Weten ze niet waar ze aan beginnen of zo?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:42

Ik struin altijd diverse site's af naar paarden, maar ik vind het ook altijd even leuk om bij de honden en katten advertenties te kijken.

Ik kom nu iedere keer advertenties tegen van mensen die hun hond, die ze al meerdere jaren in hun bezit hebben, willen verkopen, voor soms meer dan fl. 1.000,00.

En ze hebben allemaal verschillende redenen, de één verwacht een kind en denkt dan niet meer genoeg aandacht aan de hond te kunnen geven, dan ander i.v.m. met nieuw werk, enz.

Ik wordt daar zo kwaad om!!!!
Weten die mensen niet waar ze aan beginnen of zo, en dan nog, een hond die je al jaren in huis hebt doe je toch voor geen goud meer weg?
Als je een kind hebt wat enorm allergisch is kan ik me nog voorstellen dat je een ander adres gaat zoeken, maar dan zet je hem toch niet te koop op internet?

Ben ik nu de enige die zo denkt?


Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 11:45

Nee ik ben het helemaal met je eens...je gaat je kinderen toch ook niet zomaar verkopen als je nog een kind krijgt...?

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 11:47

nou nee je bent niet de enigste die zo denkt...
een hond is toch net een kind? iig een gezinslid.. bij ons iig wel!
die zet je toch niet zomaar het huis uit..
pfff belachelijk..
mensen moeten beter nadenken voordat ze een hond (of ander dier) in huis nemen!

"Some memories are best forgotten"

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 11:48

Ik vind ook dat mensen tegenwoordig te snel beslissingen nemen.
Een meisje dat ik ken heeft laatst een superlief hondje gekocht, een zwart boefje met een witte bef, echt een schatje. Omdat ze ging verhuizen logeerde het hondje tijdelijk bij een vriend van ons. Toen ik daar op een dag kwam was het hondje er niet, hoor ik dat ze naar het asiel was gebracht omdat dat meisje er geen plaats meer voor had!!!!
Zo'n droppie was het...die stop je toch niet in een asiel? Als ik dat geweten had, had ik haar zelf wel een tijd in huis willen nemen totdat ik een leuk baasje gevonden had.
Kan ik ook echt kwaad om worden.

Maar aan de andere kant: soms zijn er gevallen die je gewoon niet had kunnen voorzien en dan zit er maar 1 ding op: een nieuw baasje zoeken. En wat dat betreft heb ik geen problemen met te koop zetten op internet. Hoe meer reacties, hoe meer keus voor een leuk baasje toch?

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 11:55

ja maar te koop?
en dan voor zoveel geld?
okee een (ras)hond kost (belachelijk) veel geld, maar als je 'm dan kwijt moet dan ga je dr toch niet zoveel geld voor vragen? lijkt mij?!

"Some memories are best forgotten"

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:17

Als je hem dan om goede redenen weg wilt doen zou ik er zeker geen geld voor vragen maar zou ik zeker willen weten dat hij een goed huisje krijgt.

Ik zou voor geen goud een van de honden weg doen, kan echt niet begrijpen dat mensen dat wel doen...als je er in eerste instantie voor kiest moet je er ook voor staan!!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:40

Ik ben het helemaal met jullie eens, wij hadden altijd zo'n newfoundlander (zo'n grote zwarte lobbes), maar die is twee maanden gelden afgemaakt Huilen omdat haar hart niet meer goed was en ze was heel erg aan het lijden.
Maar we nemen pas weer een hond als ik het huis uit ben omdat bleek dat ik allergisch ben voor (oudere ) honden, die geven namelijk een of andere stof af.
Maar daarom hebben we lobke nog niet weggedaan, kijk als je hnou heeel erg allergisch ben kan ik er in komen maar dan zou ik eerst aan kenissen familie etc vragen of zij er voor zouden willen zorgen.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:45

raar he. je neemt toch niet zonder erover na te denken een beest in huis. goh zou leuk zijn, dus nemen we een hond.
wij hebben ook zo'n papagaai. is nu 5 jaar. en kan wel 50 worden. mensen gingen uit elkaar en geen van beide wilde hem houden. dus terug naar de dierenwinkel. daar denk je dan toch over na. je neemt zo'n beest niet totda jij t niet meer leuk vindt. hij went aan jou, en dan doe je hem maar weg bah. maar ik heb liever dat je ze dan op inet te koop zet. dan dat je ze ergens aan een boom knupt. das helemaal zielig

