar bloed goed is voor afname, omdat m'n vorige hondje nog een week heeft kunnen leven dankzij het bloed van andere honden, dus ik wil ook het leven van anderen ermee proberen te redden

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 09:57

ik ben donor, heeft iemand na mijn dood ook nog iets aan me.