dierenarts is geweest voor killian en.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 22:54

hij heeft iets niet goed zitten in zn hals!!!
hij moet dit al heel lang hebben volgens de dierenarts en ik moet er foto's van laten maken, als het is wat hij denkt kan het 1 a 1.5 jaar duren voordat t genezen is, balen!!!
en....zn hoeven zijn erg gevoelig!!! Huilen
ik heb de handelaar opgebeld(joop de jong) en hij komt hem donderdag ophalen om even naar hem te kijken want hij gelooft de dierenarts niet zo???? Ik hoop dat ik hem terug kan brengen maar????(ik heb hem bijna 10 weken maar al vanaf het begin is hij niet goed en...ik heb hem wel laten keuren????)
ik vind Killian heel lief maar zo schiet het niet op en het kost me al vreselijk veel geld!!! ik voel me.....
Wat moet ik nou???????????


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:10

Moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Logisch dat die handelaar zegt dat hij de dierenarts niet geloofd, dadelijk moet hij zijn paardje terugnemen.
Ik zou er nog maar eens goed over nadenken of je wel wat aan deze pony hebt hoe lief hij ook is. Ik begrijp hoe moeilijk het is en wil je ook niet beinvloeden, je moet voor jezelf uitmaken of dit het je allemaal waard is.
Sterkte!! Lachen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:24

bedankt!!!
maar...wat moet ik dan?????
het is ongeveer een maand geleden dat hij daar is geweest!!! ik kan natuurlijk nooit aantonen dat het al langer zit en of het dus een verborgen gebrek is, toch???(de dierenarts zegt dat hij waarschijnlijk een klapperd heeft gemaakt, maar dat is nooit bij mij gebeurd!!!)
ik weet echt niet meer wat ik allemaal moet doen????

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:25

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo niet dan zou ik die als de gesmeerde bliksem afsluiten, misschien dat je er nog wat aan hebt. Handelaren zijn niet te vertrouwen totdat het tegendeel bewezen is. Hij zal er waarschijnlijk alles aan doen om het paard niet terug te nemen, en jij moet maar zien te bewijzen dat het een verborgen gebrek is. Sterkte.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:26

ja, ik heb een rechtsbijstand verzekering!!!en dan????

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:27

Had je hem klinisch laten keuren toen je hem kocht? En had dit dan in die keuring naar boven moeten komen?
Of is het iets dat 'na de koop' ontstaan is, dan is het voor jou verrekte moeilijk om aan te tonen dat de fout bij de vorige eigenaar ligt en heb je volgens mij geen poot om op te staan.
Dus probeer eerst eens met je dierenarts te overleggen wat hij van de hele situatie vindt. Dus niet alleen de medische kant maar ook de zakelijke kant van het verhaal omdat deze twee dingen in dit verhaal alles met elkaar te maken hebben.

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:28

Meteen bellen!!!!!! Nu nog als het kan, hoe eerder hoe beter. In ieder geval vragen hoe je nu moet handelen om je eigen rechtspositie niet te ondermijnen, en vervolgens, hoe te handelen als het tot een juridische kwestie komt. Succes.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:28

weet je wat de handelaar zei:
dat een hoefzweer altijd kan gebeuren en dat in zn hals ook dus dat hij niet aansprakelijk is!!!
en...hij zeí: als ik hem terugneem zit ik met een slecht paard!!! erg he!!!! nu zit ik met een niet helemaal goed paard( ik formuleer t zelf wat netter anders is t zo banketstaaf voor Killian).

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:30

Vraag je DA eens om raad dan want die kan uitsluitsel geven in zulke situaties en ook bekijken hoe lang een paard een bepaalde kwaal al heeft.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:32

thanks!!!
ik ga morgen de rechtsbijstand bellen!!!
ik heb Killian toen alleen klinisch laten keuren maar...hij heeft toen niet aan zn hals gevoeld!!!
en...weet je waar ik een beetje bang voor ben, dat de dieren arts en de handelaar een beetje onder 1 hoedje spelen!! ik ben nml. nog een keer terug geweest naar dezelfde dierenarts toen killian steeds kreupel was maar hij raadde me af om foto's te maken!!!????

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:34

Dat is zijn probleem als handelaar, niet het jouwe. Dit soort argumenten gebruikt hij alleen maar om jou een schuldgevoel aan te praten, rechtsbijstand bellen en richting handelaar zonder pardon met de advokaat dreigen, kijken of hij dan nog steeds een grote mond heeft.

Ik schrijf dit wel heel zakelijk en klinisch, ik realiseer me echter ter dege dat er voor jou een emotionele kant aan zit, dit weet de handelaar ook en hij probeert met tijd rekken jou band met het paard zo groot te laten worden dat je van verdere stappen afziet, immers als je een rechtzaak aanspant en je wint, dan ben je wel je paard kwijt. Dat weet hij ook, dus de handelaar heeft alle belang bij het rekken.

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:35

Reactie op je laatste bericht: onmiddelijk een second opinion uitvoeren, door een veearts die jij vertrouwd.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 23:38

maar...heb ik wel rechten als ik naar de advocaat ga???
t is namelijk al 10 weken dat ik hem heb en de handelaar heeft toch weer mooie praatjes!!!
maar...ik ga zeker de rechtsbijstand bellen!!!