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:45

Stom hoor!
Allemaal smoesjes!
Scheve mond\

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:49

Ach, zo denken de mensen in deze tijd he. ZE willen alles zonder zich ook maar iets te hoeven ontzeggen. Als je ziet hoeveel mensen er ook aan kids beginnen hoewel ze dat beter niet hadden kunnen doen. Nee, kids kun je niet in het asiel dumpen, wat dat betreft zijn die nog kanslozer dan een hond (want die heeft in het asiel nog een kans op een deugdelijk baasje). Maar mensen willen gewoon alles en dat moet maar kunnen. Ik hou zelf zielsveel van honden, heb er zelf ook eentje. Ik haat mensen echt die honden als dumpartikel gebruiken. Ik kan ze wel wat doen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 13:37

Citaat:
Op 2001-07-18 12:55, schreef yor:
ja maar te koop?
en dan voor zoveel geld?
okee een (ras)hond kost (belachelijk) veel geld, maar als je 'm dan kwijt moet dan ga je dr toch niet zoveel geld voor vragen? lijkt mij?!


Ik vind dat je hier wel gelijk in hebt.
Aan de andere kant: als mensen er veel geld voor willen betalen betekent dat wel dat ze het beestje graag willen hebben. Daarnaast moet je dan natuurlijk wel kijken wat ze het beestje verder te bieden hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat ik OOIT mijn hond weg zou doen maar okee.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:00

onze hond(jack russel,ze heet bram en is 3jr)zou voor geen miljoen weggaan,we vinden op vakantie gaan zonder haar al vreselijk,mijn moedr noemt het echt haar 3e kind,komt je altijd zo leuk begroeten ook al ben je 5sec weggeweest,bij ons staat ze altijd in het vensterbank tot je weer terug komt! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:01

Ik vind ook dat mensen eerst goed na moeten denken.Maar dan zien ze een lief puppetje en dat moeten ze dan hebben, niet nadenkent dat je zon hond wel 10-15 jaar hebt.
En dat je kinderen krijgt of zo vind ik een hele slechte smoes want je weet ook voor je de hond koopt of je ooit aan kinderen wilt beginnen.
Het zijn gewoon allemaal klote smoezen natuurlijk kun je niet in de toekomst kijken en kunnen er heel onverwachte dingen gebeuren maar meestal past daar een hond nog wel bij zonder dat je hem weg hoeft te doen.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:58

veel verschil tussen mens en dier is er niet hoor.
de hond gaat naar het asiel en vind hopeilijk een andere baas en het kind gaat gewoon 40 uur per week naar de opvang. Alleen het kind wordt toch wel weer opgehaald en de hond mag heleaas blijven.
Kijk als het kind al 40 uur in de dagverblijf moet doorbrenegn kan ik me voorstellen dat ze al helemaal geen tijd hebben voor de hond of kat Boos!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:18

Het is wel goed dat mensen als ze een hond of kat wegdoen er geld voor vragen. In de eerste plaats omdat je dan meer kans hebt op echte geinteresseerde mensen, die hem niet zo snel aan de kant zetten Verward en ook vooral omdat er nog steeds veel dieren als proefdier worden gebruikt!!!
Mijn 3 katten gaan voor geen goud weg hoor, ik vind ook dat veel mensen veel te weinig nadenken voor ze een dier nemen, en niet de consequenties aanvaarden, die de beslissing om een dier in huis (of op stal) te halen willen nemen.

Navragen is beter dan afvragen.


