Pregini weg en ik binnenkort ook..........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Pregini weg en ik binnenkort ook..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 22:53

Er staat voor mij en Pregini een hele nieuwe toekomt te wachten. We gaan nl. per 1 juni verhuizen naar Friesland!

Maar pregini is gisteren richting brabant vertrokken Huilen Zij staat nl. nu in training bij Frenk Jespers. Ze gaat nu super, alleen ik nog niet zo Haha! En aangezien ik nu weinig tijd voor haar ga hebben ivm met de verhuizing en vanalles moet gaan regelen, heb ik haar dus weggebracht. Verder blijf ik ook in training, dus dat gedeelte gaat wel goed komen.

Waarom friesland? Me moeder verhuist die kant op en ik ga eigenlijk gewoon mee. Had wel weer zin in een nieuwe uitdaging, en Amsterdam heb ik nou ook wel weer gezien. Verder is het maar een uurtje rijden (als je flink door rijd), en mijn huisje in Amsterdam houd ik aan voor als ik naar amsterdam wil gaan. Dus kan altijd hier slapen. Verder kan ik gewoon voor het bedrijf blijven werken waar ik nu werk. Alleen ga ik dat thuis doen. Zit in de IT-Branche en kan dus alles van me computertje thuis doen. Dus krijg er veel meer vrijheid bij en betekent dus veel meer tijd voor me paardje!!

Heb er veel zin in!!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:56

Veel succes! idd een uitdaging en voor de hondjes ook bos in de buurt?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:57

Hey, lang niks van je gehoord!
Lekker naar Friesland dus, zal een hele verandering zijn!
Maar wel meer uitrijmogelijkheden misschien.
En een stuk rustiger natuurlijk dan A'dam.

Veel succes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:07

Heel veel succes in Friesland! Wanneer gaat Pregini weer naar je toekomen? Wordt zij daar verder doorgereden voor je of gewoon in conditie gehouden? Ik dacht een paar weken geleden (weet de tijd niet meer precies) te begrijpen dat je daar maar voor even heenging. Maar leuk hoor en idd een hele uitdaging.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:15

Heel veel geluk daar in Friesland. Geen verkeerde keus denk ik, als ik mijn werk gewoon thuis had kunnen doen (en Dorus ook Haha! ) had ik het ook wel geweten. Geniet ervan zou ik zeggen!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:22

Hoi! Haha! Voor hondjes is Joure ideaal om te wonen, veel leuke wandelplekjes, vraag maar aan mijn PeeWee!!

Uitrijmogelijkheden zijn hier niet echt super in de buurt. Veel wegen dus een verkeersmak paard is, bereid zijn tot veel stapwerk als je geen ijzers hebt en een trailer hebben is aanbevolen.

Pregini, ik heb je gepb-t voor stalplekje.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:25

Waar precies ga je naartoe in Friesland. Friesland is groot en divers.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:29

Joure... of all places Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:29

Yo Eva!! Fryslân boppe!! Haha! Leuk om te horen dat er weer een 'noordeling' bij komt! Haha! Kun je mooi mee met de boktritten die hier in het mooie noorden worden georganiseerd! Party!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:30

Maarten? Waar ligt Benneveld dan?!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:31

O wat leuk! Friesland is heel wat anders dan A'dam, maar voor dieren is het hier ideaal.
Ik woon in Dokkum en hier kan je heel veel wandelen met honden, en als je een braaf paard hebt (jong aan de beginnende letter te zien) kan je ook mooie buitenritten maken.
Wat ik persoonlijk nadelig vind aan Friesland vind is dat het zo saai Slapen is wat betreft uitgaan, dan is A'dam ideaal.
Maar als je het kan combineren, is het super.
En cool dat je paard bij Jespers staat.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:31

Wow, uurtje rijden van Friesland naar Amsterdam? Ik woon sinds 4 maanden in Drenthe en ga nog regelmatig naar mijn oude dorp Uithoorn (vlak bij Amsterdam) en naar mijn oude stal bij het Amsterdamse bos, met welk ding vlieg jij? Ik doe daar nl. om en nabij de 2 uur over en dan tuffen wij toch behoorlijk door Haha!
Maar heel veel succes in Friesland!!! (gaat je vast beter bevallen dan Amsterdam)

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:34

Lama Maarten, heb je profiel al gelezen. Lachen

Joure-Amsterdam doen wij altijd in 1 uur en 15 minuten en waarom...? Juist om uit te gaan dus Haha! Dus het is best te doen, als je in Friesland woont weet je niet beter dan dat je moet reizen.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:45

Ik wilde nog zeggen dat ik in Drenthe woonde, maar je was me voor Pellie Haha! Ik heb een tijd in Ljauwert (schrijf ik dat goed? Haha! ) gewoond tijdens mijn studie en die provincie kon mij wel bekoren Ach... het noorden des lands roeleert gewoon!! Party!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 00:57

Pellie schreef:
Joure-Amsterdam doen wij altijd in 1 uur en 15 minuten en waarom...? Juist om uit te gaan dus Haha! Dus het is best te doen, als je in Friesland woont weet je niet beter dan dat je moet reizen.


