Schouderbinnenwaarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 19:24

Ik wil mijn paard schouderbinnenwaarts gaan leren, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wijken kan ie al redelijk goed, heeft dat er iets mee te maken? (ik bedoel: wordt het dan makkelijker)


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:02

ik ben met queen begonnen op een volte met schouderbinnenwaarts... en verder kleine stukjes schouderbinnenwaarts en dan gelijk weer rechtstellen en eerst volte 10 meter rijden voordat je een schouderbinnenwaarts rijdt is wat makkelijker voor hem

Love the life that you live, live the life that you love

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:21

Ik ben gewoon begonnen uit de hoek een paar passen en dan weer een volte draaien.
gewoon op de hoefslag is het wat makkelijker omdat je minder last hebt met uitzwaai door de bakrand.
pas later toen het begin er wat inzat zijn we begonnen met op de A-C lijn of op een volte etc.Persoonlijk vind ik 't makkelijker dan wijken en Lodewijk ook want hij pakte het veel sneller op

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:27

toen ik dus op de hoefslag begon had ik het probleem dat queen tegen de bakrand aan ging leunen

dus vandaar dat ik op de volte ben begonnen

Love the life that you live, live the life that you love

Fitzroy

Berichten: 25041
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 08:19

Hoi Manon, het beste kun je je paard schouderbinnenwaarts rijden vanuit een volte 10 m.
De hulpen zijn als volgt: halve ophouding buitenteugel, binnenhand van de hals af en vraagt stelling, buitenhand tegen de hals aan en begrenst de buitenschouder. Je gewicht is op je binnenzitbeenknobbel. Binnenbeen is op de plaats, het buitenbeen is achter de singel.

Na een paar passen schouderbinnenwaarts weer tevreden zijn en weer een kleine volte inrijden.

O ja, wijken en schouderbinnenwaarts heeft niets met elkaar te maken. SB is een zijgang, wijken niet.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-07-19 09:21 ]</font>

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:39

ik leer mijn paarden het op deze manier:
op de grote volte bij B of E. Elke keer als je de voorhand van de hoefslag af hebt, drijf je je paard met je binnenbeen ong. 3 passen door in schouderbinnenwaarts. Daarna weer volte volgen. Al ze dat snapt, kan je het uitbouwen naar 5 passen, 7 passen, etc. totdat ze een halve lange zijde kan. Dan vanuit voltes 10 meter en vanuit de hoek proberen. Het voordeel van de grote volte is dat je altijd controle hebt op je stelling en buiging, en dat het punt dat je van de hoefslag af gaat (als dus de voorhand net van de hoefslag af is en de achterhand nog op de hoefslag) al 1 pas schouderbinnenwaarts is, die je nog enkele passen door zet. Succes ermee... Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 10:17

Is misschien een stomme opmerking hoor, maar ik dacht dat wijken ook een zijgang was. Ik bedoel, je gaat toch ook opzij, of begrijp ik het weer helemaal verkeerd?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 19:55

Mijn paard en ik hebben het ook vanuit een volte 10 meter geleerd. Neem genoegen met een paar pasjes en let erop dat je ALTIJD de voorhand terug brengt op de hoefslag, ook al moet je er naartoe wijken bws. Als ie over de schouder weg gaat lopen kun je meteen weer een volte 10 meter inzetten.
Mijn paard pakte deze oefening fijn op:
F volte 10 meter, F/B sb, B/E afwenden, M volte 10 meter, M/E sb, EK uitgestrekte draf.

Groetjes Suzanne

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 21:20

Ik ga morgen maar eens vroeg opstaan en gelijk oefenen. Heb ik lekker de bak alleen als ik mazzel heb en dan ga ik alle tips een proberen. Ik zal wel even hier neer zetten of het gelukt is of wat er mis gegaan is. BTW ik kon vandaag niet rijden, omdat hij gisteren zijn inenting had gehad. Het mocht wel, alleen heel rustig, nou toen heb ik ook maar eens een dagje rustig aan gedaan (paardje trouwens ook)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lizzy__87 en 13 bezoekers