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:23

Ik heb idd een kind wat vre-se-lijk allergisch bleek te zijn voor onze perzische kat, die we toen al 4 jaar (van kitten af aan) hadden. Ik heb het nog een jaar uitgesteld, maar toen mijn zoon echt elke maand in het ziekenhuis lag met een mega astma aanval, heb ik toch echt voor mijn kleine gekozen.
Maar wel een heel goed thuis gezocht voor mijn kat: nl bij een kennis die stapelgek is met dieren. het ging me vreselijk aan m'n hart, maar de gezondheid van mijn kind liep echt gevaar. Nu de kat weg is, gaat het al beter met hem, al blijft hij hele zware astma houden.

Onze honden, die we nu een week hebben, hebben we via de dierenambulance (internet!), die mensen gingen kleiner wonen en wilden de dieren anders af laten maken!!!
Dat soort dingen begrijp ik dus niet. Ook al zijn we nu nog niet verhuisd, we hebben ze toch vast opgehaald. Zulke lieve, gezonde honden in laten slapen omdat je kleiner gaat wonen.

Gelukkig heeft onze zoon een kattenallergie en kan hij wel tegen honden en paarden.
Alleen....nou zit ik met niesbuien en prikkende ogen Party!! Party!! Lang leve de allergie tabletjes!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:32

Wij hebben ook zo'n "afdankertje".(zie usericon) Was ook erg verwaarloosd. Is van een echtpaar geweest, die gingen scheiden. Die man kon niet meer voor hem zorgen, en die vrouw wou het nie. Dus hebben ze de fokker maar opgebeld, en die heeft hem opgehaald en gezorgd dat ie weer een beetje op adem kwam. En van hun hebben wij hem gekregen. Ik ben er heel erg blij mee, en hij never nooit meer weg Lovers

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:10

Ik vind ƒ1000,- nou niet superduur voor een (volwassen) rashond? Wolf (Hollandse Herdershond) kostte toen hij acht weken was ƒ700,-?
Nou die gaat nooit weg! Ookal gromt 'ie naar mensen die die niet kent, omdat hij bang is dat ze hem maar niet met rust laten of zijn eten op willen eten of in z'n mand gaan liggen ofzo (doet hij ook tegen andere honden als die bij ons thuis zijn).

Ik vind dat mensen te makkelijk denken over t kopen en verkopen van een dier.. Verdrietig Scheve mond\

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:23

aaah das echt zielih ik zou miijn geiten en mijn katten nooit weg kunnen doen, mimi en sammy zijn als kinderen voor me die moet ik ook echt verzorgen als het regent, dan ben ik er druk mee in de weeer.. met troosten, op schoot te nemen en dan neem spider.. die komt elke dag meteen naar ons toe en dat is zo;n lieve kat
nee die mensen die denken niet na
je hebt gelijk hoor!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:27

Er is soms inderdaad weinig verschil tussen kind en dier. Ik heb een collega en die is al een paar keer vergeten haar kind op te halen bij de creche. Dit geloof je toch niet?! Maar goed dat ze geen huisdieren hebben want das was denk ik helemaal mis gegaan....

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:54

nou zo vertelde de eigenaresse van de wei waar jino staat dus laatst dat ze naar de stad waren en in de parkeergarage (ondergronds) hadden geparkeerd en het was toen 30 graden en ze hadden de hond in de auto laten zitten en toen waren ze 'm vergeten!
pffff belachelijk toch
dit vertelde ze omdat mijn moeder had gebeld, ze waren namelijk 's middags rond een uur of twaalf langs de wei gereden en toen was de waterbak van jino leeg, en toen hadden ze een briefje neergelegd: '30 graden en geen water?!?!' en mijn moeder rijd dr altijd om half 2 langs en ze vult altijd die hele bak vol (60 liter)!! dus toen had mn mam even gebeldomdat te zeggen dat ze dus heus wel water krijgt en dat die bak waarschijnlijk net leeg was, en toen zei die eigenaresse doodleuk: "tja maargoed iedereen vergeet zn beesten wel eens" PFFFFF als iemand nooit haar beesten vergeet dan is het mijn mams! en jino is nog niet eens van haar maar van mij, moet je nagaan hoe lief mijn mam is Schijnheilig Lovers
hehe sorry beetje off topic...
maargoed...

raspups vind je (bijna) niet meer onder de fl 1000,- volgens mij!
maargoed hetblijft een hoop geld...