Moet sneller kunnen, Drachten - Breukelen rijd ik in 1.5 uur Haha!

Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand vrijwillig naar Friesland verhuist, ik ben namelijk het omgekeerde van plan (vanuit Friesland richting Randstad binnen nu en een paar jaar).
Anyway, join the club, tot meets ofzo Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 01:04

Ja ik was al op onderzoek uitgegaan Maarten.

Geen probleem Naz beide kloppen wel, zelfs volgens de routeplanner van de ANWB. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 08:23

Lekker!
Ik zou het ook wel weten als ik in de stad had gewoond! Van mij heb je groot gelijk.

Veel plezier en sterkte met de verhuizing.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:49

Joh, amsterdam is ook alleen maar leuk om uit te gaan en kleren te kopen! Verder is het hardstikke druk, het is herrie achtig en het stikt er van de mensen en het verkeer. Nee, dan geef mij ook friesland maar! Frenk Jespers is volgens mij de eigenaar van Royality, de hengst die ik uitgekozen heb voor mijn merrie.

De hond is de betere mens

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 11:23

Bedankt voor alle berichtjes!

Pregini wordt momenteel verder doorgereden. Ze gaat nu erg goed, alleen blijf ik een beetje achter. Ik rijd nl. nog teveel onzeker. Omdat dit mijn eerste paardje is wilde ik dat alles goed ging (wie niet), maar daardoor werd ik zo onzeker met rijden dat ik eigenlijk geen stap verder kwam. Het gaat gelukkig met rijden nu al stukken beter, ik moet niet teveel nadenken maar gewoon rijden. Maar ik weet dat ik nog zoveel beter kan rijden en daar hik ik tegen aan. Daarom heb ik ook besloten om haar weg te brengen en haar even in training te zetten zodat ik op een ander paard weer even het vertrouwen en het "gevoel" terug krijg en dit weer over kan brengen op Pregini. Het is toch wat hoor, een eigen paard! Zo was ik ooit een ver gevorderde ruiter op manege's en nu ben ik weer een echte beginner! Maar ik heb lol met me wijfie, en daar gaat het me om. Het rijden komt vanzelf wel met de juiste begeleiding. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het rijden helemaal goed gaat komen. Pregini blijft daar tot 1 juni, en dan gaan we samen meteen door naar onze nieuwe town.

Verder had ik eerder ooit gepost dat ik voor een paar weken naar friesland ging, dit was ook eerst de bedoeling. Maar later besloot ik toch maar om gewoon mee te verhuizen. Verder had ik dit ook niet meer gemeld omdat niets nog zeker was. Maar nu is alles zeker dus vandaar mijn berichtje.

Verder is Amsterdam idd alleen leuk voor het stappen en het winkelen. Daar houd ik mijn huisje dus ook voor aan Haha! En natuurlijk voor het idee dat ik altijd weer terug kan. Verder is Amsterdam niets voor als je dieren heb. Ja de amsterdamse bos is leuk, maar als je er iedere dag wandelt heb je het na een paar maanden ook wel weer gezien. Wat ik dus weinig zal missen is het lawaai, de vele file's en al die gestreste mensen! Geef mij die rust maar........HEERLIJK!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:28

Veel geluk en succes in je nieuwe woonplaats!!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:56

Klinkt geweldig, ik had het ook wel geweten! Veel plezier daar in Friesland! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:02

Nou die rust ga je wel waarderen hoor. Ik woon aan één van de drukste straten in Joure maar op zondag is het hier altijd nog godvergeten stil. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:06

Lijkt me echt ideaal om daar te wonen, lekker veel ruimte!
Veel plezier Lachen

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:03

Hee wat leuk joh!! Zal wel heel erg wennen zijn!! Behoorlijke omschakeling van Amsterdam the city naar het boeren friese land!!

Heel veel plezier en houd me op de hoogte!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:00

Had ik het toch goed onthouden dat het eerst maar voor een paar weken was. Alvast heel veel plezier en hopen maar dat het bevalt en dat je straks lekker zelf met Pregini verder kunt!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Hollyleaves, Isab123, lausan, NikkivanOlst, spookyskippy, sterregoud en 133 bezoekers