Eén week dag en nacht op de wei, kan dat kwaad? En voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 15:08

Ik ga aankomende week op cursus (Houding&Zit) en ik neem Bolivia mee. Ze staat daar waarschijnlijk dag&nacht op de wei (heel misschien is er voor 's nachts wel een stal).
Nu staat ze 4 uur per dag op de wei. Kan dat kwaad als ze opeens dag & nacht op de wei staat? In de regen enzo?? En voor koliek?

Ze krijgt nu 3 kg biks. Hoeveel kan ik dan het beste geven? Die vrouw gaf aan dat ze wel bijgevoerd moest worden dus de wei zal wel schraal zijn.

Ben best wel zenuwachtig! Scheve mond\

_________________
As you always do as you always did, you will always get what you always got!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Manon 2 op 2001-07-18 16:08 ]</font>


LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:11

Als de wei schraal is kan het geen kwaad en moet je hem inderdaad normaal bijvoeren.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:12

als de wei schraal is zal het wel kunnen, staat er wat meer gras op dan geef je gewoon iets minder biks.
Als je paard nooit in de regen staat zou ik een dekentje mee nemen. Als ie dat gewend is is het geen probleem een paard heeft een heel mooi afdruip systeem *LOL*
Ik denk dat je paard het wel lekker vind het zijn tenslotte bewegings dieren.
Mijn haf staat zomers ook altijd buiten als ik hem nu in de box zou zetten breekt hij de boel af denk ik *LOL*

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:02

kan je het in de wei staan nu niet nog ietsjes uitbouwen?
dat je bijv al een paar keer van 's ochtends tot 's avonds bolivia in de wei zet?
als de wei schraal is is het niet zo'n probleem denk ik.....
en hoe zit het nu als ze buiten staan overdag? gaan ze ook naar buiten als het regent?
jino staat gewoon dag en nacht zonder deken in de wei.. en zolang het niet echt koud is kan die regen geen kwaad..

"Some memories are best forgotten"

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:32

idd als de wei schraal is is het geen probleem en anders het voer iets minderen.neem een regendeken mee voor het geval je snachts erge regenbuien krijgt,is ie toch beter beschermd.
probeer hem nu al een beetje een vetlaag te kweken,dus niet rossen en zo,alleen op de plaats van het zadel ff met een zachte borstel schoonmaken en niets meer,zo bouw je al een klein beetje vetlaag voor die wek p.en in die week zelf ook,niet rosborstelen ofzo,alleen op de plaats van het zadel,of plaatsen met zand,met zachte borstel iets 'voor het oog'schoonborstelen.

soms is het beter om te zwijgen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:04

waar ga je die cursus volgen???

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgië, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:23

als de wei schraal is, zal het zeker geen problemen zijn, dan kan je gewoon bijvoeren.
Juist leuk voor haar, zo lang op de wei...

groetjes,
kiki

zet allen jullie paarden buiten!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daimo, Fee1976, Sewri en 35 bezoekers