beetje ziek paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

beetje ziek paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 18:23

Mijn haflingerruin is nooit ziek en heeft ook nooit ergens last van.
Maar nu heeft hij al 2 dagen zijn hooi nooit meer op, terwijl hij het altijd helemaal op heeft, en is zijn eetlust voor hooi verloren.
Naar mijn gevoel is hij ook wat minder opgewekt maar dat kan ook alleen maar zijn omdat ik er vanuit ga dat hij nu ziek was.
Hij wil nog wel graag zijn musli en biks eten net als altijd.

Nu zei een vriendin van mij dat hij misschien wel eens last kon hebben van zijn hengstentandjes. Want zei kende een pony die dat ook had en geen hooi meer wou eten doordat het bij het malen dan heel zeer deed.

Nou heb ik zelf niets gemerkt tijdens het rijden dat zijn kiezen enz zeer deden. En ik heb ook gekeken en niet echt het gevoel gehad dat ze in de weg zaten. Hij is nou trouwens 7 dus zijn verstandkiezen zijn niet zo heel groot.

Wat moet ik nou doen? Kan ik het gewoon ean paar daagjes aankijken of moet ik een paardentandarts bellen om te laten kijken?

Siësti van de Rythpluim


kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:26

Zou voor de zekerheid even een DA en paardentandarts erbij halen......een haflinger die stopt met hooi eten......ieks

Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:30

Is hij niet gewoon aan het wisselen?

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:04

Geef je hem misschien ander hooi? Van een nieuwe lading ofzo? Kan zijn dat hij het niet lust.
Heeft mijn haf ook regelmatig last van. Als ik dan een ander pak pak is het weer goed...

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 16:44

Kan waarschijnlijk wel zo zijn jah Mystica, want twee andere paardjes op stal wouden ook ineens niet meer goed eten. Of het was een virusje...
Maar ik maak me dan direct grote zorgen omdat hij nog nooit ziek of een beetje ziek is geweest in de bijna 4 jaar dat ik hem heb.

Maar zoals het er nu uitziet eet hij al wat beter sinds ik hem elke dag even lekker laat uitrennen buiten en hem een frisse neus laat halen, maar nog steeds niet als de 'oude'. Maar dat komt nog wel.
Bedankt voor de reacties.

Siësti van de Rythpluim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, LadyDaily, larapurdy, love_mandy, Luzerna, Ptl4ever en 121 bezoekers