nieuw paardje, al western beleerd? Of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 21:24

Ik zit toch steeds meer te denken om met mijn paardje in spé western te gaan rijden.
Kan ik nu beter kijken naar een paardje dat al western beleert is?
Of 1 die engels beleert is, en dan (met instructie) omscholen?

Over mezelf: Ik rij een jaar of 10 engels, en heb 3 western lessen gehad.
Wat zou zowel voor mij als paard beter zijn?



Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:34

Wat beter is weet ik niet, misschien is het voor jezelf makkelijker om een western gereden paard te zoeken, aan de andere kant: Sam is ook niet western beleerd, maar hij is nog heel jong en was ook nog niet zo heel lang ingereden toen ik 'm kocht (ik denk een klein jaartje ofzo, hooguit). Hij pakt alles super op, wij leren het dus samen en hebben daar hartstikke veel lol in. Ik heb wel een goeie instructrice gezocht daar heb ik echt heel veel aan. Sowieso lijkt les me niet bepaald overbodig, ook niet als je een paardje koopt wat al western beleerd is.
Ik heb zelf zo'n 12 jaar engels gereden, en de omschakeling vind ik soms best moeilijk, maar wel ontzettend leuk Lachen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 22:03

STEF DAT IS DE REDEN DAT IK TWIJFEL TUSSEN DIE APPIE EN DIE KRUISING IJSLANDERXTENNESEE WALKER.
APPIE ZIT WESTERN INGEBAKKEN EEN beetje MAAR DIE ANDER IS 5 JAAR GROEN EN KAN IK BELEREN ZOALS IK WIL.

MOEILIJK HE
RINUS Lachen Schijnheilig Schijnheilig Frusty

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 08:38

Ik zou voor het westernbeleerde paardje gaan. Ik zit zelf vaak met de engelse ellende (zoals ik het zelf altijd noem)dat, zodra Lois het even niet meer weet, hij telkens terugvalt in "engels rijstijl gedrag".
Ik had Lois al toen ik besloot hem western te gaan rijden, dus kan het hem natuurlijk ook niet kwalijk nemen, maar als ik er ooit nog een paardje bijneem of mijn vriend wil eindelijk eens voor een paardje bezwijken, dan nemen we er toch eentje die al western beleerd is. Het enige voordeel wat ik nu wel heb is dat 2 blondjes samen van voor af aan moeten beginnen en dus het hele leertraject doormoeten. Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 10:56

Hoi Stef,
Als je zeker weet dat je western wilt gaan rijden zou ik inderdaad naar een paardje zoeken dat western beleerd is. Als je hem dan rijd weet je het meteen wanneer je de hulpen 'verkeerd' (engels) geeft en wanneer je het goed doet, door de reactie van je paard. Zo leer je het zelf veel sneller omdat je paard jouw ook les geeft Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 14:08

Als je zelf weinig ervaring hebt met de rijstijl die je wilt gaan doen zou ik inderdaad een ervaren paardje erbij zoeken. Hij of zij kan jou dan dingen leren. Als je zelf al wel heel veel ervaring hebt in de rijstijl die je wilt kan een jong ding wat zelf nog niet veel weet wel weer heel leuk zijn.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 16:22

Ja ben het met mijn vorgangers eens.
Ik ben ook nog steeds aan het omscholen maar het is wel erg moeilijk. Het was makkelijker geweest als ik al een westernpaard had maar helaas. En ik ruil mijn felix natuurlijkniet in!!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers