Pagony van divoza beter dan Global van de Hypo?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Pagony van divoza beter dan Global van de Hypo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 16:16

Mijn ervaring met de Pagony hoofdstellen van Divoza zijn wel geod. HEt is geen superleer, de gespen gaan wel roesten, maar met wat geluk kun je er toch 8-10 jaar met een hoofdstel doen.

Mijn ervaring met hoofdstellen van het huismerk Global van de Hypo is toch minder. Ik heb er nu 2 gehad. In beide gevallen ging het lusje van de sperriem van de neusriem af omdat ze dat te karig gestikt hadden. Zo ook met het leer van de neusriem dat achter de oren langsgaat. Dit was bij 1 hoofdstel al binnen een half jaar zo.
Ook heb ik het idee dat het leer van de Pagony hoofdstellen net even beter is dan die van Global.

Verder dus niets op goedkope hoofdstellen aan te merken. Ze gaan vrij lang mee (merkloze voor verzorgpony is ook al weer 5 jaar oud). Iets mindere kwaliteit leer en roesten gespwerk neem ik dan voor lief. Mijn ervaring is dus niet altijd dat goedkoop=duurkoop.

Hoe zijn jullie ervaringen met goedkope hoofdstellen?


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:50

Global vind ik niks. Bij de nieuwe Hypo in Nieuwegein hebben ze ze ook hangen, maar als je het leer buigt scheurt de bovenlaag. De rijbroeken daarentegen bevallen me wel heel erg goed.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 16:54

Ik ben tevreden met mijn Pagony hoofdstel, ik gebruik m nu als reserve want ik heb ondertussen een Kieffer gekocht. Het leer is natuurlijk wel stugger, maar verder vind ik het prima spul. Alleen het leer word snel een beetje vaal vind ik..

Global ken ik niet

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:23

Eerlijk gezegd vind ik het alletwee prut Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:49

muckypup schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het alletwee prut Knipoog



Ik heb vroeger wel eens mazzel gehad met goedkope hoofdstelletjes,
maar tegenwoordig is het echt drama!
Ik heb 2 hoofdstelletjes van 100 euro en je ziet ze achteruit hollen, ze zijn dan wel heel maar glimmen ho maar.
De zijaknten van de bakstukken e.d. gaan er een beetje raffelig uitziet en vaak gaan de saumursluitinkjes helemaal niet makkelijk en fijn open.

Ik ga voor een dure aankoop = (bijna altijd) een goede aankoop!


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:06

Ik vind gewoon al het gevoel wat dat leer geeft al heel akelig. Heel ruw aan de binnenkant, in tegenstelling tot mijn Kieffer, dat gewoon lekker zacht en glad aanvoelt en dat was nou ook niet echt zo gek duur. Ik vind altijd dat iets wat je dagelijks intensief gebruikt ook gewoon goeie kwaliteit moet zijn...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:10

Ik sluit me aan bij Sjuimpje en Muckypup. Je moet even flink lappen voor goed tuig, maar het blijft mooier en langer goed en je hebt niet dat gezeik met onderdelen die kapot gaan en roesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:12

Wat een troep die Pagony Misselijk Ik geef liever wat meer uit voor fatsoenlijk spul. Dan maar een paar eurootjes meer, uiteindelijk ben je toch goedkoper uit.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:04

Ik heb goedkope hoofdstellen, de ene is een global, die kan dr mee door maar is niet bepaald mooi meer. Heeft me 30 euro gekost, en heb hem ongeveer 1 1/2 jaar gebruikt, heb hem al langer. De andere is een merkloos hoofdstel dat ik heb gewonnen met een onderlinge springwedstrijd, en die is eigenlijk prima. Leer blijft gewoon heel mooi, en er roest nix. Ik heb dat hoofdstel nu 1 1/2 jaar.
Ik vind trouwens een hoofdstel van 100 euro niet echt spotgoedkoop..
Maar ik erger me wel vaker aan bepaalde personen die geld over schijnen te hebben, en dat ook duidelijk laten merken. Het is niet altijd even een keus tussen een goed of een slecht hoofdstel, het is toch voor sommige mensen de keus tussen een goedkoop hoofdstel, de hoefsmid kunnen betalen + wormenkuur of een duur merk hoofdstel....(oh-oh, nu krijg ik een zooi bokkers over me heen...)
Ik heb trouwens zat dure hoofdstellen (stubben, barnsby) hoofdstellen gezien die echt niet langer meegingen dan een merkloos dingetje... Of je ze nu netjes onderhield of niet.

edit: tikfout

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:11

Toen ik mijn paard kocht, kocht ik een merkloos hoofdstel van 69,95 (gulden!), dat is nu 6,5 jaar oud en nog steeds niet versleten. Het leer rafelt niet, maar is ook niet superchique. Gewoon goed. Voor wedstrijden heb ik een mooiere, voor het oog.

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:12

Ik heb een pagony hoofdstel en ik moet eerlijk zeggen dat de leerkwaliteit niet optimaal is. Ook met goed onderhoud wordt het niet echt netjes. Maar hij blijft wel heel en is nog prima te gebruiken. Op het moment dat ik het hoofdstel kocht had ik inderdaad geen geld voor een duur merkhoofdstel, dat komt later wel. Je betaald minder en krijgt dus ook minder kwaliteit. 100 euro vind ik inderdaad niet echt goedkoop, heb voor mijn hoofdstel 30 euro betaald.

Dag, lieve Kristal...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:35

Ik vind het allebei RUK... kartonnen rommel!!!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:43

Concorde schreef:
Maar ik erger me wel vaker aan bepaalde personen die geld over schijnen te hebben, en dat ook duidelijk laten merken. Het is niet altijd even een keus tussen een goed of een slecht hoofdstel, het is toch voor sommige mensen de keus tussen een goedkoop hoofdstel, de hoefsmid kunnen betalen + wormenkuur of een duur merk hoofdstel....(oh-oh, nu krijg ik een zooi bokkers over me heen...)


Ik zal dat maar niet persoonlijk opvatten dan Tong uitsteken Ik heb nou niet echt veel geld over hoor... maar mijn prioriteiten liggen gewoon voornamelijk bij mijn paard en daar zullen dus ook mijn eerste spaarcentjes naar toe gaan.

Ik snap ook volkomen waarom je liever even met een stuk tuig wil rijden dat van iets mindere kwaliteit is, omdat het nu eenmaal even niet anders kan. Soms is dat nou eenmaal zo, maar om nou te zeggen dat ik geld over heb... Nou nee.

Maar ik hoop toch echt dat mensen geen paarden kopen als ze krom moeten liggen voor een wormenkuur. Ik weet ook wel dat dat wel gebeurd, maarja, daar irriteer -ik- me dus weer mateloos aan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 07:32

En wederom sluit ik me bij Muckypup aan,
voor mij dit jaar geen vakantie en waarschijnlijk ook geen Almelo...

Maar zoals ik al zei, ik heb voor 6 jaar terug ook wel eens een hoofdstel zonder merk gekocht en dat heb ik een paar jaar erg intensief gebruikt, maar het ziet er nog erg goed uit. Maar met Pagony en Global weet je van te voren al wat je in huis haalt.
Ik heb voor paar weken terug nog bij Zoetermeer bij dat aanbiedingshoofdstel met 'Bonfire-neusriem' gestaan. Ik geloof dat ik wel een enorm hufterig paard moet hebben wil ik hem daarmee straffen...

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 08:06

Over het algemeen zijn de engelse kwaliteit hoofdstellen beter en mooier. Ik heb 1 hoofdstel gehad die was toen ik hem 13 jaar gelden kocht Fl.80 en die heeft het dus 13 jaar gered. Dat is lang.
Nu heb ik voor de pony 2 HH hoofdstellen gekocht. Simpele hoofdstellen, 1 voor de dagelijkse training en 1 voor het netjes. Deze zijn echt van mindere kwaliteit dan de engelse die ik heb. Ook in de prijs is er een groot verschil.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 08:35

Ik ga met Muckypup en Sjuimpje mee.

Vaak is goedkoop duurkoop.... Daarom probeer ik er niet aan te beginnen. Ik spaar dan liever wat langer door, maar goedkope rommel komt er niet zo snel in. Nu heb ik 2 hoofdstellen, de ene heb ik gekregen van mijn schoonzusje en is van goede kwaliteit en de andere heb ik zelf gekocht. Dat was een dure van IR, maar het is zo'n fijn leer en ik heb het nu 2 jaar en je ziet er nog niets aan.

Beter even doorsparen en iets goeds kopen, dan snel een hoop rommel aanschaffen!

Toos paardloos

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:45

Voor de dagelijkse training rijd ik met een goedkoop Pagony-hoofdstel met metalen passantjes. Zolang ik dit hoofdstel maar goed in het vet laat, denk ik toch wel een tijdje met dit hoofdstel te kunnen doen.
Voor wedstrijden heb ik een Kieffer Silverline hoofdstel. Iets duurder, iets mooier.
En voor het longeren gebruik ik een oud rondgenaaid hoofdstelletje van ???.
Deze hoofdstellen voldoen prima voor hun doel. Als ik meer geld over zou hebben, zou ik misschien wel duurdere hoofdstellen kopen, maar voor nu voldoet dit.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:11

Ik ben het ook helemaal met muckypup en Sjuimpje eens! Goekoop = duurkoop!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:40

Ik hoef gelukkig ook niet krom te liggen voor een wormenkuur ofzo hoor, en de DA is ook geen probleem. Maar een stubben hoofdstel is dus wel een beetje teveel van t goede.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 19:28

