alles zit tegen......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 15:55

Ik ben op 31 mei dit jaar dus onslagen. Ik kreeg daarbij ook eeb briefje mee waardus officieel op stond dat ik ontslagen was, maar bewust zonder reden, want "dan zouden ze het sowieso goedkeuren bij de WW". En omdat ik dus niet direct ander werk had (en nog steeds niet)heb ik dus WW aangevraagd, omdat we toch de hyptoheek moeten betalen. Nou zijn ze daar als ruim 6 weken bezig. Nu komen ze met het feit dat ik dus direct bezwaar had moeten aantekene, en ze denken dus dat het onstlag "met wederzijdse goedkeuring was", en dan krijg je geen WW. Dus nou ben ik mooi de pineut. Er valt met mijn vorige werkgever niet meer te praten, omdat ik erge ruzie heb gehad, omdat ze dus dik 2 weken te laat waren met het uitbetalen, terwijl ze wisten dat wij heel erg krap zaten. En nu nog steeds. Maar goed, er zal vast een oplossing komen, maar wanner, en of dat nog op tijd komt...... Huilen Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:18

Ben je al naar het GAK geweest voor advies? volgens mij mogen ze niet eens jou ontslaan zonder opgaaf van redenen, tenminste niet buiten de eerste 9 maanden. Hoe kan dit nou? Niet treuren hoor, er zijn wel meer baantjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:21

Als je een RB verzekering hebt neem dan onmiddelijk contact met hen op. Ik vraag me ook af of het ontslag wel rechtsgeldig is geweest.

Succes en sterkte er mee.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 16:27

Ja ik ook, maar ja, je wordt overdonderd, en wat dan Verward Maar het Gak zegt dus dat ik al veel eerder bezwaar had moeten aantekenen, terwijl ik dat niet eens wist. Maar goed, heb net weer een telefonische sollicitatie gedaan, maar natuurlijk hebben daar al heel erg veel mensen op gereageerd Scheve mond\ , dus maar kijken of ze mij er uit pikken. En ja, er zijn heel veel baantjes, desnoods ga ik in een fabriek werken als het niet anders kan, er moet toch brood op de plank komen Haha!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:42

Bij ontslag moet er toch altijd een reden worden opgegeven?
Ik zou het inderdaad goed laten uitzoeken.

Je hebt gelijk dat je momenteel alles aanpakt, vanuit een baan kun je dan rustig uitkijken naar iets anders en het komt ook beter over bij een sollicitatie.

Succes, ik hoop dat je snel iets vindt!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 17:00

naar de rechtswinkel stappen.
Jij hebt recht op een uitkering, niet goedschiks? Dan rechtswinkel erbij

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 17:24

Zit nu echt weer in een dipje, omdat we dus net uitgerekdn hebben hoeveel geld we volgende maand nodig hebben, en daar wordt je niet vrolijk van. Ik moet eerst vanavond mijn vorige werkgever maar opbellen, eens kijken wat hhij voor ontslagreden heeft aangevoerd Extreme duivel . Hij heeft me er gewoon ingeluisd. Ik baal als een stekker, en dus maaar niet op vakantie dit jaar, terwijl ik daar eigenlijk wel erg aan toe ben, maar goed, wie niet Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:07

ja meid ik weet het!tegenwoordig is de wet veranderd,als je ontslag krijg moet je bezwaar maken anders kan je geen uitkering krijgen.heel erg stom vind ik dat!!!sterkte met zoeken naar werk en hopelijk kom je er nog goed uit!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:33

sorry, maar 1 januari werd zonder duidelijke rede mijn contract niet verlengt. Heb gewoon uitkering gehad.....

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:39

even een reactie het is heeeeeel sneu maar een bezwaar moet je al vanaf de steentijd indienen als je ontslag krijgt,anders heb je geen recht op ww,ik weet niet hoe lang je bij je ex werkgever hebt gewerkt,en met wat voor een contract,het is m.i. het beste dat je contact op neemt met een rechtsbijstand winkel.lieft morgen bellen uitleggen wat er aan de hand is dan kunnen ze direct nog brieven sturen aan het gak arbeidsburo en ex werkgever.sterkte sterkte sterkte.
ps ga het niet zelf doen dan heb je helemaal geen kans echt niet.

rinus

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 22:30

Hoihoi,

bedankt voor al jullie reacties. Ten eerste wil ik eventjes zeggen dat ik never nooit niet heb geweten dat ik bezwaar had moeten maken. Eigenlijk was is wel een beetje heppie dat ik daar weg was, maar dat doet er eventjes niet toe. Ze hebben dat bij het aanvragen van de ww ook niet gezegd, en heb het in geen enkel boekje gelezen. Er zijn gewoon zoveel dingen die je moet regelen Frusty > maar goed, heb weer wat geleerd, en als het goed is kan ik morgen een bedrijf bellen (partikuliere schoonmaak), waar ik zo kan beginnen, laten we het hopen Haha!