Trouwpaard valt dood neer!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Trouwpaard valt dood neer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-03 19:39



Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:20

Vlak na de bocht van de Marktstraat en de Cattenhagestraat gleed het paard uit op de gladde keien en bleef liggen. Het rijtuig - een barouche - werd meteen losgekoppeld. Het dier hinnikte nog een paar keer en trappelde met zijn benen. Maar in een paar minuten was het voorbij. De koetsier legde een deken over het dier. Toen het paard zijn laatste adem had uitgeblazen, bracht de eigenaar van één van de winkels een grote handdoek om daarmee het hoofd van het dode dier te bedekken.

Vermoedelijk heeft het paard een hartaanval gehad. Het andere paard dat voor de barouche was gespannen, werd onmiddellijk weggeleid. Vrijwel meteen verzamelden zich nieuwsgierigen in het straatje, maar uit piëteit bleven ze op ruime afstand. Een aantal vrouwen kon het niet aanzien. ,,Wat zielig. Ik ga hier weg. Ik kan er niet tegen'', zei een van hen.

De winkelierster van een chique damesmodezaak aan de Marktstraat zag het allemaal gebeuren. ,,Het paard liep hier al een beetje raar, het leek wel of-ie iets aan zijn hart had.'' Een klant die net bij de winkel arriveerde, was geschokt. ,,Dat zoiets op je trouwdag gebeurt. Vréselijk. Het lijkt wel een slecht voorteken.''

Een in een bedrijfspand klussende jongeman wist te melden dat de koetsier veel te hard reed. ,,Ze kwamen met een rotgang de bocht om. Toen is-ie natuurlijk z'n evenwicht verloren.'' Paarden kunnen zo maar dood neervallen, wist iemand. ,,Als ze een hartstilstand krijgen is het zo gebeurd.'' Verscheidene mensen leefden zelfs zo mee dat ze de hoop uitspraken dat het onfortuinlijke dier niet lang geleden heeft. ,,Voor het bruidpaar is het helemaal triest. 't Is maar goed dat ze op dat moment niet in het rijtuigje zaten.''

Dierenarts Martijn de Graan van dierenkliniek Gooiland in Weesp werd gealarmeerd, maar toen hij ter plaatse kwam, was het paard al overleden. Het dode paard is door een takelbedrijf naar Kuhn gebracht, waar het dier op stal stond. Martine Overmeer, VVD-raadslid in Naarden, had het huwelijk als bijzondere ambtenaar van de burgerlijke stand ingezegend. ,,Ik vind het zo sneu, nog wel op de mooiste dag van hun leven. Gelukkig hoefde de barouche het echtpaar niet meer op te halen, want het gezelschap is na het stadhuis lopend naar Het Arsenaal gegaan. Ze zullen het gebeurde wel een beetje afgeschermd hebben toen het bruidspaar met de gasten voorbijkwam''

Overmeer vindt het voorval ook een enorme domper voor de koetsier.

Ten Wolde is dé Naardense koetsier. ,,Alles met rijtuigen en paarden in Naarden dat regelt hij. Hij had het rijtuigje speciaal voor deze bruiloft helemaal opgeknapt en was wel een jaar aan het poetsen geweest.''
Tamar de Vries
zaterdag, 01-03-2003

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:33

afschuwelijk!!!
Ik zou razend zijn op die koetsier, het is tenslotte zijn schuld Boos!
Echt Verschrikkelijk ''heb er geen andere woorden voor''

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:50

parouscha schreef:
afschuwelijk!!!
Ik zou razend zijn op die koetsier, het is tenslotte zijn schuld Boos!


Verward Deze reactie snap ik werkelijk niet... afschuwelijk is het zeker, maar er staat bij dat het paard vermoedelijk een hartaanval gehad heeft... hoe kan dat in hemelsnaam de schuld van de koetsier zijn??? Ik moet zeggen dat ik juist medelijden heb met de koetsier, die man zal vast geen koetsier zijn omdat hij zo'n hekel heeft aan paarden... en dan meteen die "praatjes" van mensen die het toevallig van uit hun ooghoeken gezien hebben en het meteen denken te weten en de schuld op de koetsier af proberen te af te schuiven... dat slaat imo als een tang op een varken... onzin dus. Een heel naar ongeval, voor het paard, het bruidspaar EN de koetsier.


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:58

o bah wat zielig zeg,
dit wil werkelijk niemand overkomen met zijn viervoeter

Kiekeboe

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:03

parouscha schreef:
afschuwelijk!!!
Ik zou razend zijn op die koetsier, het is tenslotte zijn schuld Boos!

ja dat snap ik ook niet echt.
ik heb mijn pony verloren door een hersenbloeding, zij was gezadeld want we zouden gaan rijden.
Toen ze niet wilde lopen (ik stond er nog naast) gaf ik haar een standje, toen liepze achterover, steigerde en het was gebeurd.
Ook mijn schuld??????

Inderdaat heel erg als zoiets op zo'n dag moet gebeuren, maar ook voor de koetsier / eigenaar van het paard.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 19:53

Aah wat sneu. Maar parouscha volgens mij kon die koetsier er ook niks aan doen.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:06

j, echt zielig! ik wist het al heel snel. het is vlakbij onze manege en het paard is bij ons gebracht om daar opgehaald te worden Verdrietig

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:14

idd parousha uitkijken met hoe je je mening geeft.
iemand kan dan wel zeggen dat de koetsier te hard gereden heeft maar zulke dingen zeggen mensen (vooral met geen verstand van paarden ) al heel snel over een ruiter/koetsier met paard)
ik vind het lullig en jammer maar je kunt er weinig aan doen..