Ik heb dus echt geen problemen met de Pagony's. GEen topkwaliteit, maar ook niet slecht vind ik.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 19:56

Ik moet alle spullen voor mijn pony zelf betalen, en aangezien ik geen inkomsten heb op vakantiewerk en een heel enkele keer oppassen koop ik nooit dure merkdingen. Ik heb vorig jaar een zadel gekocht, en wil eigenlijk nog een nieuw hoofdstel, maar kan echt niet meer als €50 neertellen.
Ik had een lange tijd terug een hoofdstel van Hypo van 25 gulden, helaas ging ik er verkeerd mee om, en ging hij kapot na een paar jaar intensief geruik. Hij is nog wel te gebruiken, en is nog prima.
Verder heb ik een oud merkloos hoofdstelletje, weet geeneens waarvan, maar die is nog goed.
Ik heb nog nooit een hoofdstel duurder als 100 gulden gekocht. En toch gaan ze allemaal al meer als 2 jaar mee, die ik heb gehad. De meesten zelfs langer ondanks dat ik ze bijna elke dag gebruik.
Ik heb overigens betere ervaringen met Hypo dan met Divoza. Die van Hypo gaan bij mij allemaal langer mee, terwijl mijn kennis een Divoza heeft die ook snel aan het scheuren ging, met een half jaar.
Dus omdat ik alles zelf moet betalen zoek ik best goedkope hoofdstellen uit, anders heb ik het geld niet. En dan ga ik toch voor Hyop-kwaliteit. Wel wil ik zodra ik meer geld binnenkrijg eens een mooi merkhoofdstel kopen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:24

Ik vind het gewoon erg zonde van m'n geld om 'honderden' Euro's (iig veel) uit te geven aan een hoofdstel. Mijn beesten lopen in de training allebei rond met een behoorlijk inferieur gevalletje, die van Lady daarvan zijn alle gespen volledig roestig, die van Miga is bruin met een zwarte neusriem(van pagony) en een donkerbruine frontriem(heb ik tot nu toe ook wedstrijden mee gereden, tot in het Z1-paarden, en er nooit iemand over gehoord), bijelkaar gezocht zooitje, maar het functioneert prima.
Nu heb ik via i-net vorige week een tweedehands Kieffer de Luxe op de kop getikt voor 40 euros, die is voor op wedstrijd of anderszins netjes.

Verder blijven ze beide gewoon met hun rommeltje rondlopen, en ik hoor ze er nooit over hoor Sjuim! Mi boeit dat een paard echt niet.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:16

muckypup schreef:
Ik vind gewoon al het gevoel wat dat leer geeft al heel akelig. Heel ruw aan de binnenkant, in tegenstelling tot mijn Kieffer, dat gewoon lekker zacht en glad aanvoelt en dat was nou ook niet echt zo gek duur. Ik vind altijd dat iets wat je dagelijks intensief gebruikt ook gewoon goeie kwaliteit moet zijn...


Mee eens. Die binnenkant (van Pagony)is zo ruw dat de neus van mijn paard kaal werd. Ik heb toen ook een Kieffer gekocht. Veel zachter.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:07

Pagony is troep.
Ik heb voor mijn Welsh A de Pagony Senator besteld (winterdeken) en na hem 2 maand te hebben gedragen was dat deken vanvoor zo uitgeleberd dat het z'n hele borstkas open schuurde. Garanderen ze je een perfecte pasvorm, ho maar! Rommel ...
Hoofdstellen koop ik zowiezo in de duurdere prijsklasse, het zit tenslotte om het hoofd van je paard (waar om te beginnen iedereen het eerst tegenaan kijkt) en dan wil je zacht en soepel leer, niet van dat harde karton. Mijn hoofdstelletjes moeten even fijn zijn als de pony z'n hoofd
Ik heb overigens een hekel aan van die gespjes die geen hol werken en eigenlijk helemaal niet in die gaatjes passen zonder dat je je paard een half uur hebt staan vervelen om het erin te rammen (om dan nog maar te zwijgen van "het o zo soepele kwaliteitsleer" ...)

Met dat andere heb ik geen ervaring, maar ik heb ondertussen wel geleerd om voor duurder te gaan (nou ja, "duurder" gewoon beter ... en beter is vaak ook gewoon duurder)
Kost wat maar heb je ook wat. Haha!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:24

Ik heb voor mijn verzorgshetje een pagony hoofdstelletje gekocht om hem mee te longeren. Rijden kan ik er toch niet op!
Voor black heb ik een Kieffer Silverline wit onderlegd hoofdstel gekocht en dan merk je het verschil wel heel erg. Bij Kieffer is het zacht van binnen en mooi leer, maar verder heb ik geen problemen hoor met mn pagony! Pling

♥ Iets met diepe dalen en hoge bergen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers