Paspoort aanvragen als je papier kwijt bent

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Paspoort aanvragen als je papier kwijt bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 19:54

Omdat ik van het voorjaar graag wil starten met Tinka moet ik bij het KWPN een paspoort aanvragen voor 23 euro.
Eigenaresse is lid van het KWPN.

Maar ze is zowel de stamboekpapieren als de chipregistratie kwijt. Paard is dus wel gechipt.
Heb het KWPN al een mailtje gestuurd maar heb nog niks gehoord, ook een paar keer gebeld, maar ze zijn steeds in gesprek.

Daarom vraag ik het jullie even.

Is het toch mogelijk een KWPN-paspoort aan te vragen waar ook het chipnr in opgenomen kan worden?

Hoe kunnen we dit aanpakken en wat worden de totale kosten ongeveer van dit 'geintje'?

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:47

je moet dan op nieuw het papier aanvragen dmv dna onderzoek. je moet dan een plukje manen en fotos van het paard opsturen. dan kun je pas een paspoort aanvragen. wat betreft het chippen, je zal de dierenarts opnieuw moeten laten komen en het formulier in laten vullen, ze doen en bij de knhs dan nieuwe stickers in. wat dit grapje allemaal kost weet ik niet precies, maar het zal toch moeten als je wilt rijden...

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 22:42

Ik zou contact opnemen met het stamboek en zij kunnen je vast verder opweg helpen met je probleem. Je zult vast niet de enige zijn waarvann de papieren weg zijn.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:01

IK weet niet wat voor chip ze heeft, maar bv die van mij staat geregistreerd bij de Databank voor gezelschapsdieren. Zij hebben een site, iets van www.databankgezelschapsdieren.nl ofzo, moet je even zoeken. Daar kan je op naam en adres van de eigenaar zoeken. Dan krijg je het chipnummer, waarmee je dus naar het KWPN moet bellen. En dan kunnen zij voor nieuwe paieren zorgen....
Mischien dat zij ook wel voldoende hebben aan de naam en adres van de eigenaar. Evt een lidmaatschapsnummer (zal ongetwijfeld ergens op "in de strengen" staan....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-03 14:29

De site is op dit moment helaas onder construction.
Zal binnenkort nog eens kijken!