wat vinden jullie dan een mooi zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 16:27

Mijn 'trail'zadel viel toch niet bij iedereen in de smaak *LOL*
Niet erg hoor smaken verschillen natuurlijk , maar laat nu eens zien wat jullie dan mooi vinden.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:51

Kijk wel uit, ben hardstikke blij met mijn zadel. Wil niet het risico lopen dat iedereen mijn zadel straks af loopt te zeiken.

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:54

Mooi vind ik op zich niet eens zo belangrijk. Wel heeeel belangrijk is de ligging op Sam, en daarna of ik er lekker in zit. Als het dan nog een mooi zadel is is het meegenomen. Op zich vind ik elk eenvoudig (zonder toeters en bellen)zadel wel mooi.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:31

Ik heb een roping zadel. Hij zit lekker en ligt goed op de rug van mijn paardje. Het zadel is ook niet te zwaar en is lekker simpel. Waar ik absoluut niet van hou is van die cordura nylon zadels. Afschuwelijk vind ik die. En iets met een round-skirt zal er bij mij ook niet in komen. Ik denk dat ik gewoon lekker bij m'n ropertje blijf. Als ik ooit een ander zadel nodig zou hebben, dan zal dat waarschijnlijk weer een roper worden.
groetjes.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:27

Hoi, ik heb een heel donkerbruin zadel omdat dat bij mijn paard het mooiste staat en het minst druk is (hij heeft een blanketje) Maar het zilver komt dan wel beter uit *LOL* Hier zijn nog een paar zadels die ik toch wel zeer mooi vind Afbeelding Het onderstaande zadel is 'maar' 9.500 dollar Afbeelding

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 20:29

bahhhhhhh Misselijk
koop toch een dressuur zadel Lovers
en een echt paard.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:25

nee sorry, dat vind ik echt teveel poespas.
Ik vind het zadel van Cl@udia heel mooi (verder geen idee van merk enzo, maar zo'n lichte)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 08:43

ik zou zelf het liefst een zwarte hebben (past mooi bij Lois z'n zwarte manen en zwarte staart). Mara ben ook dik tevreden met m'n lichtbruine Orthoflex. Kwam toevallig zo uit omdat m'n oude zadel niet meer paste. Ik kon de Orthoflex 2e hand kopen voor een "redelijke" prijs en daar kon ik geen nee tegen zeggen.
[img]../upload/117/dazenoutfit.jpg[/img]
Hier m'n lichtbruine Orthoflexje met zweetvlekken van een echte cowboy (gatver). Dat is het nadeel van lichte zadels. Hoe ouder hoe goorder, maar so what, hij ligt perfect op de rug van het paard en daar gaat het tenslotte om. Hij komt van een ranch in Amerika, vandaar.

jip
Berichten: 91
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:45

hoi natascha, misschien heb je inmiddels al wel begrepen dat bovenstaande reactie niet van mij is. (iemand heeft blijkbaar mijn wachtwoord kunnen kraken) Ik vind dat juist wel mooi als een zadel wat versleten is. Ik heb zelf ook zo'n zadel in de huiskamer liggen. Met houten boom etc en lekker gebruikt. Nu dient ie als decoratie.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 13:24

ja, ik zie op alle reacties staan dat iemand jouw naam heeft gebruikt. Niet iedereen hoeft hetzelfde mooi te vinden, maar om dat op zo'n manier duidelijk te maken Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 18:05

Ik vind dat onderste zadel wel mooi Cornelie...en zou hem nog mooier vinden in oranje-achtig...worden ze bij gbruik. Knipoog Ik heb zo'n kleur (nu dus oranje/bruinig) Billy Cook reiner met suede zitting...zal eens een keer een foto maken... Haha!

DubbelFun

Berichten: 88655
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 14:18

Novice: misschien dat je dit zadel ook bij Eenmaal,andermaal moet zetten als hij te koop staat. Dat forum is er speciaal voor.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:30

Hey, wij hebben zelf een symco- westernzadel, hier is een foto, maar niet echt duidelijk:[img]../upload/315/chant.jpg[/img]

Het zijn wel heel degelijke zadels, dat is ook wel te merken aan de prijs. Heb er dan ook wel een hele tijd voor gespaard...


groetjes, AGlaranna

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:02

Ik heb sinds heeel kort een heerlijk zadeltje. Heb altijd op Divoza's gereden, maar kon toen deze kopen. Is van een meisje geweest, die op een ander paard overstapte, en ik kende haar goed, en voreg of ik dr zadel mocht over kopen, ja hoor, mocht. Voor 200 piekenmannem!! Zij had geen id wat of wie in hemelsnaam Billy Cook was.. dus heb ik mijn cookie lekker goedkoop. Heb m nog niet gekregen, moet m nog ff ophalen, maar hij past, en is getaxt op 2000, dus ik ben weer helemaal happpppppy!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:31

Ik heb hier al een heleboel namen van zadelmakers zien noemen.

Wij hebben 3 zadels waar we dik tevreden mee zijn. Een Burgmeijer reiner/cowhorse zadel (van Paulus), een Billy Cook reiner (mijn zadel, blijft altijd bij ons, heeft onze Beatle gewonnen toen ze kampioen werd), en een Billy Cook cutting zadel (zadel waar Paulus cutting mee doet en ik door de weeks op Hickory gebruik).
Alle 3 zeer goede en fijne zadels en je zult me er niet over horen.

MAAR, is hier nou niemand die echt droomt van dat ene!!! zadel waar je ooit op hebt gezeten? Of wat je zooooo mooi vond dat je het met pijn in het hart liet liggen?

Ik wel, en het is een zadelmerk dat ik hier nog niet heb gehoord. Ik heb ooit op een BOB's gezeten, voor eeuwig verliefd geworden en OOIT, EENS, zal ik die BOB's kopen. Zit als een huis, super super kwaliteit, en mooi........ zucht.

Groetjes, Gisela

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:38

Iemand bij ons op stal heeft een Bob's. Zij reed altijd vrij fanatiek, schijnt het, ook wedstrijden, maar nu zie ik haar eigenlijk niet veel meer. Ze heeft dus een Bob's zadel (gekregen van iemand die het uit Amerika heeft meegenomen) en iedereen die het wil mag het gebruiken. Er wordt door zo'n 3 mensen op gereden nu. Toen ik voor het eerst les had en dat zadel op Sam had liggen was m'n instructrice stomverbaasd dat iemand op zo'n goed zadel niet supersuperzuinig is.
Sja, ik zou het wel weten.....

cl@udia

Berichten: 229
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Bredoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:46

ik vind de billy cooks ook geweldige zadels, mijn gewone rijzadel is een billy cook,
maar het mooiste zadel wat ik ooit gezien heb is van ortho-flex de fully tooled reiner, dat is echt kwijlen!

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 19:05

ik heb zelf een billy cook en dat is echt een onwijs goed zadel past op een haflinger,fries,welsh.arabier en noem maar op.