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 23:55

Goed plan, de rechtsbijstand adviseerd je niet alleen hoe te handelen, ze spannen ook de rechtzaak voor je aan, indien nodig. Ook laten zij zich niet door de eerste de beste kerel in een hoekje banketstaaf, ze baseren zich op de feiten, niet op de zeververhalen van deze of gene .......... die een of ander verhaal ophangt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 07:00

Ikke... ik ken deze handelaar en Monique weet ook wat voor ervaring ik met hem heb gehad. Dus idd meid Rechtsbijstand is wel nodig, voortaan ook geen paarden meer laten keuren ergens anders dan Emmeloord!!!!
Ik heb die merrie toen zelf laten keuren,
veel centjes kwijt want de handelaar weigerde hoe dan ook voor de keuring te betalen maar ik wist direct dat het paard niet goed was en dus weer richting handelaar ging (ik heb het paard 2 wk op proef gehad, na anderhalve week laten keuren).

[img]../upload/19/Karesse.jpg[/img]

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:03

Jee Monique, dat is echt balen voor je! Scheve mond\

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 10:56

ik zou in elk geval die foto's laten maken en mocht er idd. iets zijn kun je die kosten op hem verhalen. en je hebt het recht om hem terug te brengen bij verborgen gebreken. mocht de handelaar moeilijk gaan doen idd een rechtsbijstand inschakelen maar waarwschijnlijk laar hij het niet zover komen. zou wel dom zijn! en tja.. hoe leuke het paard ook is.. ik zou hem dus niet houden. je komt dus voor giga kosten te staan en zal weinig plezier meer hebben. als het nu al begint zou ik er toch snel een punt achter zetten!! laat je goed voorlichten! en je kunt ook contact opnemen met het bureau voor rechtshulp in jouw woonplaats. dan kost het je juridisch advies bijna niks.ik dacht iets van 35,-!!! doen hoor!!!! succes groetjes lonneke

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:02

beetje banketstaaf maar ik vermoedde al een tijdje dat je paard niet goed was. Je plaatset ook steeds berichtjes dat er weer wat was.
Maar goed wat IKKE zegt moet je doen, kan een van je ouders je niet helpen.
Het is een heel gedoe zo'n juridische aanpak(heb het met een 'baas'gehad)en iemand die een goede babbel heeft is altijd handig.
Ik zou ook niet meer met die handelaar praten voordat je bij die advocaat bent geweest, stel je voor dat je iets verkeerds zegt.
Succes ermee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 17:59

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!!!
morgen komt de handelaar en als hij niet redelijk is bel ik gelijk de rechtsbijstand!!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 18:05

en...eh volgens de dierenarts is het een verborgen gebrek wat er al heel lang moet zitten maar er pas later echt uitkomt!!!
Killian had al een hele tijd last van zn hals maar ik dacht steeds dat t spierpijn was??? maar de laatste 2 weken heeft hij niet veel gedaan(en hij werd ook een week geleden kreupel)en nog last van zijn hals dus ik vond t al raar!!!en...met buitenrijden liep hij beter als met dressuurrijden.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:57

ik denk dat de DA het wel beter weet
het is jouw woord tegen die van de handelaar..
duss... en was hij ook al zo toen je dacht van dat ie spierpijn had toen je hem kocht? ik snap dat je em niet kwijt wilt maar ik denk dat je het beste moet doen of wil je hem wel kwijt? nee he

succes ermee

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:58

via de dierenarts kan je waarschijnlijk wel aantonen dat het een verborgen gebrek was Extreme duivel Als een geborgen gebrek binnen een half jaar na aanschaf paard zich openbaard, moet de handelaar het dier terugnemen! Party!! Je hebt hem nu 10 weken, dus zit nog ruim binnen die termijn van 6 mnd.
succes ermee jul

<font color=blue>het is</font><font color=red>ROOD</font><font=purple> en het zit in een boom</font>
..<font color=navy size=12>BINKI</font>

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 22:21

tja, ik hoop dat hij hem terugneemt(al zal ik hem wel missen, hoor), de handelaar komt morgen en dan neemt ie m een paar daagjes mee om te kijken wat hij ervan vind!!
duimen jullie voor me, please!!!?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 23:00

Volgens mij heeft Julke het over een nietigverklaring. Als het paard een verborgen gebrek heeft kan de DA een nietigverklaring schrijven en moet de verkoper het paard terugnemen. Alleen geldt niet een termijn van 6 maanden!

Afhankelijk van het gebrek is de periode tussen 6 weken en 3 maanden. Je moet er dus wel snel bij zijn. Mijn paard begon te kreupelen 2,5 maand na de verkoopdatum, de DA constateerde hoefkatrol fase 4 met röntgenfoto's Huilen . Omdat voor hoefkatrol een periode van 6 weken geldt, waren we dus te laat en heeft de verkoper het paard niet terug genomen. Ik had ook nog vrijwel niets met het paard gedaan en al veel kosten gemaakt. En daarbovenop kwam de teleurstelling dat we dachten dat er geen toekomst in dit paard zat. Terwijl we wel al gek van haar waren. Dat heeft ons heel wat slapeloze nachten gekost Gaaaap

Veel succes ermee. Ik hoop voor je dat het goed komt, op welke manier dan ook.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 23:40

bedankt mirjam, heb je dat paard nu nog???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fierefluiter, Googlebot, m0niekkkie, Mark0919, Monique1963, nardxash, onpaard en 40 bezoekers