paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 23:48

Hoe krijg ik een paspoort bij een quarter zonder papieren?
Het dier is twee jaar geleden gekocht door een kennis van mij en er is nooit een transfer opgemaakt. Ze wist niet dat dat moest. De papieren zouden komen. Niet dus. Verward
Er was nooit papier aangevraagd en het dier is dus nooit geregistreerd bij de AQHA. Als ze dat alsnog wil doen moet ze meer dan 1000 dollar betalen en dat wordt dus een duur papiertje. Verdrietig
Nu wil ze een paspoort bij het paard aanvragen zodat ze wel kan aantonen dat het dier van haar is.
Waar kan dat?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 11:36

Ik denk toch dat het raadzaam is een papier aan te vragen bij de AQHA. Een Quarter mét papier is toch duidelijk meer waard dan één zonder.
Voor een paspoort kun je altijd bij het NRPS terecht.

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:47

tuurlijk aqha papieren erbij heeft meer waarde, maar volgens mij moet het transfer voor de zevende maand op gestuurd zijn om die te krijgen, ik hoop voor jou dat het lukt zoals sugarmiss je aanraad.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:59

Ik heb mijn paspoort via the NHS, dierenarts laten chippen, papieren opsturen naar het NHS, uiteraard betalen en HOPPA het paspoort thuis. Moet je met het NHS even contakten; NHS 035-5483600.

Het betreft hier ook Quarter Horses.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 16:00

Bedankt, hier kom ik een heel end verder mee.
En wat de papieren betreft, Een quarter met papier is inderdaad meer waard maar dat geld alleen als je hem wil verkopen en dat wil zij niet. Dus dan is het een duur papiertje voor meer dan 1000 dollar. En AQHA wedstrijden wil zij niet starten. er zijn genoeg andere.
Papier erbij aanvragen kan wel maar dan moet er DNA onderzoek gedaan worden en dat is duur.

cornelia
Berichten: 16
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Bourtange

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:48

Voor het overschrijven van een QH zijn de kosten niet zo hoog, anders wordt het inderdaad wanneer een paard in het geheel niet is geregistreerd. Als een paard (QH) ouder is dan 4 jaar zijn de kosten inderdaad zo hoog.Hoe weet je zeker dat dit een 100% QH is. Paspoord kan inderdaad via de NQHA .