"Some memories are best forgotten"

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:30

Toen mijn buurvrouw een kindje had gekregen wilde ze haar twee keeshondjes zomaar in laten slapen. Ik ben meteen als een idioot aan de slag gegaan om opvang voor ze te regelen. Dat lukte bij een keeshondenstichting en ik heb buurvrouw en stichting met elkaar in contact gebracht.
Tot mijn stomme verbazing laat die trut achter mijn rug om alsnog haar hondjes inslapen. Frusty Frusty Frusty
Reden? Volgens haar zouden haar hondjes nergens zo gelukkig zijn als bij haar dus waren ze beter af dood.
Het waren lieve gezonde jonge honden. Dit noem ik MOORD!

Toen een zwangere vriendin van me haar katten zonder gegronde reden naar het asiel bracht was ik ook hevig teleurgesteld in haar. Ik begrijp dit soort gedrag werkelijk helemaal niet!
Ik ben zelf nu hoogzwanger en ik pieker er nog niet over om ook maar 1 dier van mijn 3 katten, 2 honden en paardje weg te doen. Ze horen allemaal bij ons gezin!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:41

Ja...TOTDAT je kindje straks hevig allergisch blijkt te zijn. Ik ben het met je eens hoor Sprite absoluut. Ik ben opgevoed met het feit dat je een dier voor het leven neemt en niet totdat je het zat bent. Voor geen goud zou ik ooit een dier wegdoen, zei ik altijd.
Totdat mijn kleintje met 16 maanden gereanimeerd moest worden op de spoedeisende hulp, hij heeft het kantje-boord overleefd. Bleek een zeer zware vorm van astma te zijn, heel agressief en heel onberekenbaar. Hij heeft 4 dagen aan de hartbewaking gelegen en dat was het moment dat ik besloot toch een goed huis voor onze kat te zoeken....
Mijn dieren betekenen ontzettend veel voor me, maar al moest ik voor de gezondheid van mijn zoontjes alles opgeven dan zou ik het doen.....met pijn in mijn hart dat wel. Gelukkig heeft hij alleen een heel zware allergie voor katten en niet voor andere dieren (tot nu toe) en voor virussen...die roei je dus niet uit, en die kun je ook niet wegdoen, helaas.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 15:39

Ik denk dat je het een beetje verkeert begrijpt:

Ik heb het over mensen die hun beesten wegdoen om dat ze denken over een jaar geen tijd meer te hebben of iets dergelijks.

En dan gaat het mij nog het meeste om het feit dat ze hun hond op i net zetten, ik zou het, als er geen enkele andere mogelijkheid was (zoals dus in jouw geval),precies zoals jou doen, zèlf een ander plekje zoeken en hem niet zomaar aan iemand meegeven (of verkopen), je kan je hevig in iemand vergissen als je alleen een paar keer over en weer hebt gemaild.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 15:56

Jep, ik werk nu tijdelijk in het dierenasiel en er stond bij ons toevallig een artikel in de krant : 'veel mensen INEENS allergisch voor hun huisdier'... Echt, ik kan er niet bij dat sommige mensen zo makkelijk denken over het nemen van een hond of kat. Kwamen er gisteren ook weer mensen, die wilden het weleens PROBEREN, een hond.... wij konden ze wel de deur uittrappen! Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Avelienvd, batje, Bnet, daiswees, Fling, Googlebot, herous, HopeMyDay, ingetje3012, Jacquelinee_, Keldeo, Lalladidoo, maitestar23, Marilu, Mizora, ryukapple, sariba, Suliko, SuusvL, turtlelito, Xhiske, xPearl en 55 bezoekers