Dat wordt dan 917 euro...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Dat wordt dan 917 euro...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 16:42

Pfff,
je moet wat over hebben voor die knollebollen...
Even Birthalarmpje en wat klein spul besteld: Et Voila.
Zo in de gids valt het nog niet zo op, maar als de telefoniste het uitspreekt Bloos

Maar goed, het was de jusite timing, ouders wilden nu wel fifty fifty doen dus die kans moest ik grijpen nu je er nog gratis een telefoonkiezer bijkrijgt.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 16:44

Oh wat gaaf zeg, maar ja als FOKKER heb je die gewoon nodig. Ik kan gelikkig zo'n ding lenen van een goede kennis. Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:12

En dan blijft er straks weer zo'n stuk maand over Knipoog Al hebben we daar bij februari nooit zo erg veel last van, dat scheelt weer een paar dagen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:15

Ja, blij is dat.
Ik heb maar zo'n ding gehuurd. Kost ook een klap maar gelukkig wel minder. Voorlopig ben ik toch niet zo'n fanatieke fokker! Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:16

Kost wat, hebbie ook wat! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:21

Oehhhh da's een hoop centjes voor zo'n aparaat dat steeds afgaat midden in de nacht. Dikke stress, gauw je bed uit, overall aan, stal in.... mis, merrie ging effe tukkie doen en lag toevallig op een natgeplast stukkie stro... Haha!
Ook wel eens gehad dat het zo'n hete benauwde nacht was, dat de merrie een beetje zweterig was... Elk uur was het feest....
Uiteindelijk werd het veulen toch nog geboren zonder dat we 't gezien hebben.....

lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:38

tja, das banketstaaf, weet niet wat beter is, of een camera plaatsen met geluid zodat je in huis elke keer overeind vliegt als ze gaat drinken...
of een birth alarm omdoen en dan nog de bevalling missen...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:00

Hihi ik slaap weer gewoon voor de box, ik word wel wakker Lachen. Paar nachtjes slaaptekort doe ik het wel voor. Hihi wat is dat toch enorm duur!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:12

Wat een geld zeg.
Nu maar hopen dat je de bevalling haalt en dat het niet gaat zoals in de berichtjes hierboven.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:23

Ik heb zo'n ding gehuurd, deze werkt toch niet op "zweet" zeg maar?
Die ik heb gehuurd i.i.g niet. Ik ben trouwens rond de €228 kwijt voor 4 weken, hopen dat ik 'm eerder kan terugbrengen! Ze is op 8 juli uitgerekend, en heb 'm vanaf 1 Juli.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:38

Oef, wat een geld! Bloos
Maar even nieuwsgierig: wat van klein spul? Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:16

Ik mag um lenen van een collega, dan hoef ik alleen de telefoon keizer te huren (nu al geregeld en Darmorah word pas volgendjaar gedekt Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 20:18

*LOL* Kan me goed voorstellen dat je je eventjes lekker hebt laten gaan.

PS: weet jij nog een stel van zulk soort ouders in de aanbieding? daar heb ik echt dringend behoefte aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:52

We gebruiken nooit een birth alarm, de fokker kent zijn merrie's zo goed, die kan bijna voorspellen wanneer ze komen!! Knipoog

Wel hebben we een camera,en hij kijkt daar regelmatig op. Maar om eerlijk te zijn, als hij zegt: vannacht gebeurd het nog niet, dan gebeurd het ook werkelijk niet, en als hij zegt nog twee dagen, dan is het altijd inderdaad nog 2 dagen, hij zit er nooit naast. Maar goed vandaag hebben we flink gespeurd in de geschiedenis van de stam, voor onze nieuwe internetsite. En hij is in 1962 begonnen met de stam, dus 40 jaar ervaring met fokken kan geen birthalarm tegenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:53

En Sjuim? Doet 'ie het?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:07

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!!! tis wel zo handig dattie het goed doet hé!
maar is het zo'n supergevoelige ofzo, dat hij zo duur is? of zijn ze werkelijk allemaal zo schreeuwend duur?

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 17:12

...maarreh, gaat het dan zo vaak fout?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 18:26

Dit is er eentje die alarmeerd zodra het dier helemaal horizontaal ligt,
of hij het doet weet ik niet... Ze waren uitverkocht dus krijg hem deze maand.

Het gaat niet heel vaak fout, maar bij deze merrie is het toevallig vorig jaar bij de vorige eigenaar wel fout gegaan.
Neusje kwam eerst... Ze zagen het te laat en tegen de tijd dat de da er was was het veulen al doodgeperst.
Ze hebbenn hem er toen uit moeten zagen.

Dus als je er maar 1 veulen mee kunt redden heb je hem er al uit.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 20:50

Ik had bij Isolda ook zo'n ding geleend, zoals jij beschrijft. Hij doet het alleen als je paard plat gaat liggen.
Werkte prima, in zoverre dat ie niet voor niets afging. Isolda begon al overdag, eigelijk had ik hem niet nodig gehad.
Maar ach voor de zekerheid.
Als ik helemaal niets had gehad, was ik toch ook vaker in de nacht wakker geworden. Bij iedere schietscheet van dat paard zat ik rechtop in bed. (paard staat achter slaapkamer in stal)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 20:58

Ik ben al 2 keer door een bevalling heen geslapen hoor...
Onze Frieze merrie poept ze er binnen een paar minuutjes uit.

Dus nu nemen we geen enkel risico meer : Pling

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 10:58

Als je zo'n bedrag heel snel zeg lijkt het niets.
Maar suc6 met het toekomstige veulentje.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:02

En nu maar hopen dat de buren niet zo'n melder hebben. Op mijn vorige stal stond een schetlander met zo'n riem om op land, echt paar honderd meter verder op. Telkens als die ging liggen ging het alarm bij de boer van mijn stal af. Hij bed uit en kijken en elke keer weer stond zijn merrie hem schaapachtig aan te kijken wat hij nu weer in stal deed Lachen
Maar wel heeeeeeel handig zo'n riem. Zo heb ik twee keer de bevalling life mogen meemaken omdat hij tijdens de koffie af ging.
De buren bv naaien een zendertje in. Zij hebben veel fokmerries dus dan is dat goedkoper dan tien singels.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 12:30

De overbuurman heeft er dus wel 1 Haha!
Maar dat geeft niet, hij heeft een stuk of tig shetjes waarvan elk jaar wel een stuk of 8-10 drachtig, vorig jaar had hij geen 1 keer vals alarm...
Misschien zet ik hem voor de lolles wel vast aan ook al heeft mijn merrie de singel niet om, zie ik nog een paar bevalinkjes extra! Is toch alleen maar leuk? Daar kom ik wel mijn bed voor uit hoor!

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 23:23

Wij hebben er een waarbij er een loodje bij de merrie in haar kling genaaid wordt en als het veulen dan naar buitenkomt wordt het loodje uitelkaar getrokken en gaat hij bellen naar het gewenste telefoonnummer.

Het voordeel is dat je nooit voor niks je bed uit gebeld wordt maar het nadeel is, dat "als" het systeem je belt, je wel meteen naar stal moet want het veulen steekt dan al een stukje uit. Afgelopen keer heeft het systeem perfect zijn werk gedaan!!! *LOL*

Heeeeeel handig zo'n melder Party!!