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:30

jeetje, wat verschrikkelijk zeg..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:16

Bahh, echt heel erg! Ik vind het vooral zielig voor die koetsier!! Hij zal het er wel erg moeilijk mee hebben Scheve mond Huilen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 21:26

Het was idd niet leuk Huilen Afgelopen vrijdag ochtend kreeg ik een telefoontje binnen dat er een paard op de Naarden-Vesting zou liggen, gewond en dat ik een ander nummer moest bellen om de persoon in kwestie naast het paard te pekken te krijgen.... Ik heb toen gelijk gebelt naar dat nummer en kreeg toen een man aan de telefoon die mij vertelde dat hij het paard zag stuiptrekken! IK heb hem toen gezegd dat ik gelijk de dierenarts erheen zou sturen en dat als de brandweer zou komen, die ook al geallarmeerd waren, ze het paard uit zijn tuig moesten bevrijden en de koets moesten losmaken. Hij zou dit gelijk gaan doen.

Uiteraard zat ik behoorlijk in de rats, vond het zo zielig. Op de een of andere manier hoor je gewoon in sommige gevallen dat het menens is, dat iemand het echt meent...... Dat was dus in dit geval. Martijn, 1 van onze dierenartsen is gelijk in zijn auto gesprongen en is er heen gereden. Bij aankomst bleek het arme dier al te zijn overleden. Waarschijnlijk is het paard ergens van geschrokken en heeft hij een paar rare sprongen gemaakt voor de kar en heeft toen een hartaanval gekregen. De koetsier is dus helemaal niets te verwijten.

Uiteindelijk werd ik s'middags gebelt door de Gooi en Eemnlander, een krant voor onze regio, en die vroegen me naar de details. Ik heb toen gezegd dat wij de melding binnen kregen en dat verdere vragen maar aan de dierenarts zelf moesten worden gesteld. S'avonds hebben ze toen nog een keer gebeld en heeft Martijn ze het een en ander doorgegeven.

Een hele trieste gebeurtenis, vooral omdat het om een bruiloft ging en dat het midden op de Vesting in Naarden is gebeurd......... allemaal mensen met kinderen omdat het de laatste dag van de vakantie was en natuurlijk omdat het paard het niet gehaald heeft. Een bewogen dag was het, dat wel!

Hier het paard waar het allemaal om ging...........

Afbeelding

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 00:21

Wat ontzettend sneu voor het paard, maar ook voor de koetsier. Die man heeft dit echt niet kunnen voorkomen.
Wel vervelend dat er altijd aan "paardenleken" om commentaar wordt gevraagd.

* To Belg, or not to Belg *

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 01:29

Ach god... wat een triest bericht Verdrietig .... Dit is gewoon typisch een geval van noodlot ... zielig hoor Huilen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:20

Wat een bericht zeg, dat hoop je niet mee te maken Verdrietig

:evaw:

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:36

Linda250 schreef:
Die man heeft dit echt niet kunnen voorkomen.
Wel vervelend dat er altijd aan "paardenleken" om commentaar wordt gevraagd.


Vreselijk idd. Vooral ook voor de koetsier omdat die idd (vaak) de zwarte piet zijn kant op krijgt geschoven.
Bobo is ook midden op straat in elkaar gezakt en gestorven, op zo'n moment heeft ineens iedereen verstand van paarden en kreeg ik allerlei verwijten naar mijn hoofd, terwijl Bobo een longbloeding heeft gehad. Kan ik dus net zo min wat aan doen als deze koetsier!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:58

bah zeg dis echt niet leuk Boos!

En vooral niet op je trouwdag ..
Die koetsier moet zich het lamlazerus geschrokken zijn Boos!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:08

Wat zielig! En ook voor het bruidspaar is het niet leuk als zoiets op je trouwdag gebeurt! Arm paard....

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:22

aah.. lullig dat dat dan moet gebeuren.. Ik denk ook niet dat het de koetsier zijn schuld is.. Ik geloof dat hij heus wel weet hoe hij met zijn paarden de bocht door moet gaan..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:49

Sorry maar de opmerking dat het de schuld van de koetsier is vind ik nergens op slaan.
Het is al afschuwelijk genoeg om zo je paard in elkaar te zien zakken en dan nog te zien overlijden..

;-)

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 12:13

idd leuk voor die koetsier hoor, z'n paard overlijd en hij krijgt de schuld..

Arm paard

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:09

lijkt me echt erg jonge.. op je trouwdag.. een paard minder voor de koets..
en nee de koetsier kan er niks aan doen.. ik dnek niet dat hij zo graag wou dat 1 van de paarden dood ging..

Take A l0ke @ mY pr0file

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:29

kijk nou die foto. vind het zo zielig ook. voor paard, koetsier, ja gewoon iedereen. het is zo triest dat het moet gebeuren. en het is idd rottig dat sommige mensen en op dat moment opeens alles van denken te weten, heb ik ook al ondervonden. het was mooier ("...") geweest als hij meteen gestorven was. een paard in doodsangst zien krabbelen moet verschrikkelijk zijn.

Enya - Daya :-)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:39

Dat lijkt me wel heel erg sneu als je dat overkomt op je trouwdag... Arm paard ook, gestorven in het harnas Verdrietig.

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Besje, Donnatella, Esmee_RS, Facebook, Marlies1, miekjuh3 en 37 bezoekers