bitringen in mond met opzadelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

bitringen in mond met opzadelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 12:51

Iedere keer als ik m'n paard ga opzadelen, en ik wil het bit in doen, doet ie z'n mond heel ver open dat de bitringen in z'n mond gaan. Ik heb nu al de grootste maat en het g9ing een paar keer goed tot twee dagen geleden, toen begon het weer. Als ie z'n mond zo ver open doet kan ik de neusriem eerst ook niet vast maken, maar als ie dicht zit dan gebeurt het ook niet meer. Wie herkent dit of weet wat je eraan kan doen??? Nu moet ik ieder keer die dingen uit z'n mond halen, en dan zijn ze hartstikke vies en gaan ze kapot.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:29

Volgens mij hoort dit topic bij Vraag maar raak ofzo te staan.

Bedoel je dat de ringen in de mond gaan zitten op het moment dat jij het hoofdstel over zijn oren trekt? Of bedoel je dat het hoofdstel eerst helemaal goed zit en daarna je paard zijn mond open doet en de ringen dan in zijn mond gaan zitten?

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:08

Waarom heb je bitringen?

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 21:48

Hij doet het als ik het hoofdstel al in heb, maar dan ook net zo dat ik niet snel de neusriem dicht kan doen. Ik rij met bitringen omdat het bit dan wat rustiger in de mond ligt, mijn paard is namelijk wat onrustig met het hoofd, en sinds die bitringen eraan zitten gaat hetal iets beter. Maar nu gebeurt dit steeds.