Oef, ik woon in een bouwput!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Oef, ik woon in een bouwput!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 12:25

Ik ben het eigenlijk best wel zat maar het is voor het goede doel zullen we maar zeggen...........
De mensen die op de snuffelmarkt zijn geweest weten heel misschien nog vaag hoe het erf er bij ons uitzag, nu, dat wordt op het moment helemaal gewijzigd.....

Al 2 weken zijn ze bij ons bezig het hele erf incl, landje en bak te veranderen en dat heeft nogal wat voeten in aarde (eigenlijk voeten in bagger)
We hadden dus een 20x40 bak (gewoon zand bodem, niets speciaals) die doorliep in de paddock, omheining eromheen die door de vorige bewoners was neergezet en iedere dag wel weer een plank verloor, zo hoog was dat mijn kleintjes niet naar buiten (los) konden omdat ze er direkt onderdoor piepen.
Het zag er ook niet uit, kapotte omheining die lelijk en rot was, de bak/paddock die meer bagger dan iets anders waren en eigenlijk zag het er gewoon uit alsof het was uitgeleefd.

Goed, bedrijf ingehuurd want zelf zijn wij niet handig en een nieuwe omheining mag van mij toch wel minimaal 10 jaar staan, op deze wordt dus 30 jaar garantie gegeven dus ik ben benieuwd.....maar voor die staat........!!!
Voor het gemak heb ik ook maar even al het struikgewas laten rooien en een stuk van het parkeerterrein wordt nu ook bij de bak/paddock getrokken. Aan de zijkant van de schuren ligt een stukje grond van 6 meter breed en 50 meter lang, dat wilde ik graag bij de uitloop van de pony's trekken dus zo gezegt zo gedaan, ze hebben ook daar alle bomen en struiken gerooid (moest toch, groeide door het dak en de muren heen) en wat daar voor troep uit kwam! Halve wc potten, glasplaten, je kan het zo gek niet opnoemen of het lag er, ze hebben het helemaal af moeten graven.......de vorige eigenaars van dit huis hebben het blijkbaar als vuilstort gebruikt of zo!

Nu heb ik dus een grote vlakte waar allemaal boom en stuik resten liggen, nog resten van de oude omheining en een heel klein plekje om te longeren waar geen troep ligt, en ik ben het wel zoooo ZAT!!!
Ik blijf maar in mijn achterhoofd houden dat er straks een mooie nieuwe omheining staat die ook nog eens mini proof is en dan hebben we een bak van 30x80 meter met een soort van baan van zand van 2 meter breed rondom en gras in het midden, de kleintjes hebben dan een uitloop van 13x30 meter en nog eens die strook van 6x50 meter naast de schuren en dan wordt het wel zoooo mooi! en ziet het er ook weer netjes uit, ik heb dan mijn mega plek om te rijden en we hebben gras, maar het duurt zo lang!!!!!
Ik weet het, ik ben ontzettend ongeduldig, maar ik kan het gewoon niet helpen...........

Zaterdag wordt mijn nieuwe aanwinst Lorenzo gebracht, een super minitje die ik toch echt een plekje buiten wil geven zodat hij lekker kan ravotten met Fredje, zucht ik hoop maar dat Zaterdag gaat lukken, voorlopig zie ik alleen nog maar puinhopen en bagger.........

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:57

Oef, sterkte ermee!
Mijn man zegt altijd: het moet eerst een bende worden voor het mooi is!
En daar heb ik me altijd maar aan vastgehouden, en waarempel, hij bleek steeds gelijk te hebben Haha!
Hou dat beeld van hoe het moet worden goed vast en dan kom je deze tijd vast wel door!
Succes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:24

Ik ken het...
Het is even doorbijten mara dan heb je zometeen ook wat!
Dan nog een paar weekjes en dan zijn alle bomen weer groen en is het droomplaatje helemaal compleet.

En ja, ik weet hoe het eruit zag en het was inderdaad hard aan opknappen toe, maar het zag er ook heel veelbelovend uit!
Dus gaat vast helemaal goed komen!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 12:38

Nou, mijn geduld wordt nu wel heel erg op de proef gesteld hoor!
Ze zouden deze week voor de laatste week bij ons werken en dan moest het zo goed als af zijn, ja, misschien wat kleine dingetjes nog afwerken maar dat zou dan later gebeuren want ze moesten de komende 2 weken in Noord holland en Brabant 2 rijbakken aanleggen, ik vond alles best, zo lang die omheining er maar staat en ik het hele spul naar buiten kan gooien ben ik gelukkig......
Deze week wordt er dus niet gewerkt bij ons want van de 5 man die er waren zijn er 4 ziek....die ene die over was hebben ze maar naar Brabant gestuurd naar de ploeg die daar bezig zijn want in zijn eentje kan hij bij ons niets.........
Nu moet ik dus nog eens 2 weken wachten voor ze verder gaan en dan is het nog maar de vraag of het snel af komt Frusty Maart zat nl. helemaal volgeplant voor ze en ze wilde de eerste week van maart klaar zijn bij ons.
Getverrrrrr nog 3 weken bouwput
Maar ze sturen deze week nog wel iemand om de bak een beetje leeg te halen zodat ik in ieder geval nog kan longeren, dat doe ik nu op een klein stukje van de paddock maar dat is een soort van klei grond en dus spek glad, Kevin is al 2x onderuit gegaan dus daar stop ik maar mee.
Lang leve de overburen! Ik heb van hun in ieder geval een stukje grasland af mogen zetten voor Freddy en Eirian, dan kan Lorenzo Zaterdag tenminste ook naar buiten (als Eirian binnen is dan he Haha! )
Dus nu alleen nog Kevin en Mambo longeren want die mogen niet op dat stukje van de buren (zijn te druk, ploegen het meteen om....)

Ik heb geduld...geduld...geduld....gggrrrrrrrrrrrr

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 14:50

Hahhahhaa heerlijk zeg! het is je van harte gegunt maar hoe meer het tegen zit hoe mooier dat het straks wordt (en waarderen zul je het!) hihi kijk maar naar onze verbouwing....

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:40

Hou je haaks!
Nog voor de zomer zit jij er kant en klaar bij en kan het grote genieten beginnen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:57

En? Is Lorenzo eral? Stoere pony heb je gekocht!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 14:58

Jaaaa, Lorenzo is gisterochtend door Heidi en Renate gebracht en het is echt een wereld pony hoor!
Ik wilde hem graag met fred de pret shet samen zetten maar we waren toch een beetje bang dat Lorenzo iets te druk voor hem zou zijn en natuurlijk veel wilde spelen en dan kon Freddy niet vluchten.....nou, we hebben Lorenzo eerst alleen in Freddy's stal gezet, en Freddy bij Eirian in de stal, kon Lorenzo even wennen en tot rust komen.
Wij snel de doorgangen in de schuur dichtgemaakt en stro op de grond gegooid, toen eerst Freddy in de schuur en daarna Lorenzo erbij, ze hebben een half uurtje ongeveer gestoeid en daarna hebben ze alleen maar staan vrijen!!!!!
Toen ik vannacht nog even ging controleren met Hans lagen de knuffels tegen elkaar aan te pitten, zooooo lief Lovers ze zijn echt helemaal gek van elkaar!!!
Ik zet vanavond bij in the picture nog wel wat foto's, zijn niet echt goed gelukt maar toch leuk.
Door de komst van Lorenzo en dat het zo goed gaat samen met Freddy vind ik de bouwput ineens niet zo erg meer!!!