HELP, vervelende trucs weer terug! |(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 11:07

Vreselijk is dat, als het na een paar weken uitstekend rijden ineens weer heel slecht is...

Mijn paard wilde gisteren ineens nauwelijks rechtsom, en al helemaal niet bij A (geen idee wat daar was). DAn gaat ze heel hard draven, en kan ik haar echt niet onder me houden. Ook wilde ze niet op de hoefslag; ik kon haar echt niet op de hoefslag krijgen! Op een gegeven moment ging ze zelfs onregelmatig lopen voor K om dan bij A weer weg te scheuren. Bij K ging ze zelfs onregelmatig draven, echt een heel vreemd drafje! DAn moest ik haar van mijn instructrice naar voren drijven, maar dan ging ze weer heel hard voorbij A. Echt heel erg vervelend!

Mijn instructrice is er ook opgeweest, en toen gebeurde er helemaal niets!!! Heel frustie...Toen ik er weer opging kon ik haar weer niet op de hoefslag krijgen.

Snif, laatst dacht ik nog wel het ei van columbus gevonden te hebben omdat ik haar ineens kon mannen.

Nadeel is dat als mijn paard dan gaat etteren, ga ik heel onbewust anders rijden. Als ik dan een goede ophouding moet geven dan span ik heel erg ergens i Huilen Huilen Huilen n mijn rug, met als resultaat dat ik daar 's avonds weer pijn heb.

Vraagjes:
HOe krijg ik mijn paard wel op de hoefslag; ze loopt door mijn been heen.
HOe hou ik mijn paard met zit en hand onder me??



prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 13:54

ik zou het eerst in stap proberen. daar heb je toch de meeste controle. Als dat goed gaat, dan ga je steeds kleine stukjes draven (ong. 10 passen) en dan weer stappen. Kijken of je haar in die 10 drafpassen daar kan houden. Eventueel -als ze daar tegen kan- je zweepje in je binnenhand houden en tegen haar schouder leggen op het moment dat ze naar binne komt. Succes ermee. Als dit niet lukt, schrijf even hoe ze daar op reageert, dan kunnen we verder kijken... Lachen

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 11:33

Is je paard niet stijf aan die kant. Dat is vaak het probleem met van de hoefslag afgaan en harder gaan draven etc. Als je dit zelf niet voelt laat eens iemand rijden die dit wel kan voelen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:46

Sommige paarden hebben het na een tijdje wel weer gezien met rijden en gaan lopen klooien. Geef vooral de moed niet op! Ik denk dat de tip van Prakkie wel zal helpen. Ga anders een op yoga, of een andere ontspannende les waarin je leert niet je spieren allemaal te spannen. Wel meer bokkers doen dat. Het schijnt goed te werken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers